Montakos huohotinta teil on "asentoautossanne" ?

LINNAMÄKI LEA 23.07.2007 23:02

Huollossa nyt on oltu, mutta mysteerio, montako HUOHOTINTA Teil on autossanne?

LIIMATAINEN HANNU 24.07.2007 08:49

No se vähän riippuu ..., siinä motoorissa lie ainakin yksi, auton sisällä yleensä ainakin yksi, joskus öisin jopa kaksi! KJON! ;-))

Vai onkos ne auton sisäpuolella olevat sittenkin huohottajia? Missäs meidän virallinen lingvistikko, MOT onkaan?

LINNAMÄKI LEA 24.07.2007 09:39

No siellä nokkapellin alla olevista huohottimista olis kyse!

TAMMINEN MIKKO 24.07.2007 09:52

Mikähän on alustan merkki? Kyllä sieltä yleensä yks löytyy! Just se mikä yleensä jäätyy talvella!

AHOLA JARI 24.07.2007 10:02

Kun kyse oli "asentoautosta", niin saattaa mieleen muutkin kuin moottorin..

Mutta ei siihen moottoriin liity kuin yksi huohotinjärjestelmä; yhdistettynä kampikammion ja venttiilikoneiston tuuletusjärjestelmä. Yskii höyryt imusarjaan tai ahtimen etupuolelle - riippuen moottorin kuormituksesta. Siis putkia/letkuja on paljon siihen liittyen, ja mahdollinen ulkoinen öljy(sumu)n keräysastia.. jos niitä lämmitysvastuksien määrää lasket, niin voi olla useita.

LINNAMÄKI LEA 24.07.2007 10:17

No eilisessä takuuhuollossa, jossa sitä alituiseen sähköhäiriötä aiheuttavaa syytä ettittiin taas, niin löysivät toisenkin huohottimen tässä autossa. Ihmettelivät, ettei kuuluisi olla kuin yksi huohotin, mutta eivät he kyl tiedä, mitä virkaa se toinen huohotin siinä hoitaa. Eivätkä uskalla sitä kyllä siitä hävittääkkää, jos sillä sittenkin on vaikka automaattivaihteistolle joku tehtävä.

Ehtivät jo pelotella, et auto pitäisi jättää pidemmäksi ajaksi huoltoon, et voi olla, jotta joutuvat useita suuria johtosarjoja uusimaan, mut viime kädessä ne hokas, et siel on toinenkin huohotin, ja sen vastus oli rikki. Tätä huohotinta on vaikea havaita, kun se on siellä putkistojen alla.

Tähän mennessä vaan olivat aina vaihtaneet tään päällä olevan huohottimen vastuksen, vaikka ei se rikki ollukaan.

Johan tämä auto on kahdesti ollu hinattuna Delta Autoon, eikä kummassakaan pisteessä, ei Tampereella, eikä Porissa tuota toista huohotinta kukaan ollut löytänyt, jossa se vika varsinaisesti nyt piti eilisen tiedon mukaan olla. Ainakin huollosta kotimatka onnistui, ilman että moottorin häiriövalo hyppi silmille.

Kyl tässä tulee ja on tullu jo hyvin epävarma olo, et kun merkkihuollossakaan ei tiedetä, ei tunneta autoa.

Muuten kysäisin, et jos mä olisin nyt itse maksava, paljonkohan tämä nyt sitten maksaisi.

Arvatkaapa vain mitä se olisi kustantanut?

VARTIAINEN JOUKO G 24.07.2007 13:15

Eikös sitä ole täälläkin yleisesti puhuttu että Delta-auton palvelut MAKSAVAT MANSIKOITA ;)

TAMMINEN MIKKO 24.07.2007 13:17

Juu ja ovat siellä huomanneet että ikuinen työ tuo ikusen nälän!!

LINNAMÄKI LEA 24.07.2007 13:46

No olisi kuulemma maksanut tuo eilinen vian etsintä yli 300 euroa mokomakin kartoitus. Ei siinä todellisuudessa menny aikaa kuin tunnin verran. Suurimaksi osaksi auto seiso hallissa ilman huoltomiestä. Mistähän summan olisivat oikeen saanu kertymään jos maksutilanne olis ollu todellinen?

Turkuun ei näköjään pääse puhelimella lainkaan. Rahastavat pelkän musiikin soittamisesta, eikä perille pääse lainkaan tänään.

Tampere ilmoitti 71 euron tuntitaksastaan.

SALO SIMO 24.07.2007 14:17

Ja kun tietää kuka omistaa kyseisen Delta-Auton ei ihmettele.

LINNAMÄKI LEA 24.07.2007 14:58

Oon vielä niin keltanokka täs matkailuautoalalla, etten tosiaan tiedä, kun nää tiellejäämiset on mun kohdalla ensimmäisiä eläissäni, ja upo uudella autolla vieläpä. Vanhatkin autot jaksoivat käydä, ettei tielle jäänyt, mut tää uus rakkine vaan ei.

Niin voisitko kertoa, ketkä omistavat Delta Auton?

NYYSSÖNEN KAJ 24.07.2007 16:41

Omistaja ennen oli Neuvotoliiton valtio kun sen nimi oli Konela.

Nyt se on opettelemassa kapilistin tavoille!!! PS entiä kuka sitä nyt omistaa!

JANHONEN MATTI 24.07.2007 16:50

Delta-Auto on Delta-konsernin vähittäiskauppaa harjoittava yritys. Konsernirakenne on seuraava: Delta-Motor Group Oy = entinen Oy Konela Ab

tuo maahan Lada-autoja Delta Motor Group Oy on Delta-konsernin emoyhtiö johon kuuluu seuraavat yhtiöt: Delta Motor Oy:n = entisen Italkon Oy:n. -tuo maahan Fiat ja Alfa Romeo -autoja Delta Trucks Oy tuo maahan ja vähittäismyy Iveco kuorma-autoja Kia Motors Finland Oy tuo maahan KIA-autoja

Emoyhtiön osakkeet on venäläisessä omistuksessa.

Delta-konsernin vähittäiskauppa on jaettu kahteen yhtiöön: Delta-Auto Etelä Oy ja Delta-Auto Länsi Oy.

Emoyhtiö ilmoittaa arvoikseen seuraavat asiat: -Tuloksen tekeminen -Laatua asiakkaille -Innostava ja avoin tekemisen henki -Osamisen jatkuva kehittäminen

LINNAMÄKI LEA 24.07.2007 17:30

No onpas konserni. Luulis et olis vähän edullisempaa, kun on kyse itänaapurin hommista, mut taitaa olla niiden venäläisten uusrikkaiden omistuksessa pääosin, vai mitä tulee mieleen?

Mut asiakaspalvelu ei varmaan oo hirveen hyvässä osaamiskurssissa. Porissa ainakin muut yrittäjät manas ja mollas Delta Auton maan rakoon, varsinkin kun kerroin, et siellä olis sulakkeita, mutteivat anna, kun huolto on jo kiinni, vaikka automyyntimiehet käyttää samaa palvelutiskiä ja automyyntipuoli on vielä auki.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.