Mittariongelma

Kyösti Ahokas 12.06.2022 17:49

Ducato 2,3 -08.Tarvittais viisaanpien neuvoja.Nopeusmittari toimii.Polttoaine-.lämpö-,keirroslukumittarit eivät toimi.Mistä voisi alkaa vikaa etsimään.


Mittarit toimii jälleen.Käytin auton vikakoodin luvussa,ei mitään.Mietiskelyä.Irroitin mittarin ja avasin. Vika voi olla hyvin yllättävä.Pitkässä seisonnassa mittareiden neulat olivat jumittuneet nolla asentoon. Kiitos kaikille jotka yrititte olla avuksi.
muokattu: 7.7.2022 20:07
Markus Hyry 13.06.2022 10:50

Aloittaisin sulakkeista ja jatkaisin liittimiin mittaristin takana ja kojelaudan alla, sekä moottoritilassa joita liikuttelemalla löytynee huonot kosketuspinnat. Sähköosille tarkoitetut "crc"- suihkeet käyttökelpoisia korroosion/kosteuden poistajia liittimissä. Monesti (yleisellä tasolla) tuollaiset "ryppäässä" olevat sähköongelmat liittyy maadoituksen puutteeseen kokonaan tai osittain. En tiedä onko -08 Fiat sähköjärjestelmä rakennettu väylillä, jos väylissä häiriöitä niin pitäisi löytyä jotain vikakoodiakin?

Leif Wilhelmsson 13.06.2022 12:59

Ota kaapeli pois akusta hetkeksi se tapaa auttaa.

Lauri Niittynen 13.06.2022 18:04
Markus Hyry

Aloittaisin sulakkeista ja jatkaisin liittimiin mittaristin takana ja kojelaudan alla, sekä moottoritilassa joita liikuttelemalla löytynee huonot kosketuspinnat. Sähköosille tarkoitetut "crc"- suihkeet käyttökelpoisia korroosion/kosteuden poistajia liittimissä. Monesti (yleisellä tasolla) tuollaiset "ryppäässä" olevat sähköongelmat liittyy maadoituksen puutteeseen kokonaan tai osittain. En tiedä onko -08 Fiat sähköjärjestelmä rakennettu väylillä, jos väylissä häiriöitä niin pitäisi löytyä jotain vikakoodiakin?

Itse mittarit on helppo ottaa irti, ei ole piilotettuja kiinnikkeitä ja takaa löytyy yksi moninapaliitin. Mutta kerropa siitä eteenpäin, mistä liittimiä löytyy ja kuinka niihin pääsee käsiksi. Ja mitkä sulakkeet liittyvät noihin mittauksiin. Yleisellä tasolla niiden löytäminen on hankalaa eikä muoviosien irrottelu sieltä täältä johda kuin jatkotuhoihin.

OBD:llä voi tietysti lukea arvot, mutta luultavasti ne näkyvät väylällä oikein.

Kyösti Ahokas 13.06.2022 19:08

Sulakkeet ehjät.Virrankatkaisu ei auttanut.Mistä mahtaa kierroslukumittari kierrokset mittaavan.

Timo Haapanen 13.06.2022 19:23

Hakusana 'Mittarikorjaamo' antaa tuloksen jonka perusteella ehkä kannattaisi soittaa ja kysellä.

https://www.google.com/search?q=mittarikorjaamo&rlz=1C1GCEA_enFI877FI877&oq=Mittarikorjaamo&aqs=chrome.0.69i59j46i39i175i199j46i175i199i512j0i512j46i175i199i512l2j0i512.4759j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

@timppa

Markus Hyry 14.06.2022 11:04

Nämä lämpö- ja polttoainemittarit toimii yleensä miinus potentiaalissa (maa), tuo kiekkamittari taitaa ottaa tiedon keskusyksiköltä, miksei kaikki nuo mittarit tule sieltä? Tuo edellä mainittu mittarihuolto voisi kyllä avittaa.

Matti Asikainen 14.06.2022 14:36

Olisikohan oheisesta Fiatin Training Academyn ohjekirjasta apua. Se on vuodelta 2006 ja koskee 3.0 litran konetta, mutta lienee pääosin sama kuin 2.3 litraisen järjestelmä.


K046 kierroslukuanturi K36 jäähdytysveden lämpötila-anturi N040 polttoaineen siirtopumppu + polttoaineen pinta-anturi
muokattu: 14.6.2022 15:15
Kari M Niemelä 07.07.2022 20:07

Jokainen käyttää kulkimiaan tarpeensa mukaan mutta, jos seisotat 6-7 kk käyttämättä niin ongelmia tulee täältä saa lukea, 2007 vuodesta matkailuauto käytössä joka viikonloppu, kaikki toimii toki mikään ei kestä ikuisesti mutta pitenpään kun käyttämättä jättäminen


Sori tuli väärän keskusteluun tää kommentti
muokattu: 7.7.2022 21:50

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.