Kumituet

NISKANEN PAAVO 23.04.2008 13:19

Talvella oli kirjoituksia takaakselin kumituista.En löytänyt niitä enää.Mitenkä auto käyttäytyy jo niitä lyhentäis.Auto on Transit atuveto ykkös pyörillä.Pituus alle 6m vm05

HAAPANEN TIMO S 23.04.2008 18:27

Eiköhän vika ole jousissa jos topparikumit normaaliajossa vastaa. Remonttiyrittäjät joutuvat paku-transitteihinsa lisäjousia laittelemaan, se tuntuisi oikealta korjaukselta.

MÄKINEN TAISTO 30.04.2008 18:07

Mikäli tarkoitat noin 12 cm korkeita kumitötteröitä jotka makaa vat akselissa kiinni,niin 3 v:den kokemuksella voin ehdottaa,että poikki vaan.Eihän sillä muuten voi ajaa,auton jousilla ja iskuvaimentimillahan on se tarkoitus ,että pyörät pääsevät nousemaan myös ylöspäin,itse jätin pelivaraa samanver- ran kuin paketti-autoissa on noin 6 cm ja sellaisena se on myös pysynyt.Ennen kuin katkaisin kumeja,selvitin ,että autossani on transitin alkuperäiset jouset.(Jotkut m-auto val- mistajat käyttävät kuulemani mukaan heikkoja tarvike jousia,) Sitä en kyllä käsitä ,millä tavalla katsatuksessa tehtäisiin iskuvaimentajatesti jos kumit olisivat akselissa kiinni.

HALMEENMÄKI JUHANI 01.05.2008 22:20

Onko se pohjauslyöntikumi mustaa kumia vai vaaleaa vaahtomuovin näköistä? Se vaalea nimittäin toimii apujousena, ja kantaa osan kuormasta eli ei kannata katkaista. Kokonaan toinen asia on se jos ma-korivalmistaja käyttää pakun orkkisjousia, jotka eivät kanna ma-korin massaa. Silloin oikea vaihtoehto on vaihtaa riittävän kantavat jouset.

NISKANEN PAAVO 01.05.2008 22:31

Ne ovat vaaleat ja vastaa kokoajan takaakseliin.Täytyy tutkia ne jouset muista Transiteista millaiset niissä on.

MÄKINEN TAISTO 03.05.2008 09:56

Voit myös käydä,kuten minä tein , jousipajalla näyttämässä he kyllä tietävät kestävätkö jouset,vai ei.Eikä kysyminen maksa- nut mitään.Lisäksi sain neuvon seurata,että jos väli vuosien kuluessa pienenee.Niin sitten laitetaan lisälehti.Ei ole 3;n vuoden aikana pienentynyt,eikä auto hyppää isomassakaan työssyssä poikittain ,niinkuin se teki vaalean ruskeitten kumitukien kanssa.Ainakin talvikelillä olivat mielestäni vaaralliset.autoa olen ajanut noin 50 vuotta joten työssyistä ja jousista on jonkun verran kokemusta.

HALMEENMÄKI JUHANI 03.05.2008 23:14

Taitaa olla sitten noita aktiivisesti jousituksen osana toimivia, eikä vanhoja "hätävaratoppareita", eli lyhentäminen pahentaa tilannetta.

NISKANEN PAAVO 08.05.2008 16:35

Joo"pakuransussa" kolme lehtijousta elikkä kumit ovat lisäjouset antaa olla entisellään.

MÄENPÄÄ JUHANI 16.05.2008 20:33

Nythän näyttäisi siltä, että etuvetoinen FORD -alustainen matkailuauto on liian kevytrakenteinen näin raskaaseen käyttöön. Pitääkö paikkansa---kokemuksia vaaratilanteista jos on niin kertokaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.