LISÄPITKÄT ja VAIHTEISTO ÖLJY

HAVANA JARI 10.10.2007 17:19

Mistähän kannattais ottaa virrat lisäpitkille? Auto on Dukado -07 160multijet. Sulakerasioitahan on useempikin. Ettei vain auton oma sähköjärjestelmä häiriintyisi. Asiasta toiseen, mitenköhän on vaihteisto öljy. Onkohan miten vaihdettavissa? Kuullut et kaikkia kroppuja ei olis? Hyvää loppusyksyn jatkoa.

TERVO JARI 10.10.2007 17:54

kunnon piuhan suoraan akulta ( neliöitä tarpeeksi kaapeliin ettei tuu jännitehäviöitä ja unohtamatta sulaketta/sulakkeita ) ja ohjaus vain "vanhasta järjestelmästä" . . . .

Eikö auton omat valot piisaa ? ? Täyttäväthän ne kaikki normit . . .

Tulee vastaan tilanne että, jotta, kun, vaihdat lyhyet valot, tulee "hetken pimeys" ( hämärä sokeus ) kun käytät voimakkaita lisävaloja auton lisävalojen lisäksi . . . Valot ovat "balansissa" kun käytetään ainoastaan auton omia valoja . . . Tarvitsisit myös lisä lyhyetvalot että että valot olisivat "balansissa" lisäpitkien kera. . . . .Mutta lisä lyhyet ei ole sallittuja . . . .

Jokainen tekee tavallaan . . . Laita lain edellyttämät, ei liian tehokkaita . . . .

Jari

NIEMINEN RAIMO 10.10.2007 19:00

Varsin hyvä ja yksinkertainen tapa on kytkeä lisävalot oman releen kautta.30 A rele riittää.Releen virta akulta ,herätinvirta ryöstetään alkuperäisten pitkien johdosta mielellään helpommalta puolelta.

HAVANA JARI 11.10.2007 18:19

Olen erimieltä lisäpitkien tarpeellisuudesta. Lisärit mahdollisimman korkealle(itsellä tarkoitus tuulilasin yläpuolelle etuakselin etupuolelle, integroitu)ja tehokkaat 37,5ref.. Asennetaan oman ja lisäp. väliin vaihtokytkin. Lisäreitä käytetään hiljaisen liikenteen aikana ja omia kun vastaantulijoita kohtalaisesti. Hiljaisen liikenteen aikana rasittavuus pimeällä huomattavasti vähäisempää kun näkee kunnolla. Sumarit ei niin tarpeelliset, estävät valaisinkuvion etupuolelle näkemisen. Tarviikohan -07 Dukatos mennä ollenkaan moottoritilaan asennuksessa?

TERVO JARI 11.10.2007 18:36

Yhtämonta mieltä kuin miestäkin . . . . .Liikennemäärät kun on aika suuret, eipä yleensäkkään pitkiä valoja suuremmin tarvi käyttää . . . . Mitä nyt jossain "takahikiällä" . . .

Olisit kertonut mimmosesta "kokonaisuudesta" on kyse . . . . Dukaton "päälle" kun on korinrakentajia . . .

Jos haluut "täydet pänningit" joudut hyvin suurella todennäköisyydellä meneen akulle asti, sillä korinvalmistajat tinkivät joka asiassa, myös johtojen määrässä/koossa.

Sumuvalojan ei saa käyttää "lisä lyhyinä" valoina . . . .

Jari

NIEMINEN RAIMO 12.10.2007 00:12

Onko 07 Ducatossa Xenon valot ? Niiden referenssit on kai vähän erilaiset kuin perinteisten halogeenivalojen. 75 on kuitenkin referenssiluku jos sen ylität niin varaudu purkamaan himmelit katsastuksessa tai ratsiassa tien päällä.

HAAPANEN TIMO S 12.10.2007 17:01

Laita ne sitten tarpeeksi taakse, heijastumien välttämiseksi. Valoa ei saa tulla yhtään lasille tai pyyhkimiin. Itse en sellaisia mikkihiirenkorvia muutenkin korkeaan autoon laittaisi. Kuinka rekkojen valorivit ovat mahdollisia? 225000cd tai referenssin 75 ylitys näyttää väistämättömältä.

NIEMINEN RAIMO 12.10.2007 17:53

6 kpl sallitaan, kerrallaan palamassa olevien valojen määrä ei saa ylittää 75. http://www.rahtarit.fi/saadok/valomaar.htm Juu en minäkään näe piironkiauton katolle sijoitettuja valoja mitenkään silmiähivelevän kauniina.

HALMEENMÄKI JUHANI 12.10.2007 19:56

Eli se katsastus-/ratsiakytkentä on sellainen vaihtokytkimellä toteutettu, että kerrallaan saa vain tuollaisen max 75 yhdistelmän, ja se on laillista. Jossain jemmassa on sitten kytkin, jolla vaihto ohitetaan ja saadaan koko patteri päälle...

VESTERINEN KARI 16.10.2007 16:26

Edellisessä autossa oli "kattohimmelit", mielestäni sen parempia pitkiä ei ole, koska niillä näkee myös talvella penkan taakse ojan vastapenkkaan (hirvet) Myös vastaantulijoiden häikäistyminen on pienin. (oikein suunnatut valot) Kyllä se vaan täällä "rovinssissa" mahdollisimman tehokkaat valot on halvin henkivakuutus pimeänä aikana! Ei noista vastaantulijoista juuri haittaa ole, pääsee nauttimaan hyvin valaistusta tiestä. Nautinnollisia syysretkiä t kv

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.