MB Sprinter LMC 6600 G Liberty 2004

MIETTINEN TUIJA 27.04.2008 18:37

Suunnittelen kyseisen mallisen asuntoauton ostamista. Yritin katsella palstalta kyseistä mallia mutten löytänyt yhtään mersuun liittyvää aihetta?

Onkohan kellään kokemusta em. asuntoautosta, alustasta ja asunto-osasta. Hyviä ja huonoja puolia olisi kiva kuulla!

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa em. asuntoautoa?

Kiitos :-)

UUSITALO MARKO 27.04.2008 19:39

Tässä taannoin kun olin hankkimassa autoa itselleni tulin koejaneeksi mainitun Sprinter-alustaisen LMC:n. Negatiivisena ominaisuutena nousi esiin löysä jousitus. Auto kallisteli liikaa pienillä nopeuksilla ja moottoritiellä sivutuulessa sai tehdä todella töitä, jotta auto pysyi omalla kaistalla. Ilmeisesti jousitusta on kuitenkin mahdollista jäykistää.

Toinen heikkous on kuulemma cdi-moottorin suuttimet. Niitä on ilmeisesti rikkoutunut melko paljon suhteellisen pienillä kilometreillä. Yhden suuttimen korjaus maksaa maltaita, muistaakseni n. 700€. Viallisesta suuttimesta saattaa kieliä pidentynyt starttaus. Jossakin vaiheessa moottori ei sitten käynnisty lainkaan.

LMC:n muovinen takavalopaneeli rikkoontuu talvella helposti katolta putoavan jään vaikutuksesta. Eikä LMC:n perinteinen puurima-styroxrakenteinen kori ole rakenteellisesti se kaikkein kestävin ja lämpimin ratkaisu.

Tässä keksimäni huonot puolet. Hyviä puolia on ainakin Mersun kestävä voimansiiro ja takaveto.

KIISKI ANTTI 27.04.2008 19:40

Suosittelen ainakin välttämään Sprint-Shift automaatilla (mekaaninen vaihteisto jossa "robotti" hoitaa vaihtamisen) varustettuja yksilöitä, niissä on ollut ongelmia. Eli ennen joko manuaali vaihteistolla tai sitten oikealla momentinmuuntimella varustettu "Wandler"-automaatti.

HAAPANEN TIMO S 27.04.2008 20:34

Huonona puolena alustan korkeus,asunto-osan lattia on korkealla ja kiipeämistä riittää.

MIETTINEN TUIJA 28.04.2008 08:47

Kiitoksia tähän saakka. On hyvä kuunnella muidenkin mielipiteitä ja tietoja, että tietää vähän mihin kiinnittää huomiota kun katselee asuntoautoa itselleen. Todellakin olen vasta asiaa suunnittelemassa ja koeajelemassa yksilöitä :-)

Lisää tietoa odotellaan...

MIETTINEN TUIJA 29.04.2008 14:01

No joo, olisikohan jollain jotain positiivista sanottavaa mersun alustasta, tai tekniikasta. Ei vissiin ole kauheen yleinen kun fiattia ja fordia pukkaa vaan olemaan näillä palstoilla?

Mutta minkähänlainen on tuo LMC -laadultaan, niitä lienee muillakin alustoilla, ja asuntovaunuina?

HUOVINEN SIRPA 29.04.2008 19:55

No, minulla on alustana VW LT35:n alustana oleva M-auto , ei kylläkään LMC. Ei mitään ongelmia, takaveto, talvella hyvä. Siis tuo LThän on periaatteessa sama, kuin Sprinter. Suosittelen;) Esko

VALONEN TIMO 29.04.2008 20:12

Itsellä ollut tuollainen vm 2004 7205 Liberty. MB 316 Cdi ollut aivan mahtava ja kaikki on pelannut hienosti, nyt mittarissa melkein 70 tkm ja ei mitään ongelmia. Öljyä ei kuluta ja öljyn vaihtoväli itsellä 20 tkm. Tultiin juuri Espanjasta ja koko 9 tkm matkalla ei öljyä tarvinnut lisäillä ja kaikki pelasi hienosti. Laadultaan mielestäni LMC on omaa luokkaansa ja meidän mallissa pohjaratkaisu tosi toimiva, suihkut ,takatallien läpilastattavuus ja kaikenpuolinen toimivuus. Samaa pohjaratkaisua tehdään vielä tänäänkin mutta nyt jo uuteen MB:n alustaan ja hintakin on jo noussut huimasti. Tehot moottiriteillä ja liikenteessä riittävät ja 100 - 110 km tunnissa hyvin auto hallinnassa. Manuaali vaihteisto toiminut myös hienosti. Meillä Trumaticin lämmitys ja itse rakennettu laittialämmitys kalvolla, tosi mukava lisälämmitys ratkaisu esimerkiksi etelän viileissä öissä ja toki kannattaa pitää mukanaan 1800 kw:n keraamista puhallinta niin kaasua ei lämmitykseen tarvita lainkaan etelän talvessa ja syksyisessä Saksassa.

MIETTINEN TUIJA 30.04.2008 14:48

Mikähän ero on 316 cdi ja 313cdi, onko se ero moottorissa vai alustassa? Tässä minun katselemassani mallissa on kulemma 2,2 litranen kone jolla on ajettu 100 000 km.

LAMPINEN PERTTI 30.04.2008 15:29

316...5-pyttyä 160 hepoa 313...4-pyttya 130 hepoa 311...sama kuin edellinen, 110 hepoa...likimain.

Sama runko kaikissa.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 01.05.2008 12:45

Kokonaismassa 3500kg - omamassa 3100kg = 400kg, tulee muodostumaan ongelmalliseksi, kun auto on vielä rekisteröity kuudelle hengelle, soppakattilat on kuljetettava peräkärrissä, olikohan siinä vetokoukkua? VP.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.