Matkailuauto

PESONEN ARI 21.03.2007 19:57

Hei,mitä mieltä olette Fiat Ducatato 2.0 B -88, matkailu autosta jolla on ajettu 154,000km. Onko kyseinen kilometri määrä paljon vai vähän kyseiselle autolle? entä muuten, onko järkevä ajatus tämän ikäinen auto. Millaiset vakuutusmaksut matkailu autossa on entä muita kuluja henkilöautoon verrattuna?. Kiitoksia vaivan näöstä.

RAJALA HANNU S 21.03.2007 20:28

Vakuutuskulut vaihtelee tottakai autosta ja vakuutusyhtitöstä johtuen jonkin verran. Itelläni on ha Seat Toledo tdi ja as.auto Fiat Burstner 532 (molemmat siis pienehköjä), joihin molempiin täydet bonukset. Vakuutukset on siten, että liikennevakuutus on ha:ssa pari kymppiä enemmän ja kasko asuntoautossa reilu 30 enemmän (kaskot menee asuntoautoissa vuosimallin mukaan). Eli ei merkittäviä eroja. Toi B tarkoittanee bensaa?? Minä olisin varovainen kulutus voi olla melko moinen ja diiseleitäkin löytynee... Muuten en osaa sanoa, mutta eihän tommoset kilometrit oo autoa tappanu jos käyttö on ollu ok.

PELLIKKA ERKKI 21.03.2007 20:50

Selvittele onko kosteusvaurioita ja ruostetta,muut asiat avautuu sitten koeajossa.Ei muuta kuin sitten rakentelemaan autoa käyttäjälle sopivaksi...

KAISALMI ESA J 21.03.2007 21:06

Noihin aikohin muistaakseni,oli Solikkaa ja LMC bensakoneella markkinoilla. Söivät bensaa noin 14-15litraa sadalla jos ei painanut talla pohjassa. Mutta jos painoi nopeus ei noussut mutta bensalasku nousi. Jäähän tuollaisesta autosta käyttövoimavero pois ja hankintahinta on yleensä halvempi kuin dieselin ja kone on kaasuttajalla, eli sopivan vanhanaikainen huoltokustannuksiltaan. Nuo kilometrit ei tapa, mutta nokkahihna kanattaa vaihtaa kun ajamattakin se hapertuu.

KEMPPAINEN HENRY E U 21.03.2007 22:24

Minulla on solifer 5500 2.0 bensa. Viime kaudella ajettiin n.12 000 km ja keskikulutus alle 13. Vaihteluväli 11-15, mutta pitää muistaa, että integroitu kulkee vähemmällä. Hyviä puolia meluttomuus ja huoltovapaus. Ei bensa ducatossa hihnaa ole. Taitaa laturin hihna ola ainoa. Se on 60-luvun työntötanko moottori, tavallisella kaasarilla.

Tärkein on kori, onko kuinka pehmyt ja märkä. Jos on ok, niin osta pois.

Kuluja on ajoneuvovero alle 90 e, vakuutus liikenne n.600 e -bonus. Kasko löytyy noin vanhalle ainakin ifista ( 20 vuoteen asti). Kaskon maksu huom. uushankinta hinnan mukaan, joka on n.30-35 000 e ollut uutena riipuen merkistä, bonus kakkosauton bonuksena 70%, maksu n.150 e / vuosi. Seisonta-ajat hyvittää yhtiö. Kolarointikaskoon sisältyy, autopalvelu (hinaus yms.).

KEMPPAINEN HENRY E U 21.03.2007 22:25

Jos on netticaravaanin Pilote, niin oli hieman halvempi talvella.

KEMPPAINEN HENRY E U 21.03.2007 23:08

Alkoovi peli on aika kitkainen ajettava. Integroitu kulkee ainakin samaan, kuin turboton diesel. Huippuja kelasi viimekesänä yli moottoritienopeuden (ei suomessa), sitten nopeusrajoitin (vaimo) hillitsi Ruotsin 110km/h.

Nokkahihnaa ei ole, ompi työntötanko masiina. Huhu kertoo, että joitakin ruisku ohc koneita olisi ollut lmc:ssä. Nähnyt en ole. Huoltokuluja ei tosiaankaan juuri ole, ite vaihdan moottori- ja vaihdelaatikonöljyt kerran vuoteen. Tulpat ja ilmansuodatin joka toinen. Siinäpä kuluvat. Vetoakseleita kannattaa tarkkailla, että kummit ehjät. Katsastusmies tutkii loput.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.