Letkurikko

Pauli Männikkö 04.03.2021 11:20

EGR lauhduttimen letku irronnut.
Klemmarin lukitus pettänyt.
Nesteet pihalle.
Ducato 2.3 vm-18 aj.26 th.
Maahantuojan vastausta/ vastuuta odotellaan.

Seppo Murisoja 04.03.2021 11:40

Hei

Eikös tuo ollut juuri se takaisinkutsu joka on ollut jo jonkin aikaa - vai olenko väärässä?

Hannu Sankala 04.03.2021 18:38

Vakavalta kuulostaa. Fiatin huolto ja takuuvastuun kantaminen ei ihan vakuuta. Deltahuolto sanoi korjuuttaessani ajoittaista kaiutinvikaa, että asiakas joutuu maksamaan vian etsinnän, jos sitä ei löydetä huollossa. No ei löytynyt, mutta lopulta ei tarvinnut maksaa, kun oli niin uusi auto. Nyt sitten menen Dethleffsin huoltoon. Vika ei ollut Fiatin puolella, kun Zenec-soitin on Dethleffsin asentama.
Minulla vaihdettiin viikko sitten moottorin ohjausohjelmisto kampanjana 2020 2,3 l Ducatoon. Toivoin sen vaikuttavan moottorin häiriövalon syttymiseen lämmityksen yhteydessä. YLEn sivuston Fiatin maahantuojan sanomana se ei auttane siihen. Sanoi syttymissyyksi EU:n päästövaatimusten kiristymisen aiheuttaman antureiden rajojen tiukentamisen. Yli puolen tunnin lämmityksellä valon ei pitäisi syttyä ja, jos syttyy syynä on väärin asennettu lämmitin. En ole sen jälkeen vielä käynnistänyt Dethleffsiä pakkasesta enkä tiedä vaikuttiko toivomallani tavalla. OBD lukulaitteella häiriövalon saa sammumaan. Toinen tapa maahantuojan mukaan on käynnistää moottori, antaa sen käydä lämpimäksi ja sammuttaa kolme kertaa aina odottaen minuutin verran ennen seuraavaa käynnistystä. Tiedä häntä kumpi tapa helpompi käynnistykset vai ODB?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.