Renault 3.0 L Moottori

Juha Horn 30.01.2020 19:44

Olisko kenellä kokemuksia Renun 3.0 l moottorista? Tekele on ilm. Nissanin valmistama 6 vaihteinen.
Vm. 2008 ( renault master) Tuntuu että vääntöä reilusti.

T j.horn

Toivo Koistinen 30.01.2020 20:06

Samaa soppaa kun opelin se pienempi. ketjukone, ja kulukeva peli. Osta, se on kuten fiatin kolmilitra, ja iewgo ainoita kunnon koneita.
Niillä voi lähteä, ajaa, ja se on siinä. Eivät näitä nykymopoja.
Tp

Juhani Backman 31.01.2020 08:34

On toiminut ajanut noin 20000 km autolla ajatte noin 150000 ei ongelmia kulkeekin kuin juna ei jää jalkoihin mäissäkään .


Kettinki kone on 2005
muokattu: 31.1.2020 14:03
Mika Jokinen 31.01.2020 11:20

Eikö tuo kuitenkin liene Nissanin zd moottori, ainakin tuon ikäisessä. Ketjullahan siinäkin tuo nokka-akseli pyörii ja alakerran hilut hammaspyörillä.
-Mika

Toivo Koistinen 31.01.2020 12:49

Vaikka se olis remmiläki, nin mitäse.
Meillä vanhus pyörii remmilä, jo kohta 17 vuotta täyteen, ja aina soi.
Sillä on ajeltu mettätiet, etä lumi keulapellille, sohjot, jääkelit Oulun kuuluisat hihnasyöjätiet, soratiet, ihan kaikki
Nyt parin vuuen tietämillä kolomas vaihto, ja mikä parasta samalla vaihtuu muutkin hihnat, ja vesipumppu
Onhan se savotta tähän asti maksanu tonnosen kai, en tarkkaa muista, eikä väliä.
Elämä maksaa. On remonteiltaan niin halapa ollu.
Mutta aikanaan kun ostelin renaultin koneella tetlevi, nin kolmilitra 2005 oli ketjulla, ja kaspuolilitranen hihnalla.
Tp

Harri Halinen 31.01.2020 15:25

Paras kone joka on ollut minun matka-autoissani. Oli tosi helppo ajaa, ei kaivannut automaattilaatikkoa kaverikseen kun on niin sitkeä. Ei pärjää kulutuksessa nykymoottoreille mutta kulki samalla kuin Fiatin 2,3.

Timo Kontkanen 01.02.2020 09:18

Hyvin 3-l minulla ainakin toiminut,terhakka vääntö.
Päihittää tullen mennen Fiiun 2,8 koneet, joita allekirjoittaneella aiemmin oli.

Sakari Lepola 01.02.2020 09:27

Nykyään Renault/Nissanilla ei ole kolmen litran konetta, se ja 2,5 on korvattu 2,3:lla ja sen erilaisilla tehoversioilla. Asuntoautossa minulla on Fiat 3,0 kone mutta Renun 2,3 on työautona olevassa Nissan Navarassa. 2,3 on ketjukone, huoltokirjassa kerrotaan ketjun vaihtoväliksi 300 tkm. Kone on tehokas, pienikulutuksinen ja syö myös ureaa. Hyvin toiminut, mutta vasta 65 tkm ajettu joten sen pidempää kokemusta ei ole.

Toivo Koistinen 01.02.2020 11:19

Ei ole kolmilitraa enää ei pösöllä, ei fiatilla, ei opelila ei nissanila ei renulla. Vai iwegolla vielä löytyy, kauanko en tiijä.
Höpökopeissahan ollaan tulossa jo kahteen litraan koneisa, ja kai kuten automyyjä ennusti puoleentoista litraan.
Auto akkuna ostoksia netissä kahtelin. Fordilla litranen kone henkilöautossa, ja 140 hepoista
Maailma näköjään muuttuu.
Tp

Harri Salovaara 16.02.2020 15:50

Minulla 2005 mallin 3.0 Renu. Ei valtavia kilometrejä takana , mutta niiden perusteella mitä on niin mukavin ajettava verratuna aikaisempaan Ducatoon. Menee kevyesti sinne minne käskee ja kohtuu kulutuksella!

Heimo Turunen 16.02.2020 21:54

Ei ole paluuta suurempiin moottoreihin, kuluttavat ja ennen kaikkea ovat jopa 60 kiloa painavampia. Moni auto on sellaisen lisäpainon kanssa vaikeuksissa. Moottorien suunnitelu ja materiaalit kehittyvät jatkuvasti. Ihan turhaa ja tietämätöntä höpötystä on epäillä niiden kestävyyttä. Jos ei ole nykymoottoreista muuta kokemusta parempi hankkia sitä kuin kirjoitella. Ovatpa mokomat vielä puhdashakäyntisiä ja mielyttäviä ajaakin.

Toivo Koistinen 17.02.2020 06:35

Tottahan se on, ja kyllä ne toimivat. Henkilöautoissa 1,5 litranen alkaa olla suurinta, ja siellä tehopuolikin on jo järkeviin malleihin, eli alle 150 hv koneita. No hypriitit, ja ökyautot eri kastia.
Eikä niitä ole tarkoitettu miljoonan kilometrin, ei edes puolen ajoon, vaan lyhemmälle kierolle paaliin.
Sitäpaitsi koneenhan saa uusia, ja korjata, ei se uuden hintaa maksa.
Lisäksi alkaa automaatit olemaan pääosassa, jotenka liikkeelle lähtö on helpompaa.
Pieni kone tekee tehon kierroksilla enempi, ja sillonalavääntö on matalampi. Ei tuossa mejänkään höpömökissä vaikka on vain 125 hepoista, ole ongelmaa kulun kanssa.
Lähtö piti opiskella, kun teki " autokoulut " ristauksissa turhaan. Mutta nyt ollaan sinut.
henkiöauto vaikka 90 kone, mutta kaksi litraa, niin se lähtee kun tavarajuna, ja aina senkummemmitta krumeluureitta.
Eli litroja kaipaan höpöautoon, tai automaattia. Nykyäänhän tehokaan ei ole ongelma, kun alkaa parin litran koneisa olla parisataa luupäätä.
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.