Polttoaine- ja raikasvesisäiliön korkit talvella

RAPO MARKKU T 17.02.2007 09:47

En ole sotkenut keskenään em korkkeja vaan ongelma on lähinnä polttoainesäiliön korkissa. Käsittääkseni korkin lukossa kuuluu olla kaksi toiminta-asentoa, toisessa korkin saa auki ja kiinni ja toisessa korkki pyörii vapaasti ollessaan lukittuna, näin ainakin minulla toimii. Nyt kuitenkin aika-ajoin kierrettäessä vapaa-asennossa korkkia vastapäivään, se aukeaa. Olen sulattanut, puhdistanut, puhaltanut ja voidellut korkin liikkuvat osat ja lukkosylinterin, mutta eipä tunnu auttavan. Uusia korkkeja saa kyllä helposti, mutta kysynkin oletteko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ja miten olette siitä selvinneet? Toiseksi onko ko korkin lukkosylinterin irroittaminen ja vaihtaminen uuteen korkkiin kovin työlästä?

KOTILAINEN ISMO A 17.02.2007 13:22

Kun meillä raitisvesisäiliön korkki alkoi temppuilla vastaavalla tavalla, oli lukkosylinterin pohjassa parit muoviosat menneet rikki. Korkki meni vaihtoon ja samalla tuli yksi avain lisää avainnippuun.

PELLIKKA ERKKI 18.02.2007 18:43

Ymmärtääkseni monella vaunuhuollolla on sellanen "asennusavain" jolla ne saa lukkopesän kätevästi pois ja sitten uusi pesä tilalle.Käyppä tiijjustelemassa...

PYLKKÖ RAIMO O 01.03.2007 19:17

Kyseiseen korkkiongelmaan en ota kantaa,mutta mulla oli entisessä autossa (Ducato/92,Euramobil,alkovi) erikoinen ongelma.polttoainesäiliön korkki oli sopivasti tippuvan veden alla.Vesi valui päivällä sulaneesta lumesta alkovin etukulmasta suoraan korkin päälle ja se sitten yöllä jäätyi (talviaikaan).Aina piti olla se muovipussi ja hakea lämmintä vettä huoltoasemalta ennenkuin pääsi tankkaamaan.Nykyisessä autossani ei ole lukkokorkkia näkyvissä,vaan se on kuskin oven kanssa lukittuvan luukun alla Mersussa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.