Nyt on Fiiussa tehoboksi, 300 EUROA !

MATTILA JARI J 10.07.2007 19:46

MOI !

Kyselin tossa taannoin teholastuista näillä sivuilla muutta lastutukset ja ohjelmoinnit olivat mielestäni kohtuuttoman kalliita n. 500-700 euroa. Nyt on tullut uusi nettiyrittäjä http://www.teholastu.com/index.php?main_page=index&zenid=425a5116e92b144a9d874623eaf22185 eli teholastu .com. Sieltä sain hyvää palvelua ja kohtuu hintaan tehoboksin, Fiat Ducato 2.0 JTD. Tehonlisäys +30hp/60Nm. Takuu 36-kk. Asennus: Plug-and-play. Oli helppo itse asentaa ja boksissa on säätöruuvi josta voi tehoja säädellä, fiiussa sai laittaa säädot täysille eikä kone savuta missään tilanteesa mutta tehon lisäys pers tuntumalla on suuri. HINTAA tuli boksille ja johtosarjalle 300 Euroa.

UUSIKYLÄ PENTTI R 11.07.2007 00:21

Kerro sitten myöhemmin miten kone/vaihdelaattikko on kestänyt.

LEIVO JUKKA 11.07.2007 09:40

Mitenkäs polttoaineen kulutus ja onko pitkäkin kokemus.

KOIVULA TOMMI 11.07.2007 10:28

Onnea uuden tehon johdosta! Muista ajaa sen mukaisesti. :)

Tiedätkö mitä uusi purkkisi sisältää? Onko siellä vain potikka ja pari vastusta vai onko siellä oikeasti älyä?

300e tehoboksista on minusta aika kova hinta jos 500-700 eurolla saisi oikean virisoftan optimoituna juuri sinun autoosi.

SALMI PEKKA 11.07.2007 17:34

Burstner 747-2 Fiatin 2.8 JTD koneella oli huollossa ja siellä näytti olevan samanmoinen auto huoltoliikkeen pihassa. Kehuivat kovasti, että ko lastusta on mieletön hyöty ajossa. Raskas auto liikkuu aivan toisella tavalla. Kokemusta oli jo pitkältä ajalta, useat reisut alpeilla ja keskieuroopassa.

Tämä oli vielä tuolla Fiatin vanhalla etuosalla < 2001, ja kaikki oli toiminut hyvin.

Itsellä ei ole vielä asennettuna, enkä siitä haaveilekaan :-)) Nykyinen vauhti riittää hyvin. Mutta tässä tyytyväisen käyttäjän kommentti rohkaisuksi.

NIKOLA HEIKKI 18.07.2007 23:20

kerro mien pelaa.Polttoaineen kulutus?

KOSKINEN JANI 19.07.2007 15:12

Vastaavia bokseja myydään saksassa ebayn kautta noin 110 euron hintaan postikuluineen.

Jonkinverran noissa on elektroniikkaa sisällä, koska jos pelkällä potikalla homman jos tekee niin pukkaa vikakoodia. Eli tuossa on tehty tunnistus että huijaus ei ole päällä kuin vasta koneen käydessä.

Tuohon reilun satkun hintaan ei kannata itse alkaa potikan ja kolvin kanssa alkaa heilumaan kun tuossa tluee liittimet millä tyrkkää johtosarjaan suoraan kiinni.

KUJANPÄÄ MARKKU J 19.07.2007 17:47

Eihän noi voi olla mitenkään terveellisiä koneelle. Miten ne toimii. Räjäyttääkö kunnon kipinät ja puskeeko menovettä pyttyyn enemmän. Enivei, parilla komponentilla saippuarasiassa ei luulis olevan ainakaan kustannusmielessä ongelmia valmiiksi tehdasasennukseksi, joten tehdas pelkää muita ongelmia.

KOSKINEN JANI 19.07.2007 19:32

Nykydieselit kun on tehty pääosin päästöjen kannalta eli seossuhteet ei ole säädetty parhaan tehon vaan kohtuullisen pienen päästöarvon kannalta.

Käytännössä tuollanen purkki huijaa common rail koneessa suuttimien polttoainepainetta, eli jos suuttimilla on painetta 1500 bar niin huijauskytkentä muokkaa signaalia ja ecu luulee että painetta onkin 1400 bar ja laskee sen perusteella syöttöajan ja näin koneeseen menee enemmän polttoainetta.

Itse ajelin henkilömallisella HDI autolla viimevuoden eli 50 tkm ja tuollanen purkki oli kiinni (nyt on vaihdettu softa ja voimaa tuli vielä paljon lisää). Tehoa tuli ihan kivasti lisää ja toimivuudessa ei mitään moitittavaa. Käytännössähän rasittaa konetta enemmän vain kun kiihdytetään tai ajetaan isoa mäkeä. Toisaalta rasitukset pienenee kun ei mäissä vauhdit tipu ja ei tarvii vedätellä tasaisella vauhtia takaisin.

Purkki ei vaikuta ahtoihin mikä on paljon vaarallisempi tie tehojen noston kannalta ja silti koneet kestäää niitäkin huomattavasti enemmän.

KUJANPÄÄ MARKKU J 19.07.2007 19:51

No tuo päästöpuoli on ymmärrettävä. Takuunalaisiin keksintöihin sitä ei ilmeisesti kannata viritellä, jos nyt nykydiiseleihin muutenkaan.

MYLLYRINNE KALERVO 20.07.2007 10:27

Itsellä kokemusta lähes 100 000 km:n matkalta samankaltaisesta boxista (ilman potikoita) 2.8 JTD:ssä. Ei ongelmia - tehot lisääntyivät selvästi ja samalla polttoaineen kulutus laski (< 1 l/100 km).

MATTILA KARI U 27.07.2007 22:36

Kyllä mielestäni tehopoksi vähentää kulutusta. Oma auto no vuosimellia 2002 Ducato 15 2,8 JTD. alumperin isolla 5 vaihteella. 15000 km keskikulutus 12,737 l/1oo km. Vaihdoin pienemmän 5 vaihteen ja asennutin elekronisen vakionopeus säätimen. Mitä käytän paljon. 1300 km keskikulutus 12,808 l/100 km. Asesin Rapidin tehopoksin. Nyt koneesta otettu 170 hv ja 70 Nm lisää tehoa. 14500 km keskikulutus 11,893 l/100 km. Pienellä vitosella ja vakionopeus säätimellä ajettuna. Ohitukset sujuu hyvin vielä 5 vaihteella kiidyttäen. Sateella suojatien ja keskiviivan maalaukset tuntee vaikka kolmosella hiidyttää. Mäki pitää olla todellä jyrkkä että 90 km/t nopeuden puhotuksen huomaa navikaatorin näytössä. Nopeus pysyy todella hyvin ei vaitele normaalisti kuin 1 km/t. Henkilö autoni 1,8 Opel Astra vakionopeus säädin soutaa pienistäkin mäen nyppylöistä 3-4 km/t. Ei vaikuttanut keväällä katsastuksessa mitenkään vaikka sanoin siitä katsastus miehelle. Omaan autooni ei silloin löytynyt tehokkaapaa softaa. siksi boksi. Isompi tehon otto alkoi tuntua nykimisenä vakionopeus säätimellä ajettaessa loivaa nousua. Pitää ajaa paljon jos laiteen hinnan meinaa poltoaineluluista saada takaisin. Ajo mukaavuus on parenpi. Vitonen on toistaiseksi kestänyt.

UUSITALO MARKO 28.01.2008 14:35

Nyt näyttää tulleen halvempikin versio markkinoille:

http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=6

Onko kukaan saanut vielä vaihdelaatikkoaan rikki näillä tehobokseilla?

Jouko Mäenpää 01.02.2019 16:53

Itselläni on parin vuoden kokemus www.boksikauppa.fi ostetusta tehoboksista Ducato 2.8 JTD:ssä eikä ole kuin positiivista sanottavaa boksista. Hinta oli postikuluineen 249€ ja boksi saapui parissa päivässä. Vääntöä tuli reippaasti lisää ja polttoainekulutus on tippunut, mitään ongelmia ei ole ollut.

Henry Mört 17.02.2019 17:56

tuolta https://www.racechip.com/shop/fiat/ducato-250-from-2006/130-multijet-2-3-d-2287ccm-131hp-96kw-320nm.html tullut 3 boxia ostettua ja kaikki toiminut todella hyvin. Viimeisin mersu 316 ajettu 100000km boxi kiinni toimi todella hyvin kulutus tippui noin litralla ja tehoa on...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.