KOKEMUKSIA TRANSITISTA ???

KNAAPI JUHA 19.02.2008 20:37

Nyt kun vuosi ja risat on ollut mahdollista kerätä kokemuksia "uudesta Ford Transitista" elikkä vuosimallista 2007, olisikin kiva kuulla tuloksia.

Palstoilla on keskusteltu "discovaloista" liekö korjaustoimet tuoneet parannusta. Vai lieneekö edes vika vai onko ominaisuus?

Onko käsitystä etuvedon suhteen esim. vetonivelien kestosta?

Onko muuten etuveto surkean kankea kääntymään. Jos takapainoa on paljon, olisi kai takaveto luannikkaampi?

Palstoilla on yksi onneton kokenut tulleensa peräti petetyksi takuuvian korjaamisen johdosta. Ollaanko kuitenkin noin yleisesti tyytyväisiä??

Olisiko 130 tai nykyinen 140 hevosvoimaa todella tarpeen vai riittäisikö pienempikin kone??

Mites autopuolen lämpöjen riittävyys ajon aikana??

RUOTOISTENMÄKI PETTERI 20.02.2008 12:55

Meidän yksilössä mittarivalot pelaa. Kakkosvaihteen kiihdytysjykällys tuntuu olevan monelle tuttu. Lämpöä tulee auton laitteista ihan hyvin tuulilasille ja jalkatilaan ja ohjaamoon. Luistonesto ei taida meillä toimia oikein, päästää renkaat sutimaan, pitänee huollattaa. Etuveto ok, mutta tuli mieleen, että kun lasit on enimmäkseen edessä ja silloin tekee mieli ajaa auto rantaa keula edellä, niin takaveto olisi ehkä parempi, jos meinaa jäädä kiinni. 130 hp ainakin riittää hyvin, ei ole tientukkona, Saksassa hyvä nopeus ajella oli 120-130, 140 kmh alkoi tuntua jo tuuli puoli-integroidussakin äkkinäiselle huonolta. Ja Suomessahan ei satasta kovempaa saakaan ajaa eikä lomalle mennäkään kiireen kanssa. Istuimet on liian korkealla ainakin Dethleffsissä ja vissiin kaikissa Fordeissa, pitää kuikkia lipan alta. Ajomelu on alhainen, vaihteet pelaa, jämerä ajaa. Ovitiivisteet paksut ja voi jäädä huonosti, jolloin tuuli voi jäädä viheltämään raosta. Polttoaineen kulutus pienellä puoli-integroidulla sekalaisessa ajossa hiukan alle 10 litraa satasella.

AHOLA JARI 21.02.2008 00:22

Ilmeisesti kannattaa tehdä selkeä pesäero etu- ja takavetoversion suhteen, kun ovat teknisesti eri Transitteja.

Minulla ei ole ollut takavetoisessa paripyöräisessä mitään aiemmin kirjoitettuja vikoja - tai oikeammin vikaa ollenkaan. Minusta tuo oli viimevuonna testaamistani samanhintaluokan alustoista selkeästi paras m-auton alustana..

KNAAPI JUHA 22.02.2008 21:05

Vastasit tuossa, että etu- ja takavetoiset Transitit ovat teknisesti eri autoja. Ymmärrän, että toisessa kardaani ja toisessa vetonivelet muuttavat vähän konstruktiota mutta että "teknisesti eri autoja" niin mistä moinen. Ei kai auton laatuun vaikuta välttämättä, mistä päästä se vetää (tai työntää)?

Miten voisit kuvailla asiaa kun kerroit, että koeajoit eri alustat ja havaitsit Transitin parhaaksi. Olivatko kaikki muut etuvetoisia?

Onko yleisemminkin tiedossa, että Transitit (kaikkiko?) valmistetaan nykyään Turkissa? Minulle se oli uutinen.

TERVO JARI 22.02.2008 21:39

Työpaikalla on käytössä neljäpakua, Pösö, Rellu, Transit ja Hiace, aina on pikkukilpailu et kellä on huonoin.... Hiace kuski joutu vaihtaan Nissanin seku joutu olleen aina "paras", Hiace kun on ollut luotettavin ja pienin huoltokustannuksiltaan ja Transit onkin sitte "loistanut" toisella ääripäällään . . . .Korjaamon kultakaivos . . . Seuraavana on tullut Rellu ja yllätys . . . yllätys . . . Pösö ( 2.8 HDI ) on ollut miltei Hiacen luokkaa kuluiltaan . . .

Transit on takapotkunen murheenkryyni . . . Ensimmäinen ja viimeinen Transit työpaikan autovalikoimassa. . .

Semmottii . . .

Jari

AHOLA JARI 23.02.2008 12:09

Eli tarkoitan moottoria, vaihteistoa, koko voimansiirtolinjaa, etuakselisto kokonaisudessaa (jousitus, pyörätuenta), ohjaus (pl. ratti/ohjausaks.putki.), moottorin tuenta/etukehto/-palkki, runko ohjaamosta taaksepäin, taka-akselisto jousituksineen, rengas koko 16" (jarrujen takia), jarrut isommat, mm. levyt takanakin. Konehuoneessa yhteistä ei ole kuin apulaitepuoli - tietenkin korin/ohjamon osalta sama tuote. Ohjaamon sisällä samaa tavaraa, mutta johtosarjat tod. joltain osin poikkeavat.

Sitä en tiedä tulevatko kaikki etu- ja takavetomallien poikkeavat osat samalta tehtaalta - veikkaan, että ei - vaikka itse kokoonpano tapahtuisikin samalla paikkakunnalla. Olkookin vaikka Turkissa..

Koeajoista; juu, kyllä kaikki muut koeajamani alkoviautot (6,5-7m) olivat etuvetoja, paitsi Sunlight ja Rimor (2,4TDCi, 140hp, 6v, paripyörät). Monissa etuvedoissa takaylitykset ja painonjako oli niin poikkeavat, että tuulisissa oloissa moottoritienopeus oli huojakkaa menoa ja kepitystä varsinkin 100hv 2-litraisella fiiulla, jossa ei ruuti riittänyt 5:lla edes tyhjänä...

Valintakriteereinäni oli 1:nä auto, sitten asunto-osa ja muut ominaisuudet... Oikeastaan ainoa lievä miinus tässä paripyörä-Transussa on erittäin lyhyt 1. vaihde (toisaalta ei sammu ryömiessä), ja 2. taas liian harva lähtemisiin. Mutta 4,3tn kok.massa takaa tukevan menon yhdistettynä pitkää akseliväliin ja takana leveään akselistoon. Ja 6v aski hyvä, mm. motarinopeuksissa ohjaamomelu pysyy matalana..

POKKINEN TAPANI 23.02.2008 13:59

Itselläni on huonoja muistoja noista seittämänkymmentäluvun Transiteista. Vaan onhan autot toki noista ajoista muuttunut. Tuossa reilut kolme vuotta sitten koeajoin ja jopa harkitsin varsin vakavasti, pikkasen käytettyä muistaakseni 3000km ajettua paripyöräistä Chaussonin mallia. Tilaratkaisut olivat varsin oivalliset ja itse alusta tuntui varsin tukevalta. Samoin moottori, ainakin auto tyhjänä, tuntui varsin virkulta ja vääntö miellyttävältä. Vaakakuppi kallistui kuitenkin tarpeisiimme ja tottumisestamme johtuen epäsopivaan lämmitysmuotoon (Truma). Toinen pieni detaali oli pakkasessa kiinni jäätynyt asuinosan ovi, sen huuloksessa alaosastaan liimautuneet karvahörhelötiivisteet. Noin puolen vuoden kuluttua, vaihtokuumeen ollessa vielä päällä, löysimme parahultaisen Ivecon, jossa melkein kaikki arvostamamme ominaisuudet kohdallaan. Ja täytyy sanua, päivääkään en ole kauppaa katunut. Paljon pahaa olen näitäkin alustoista lukenut, mutta täytyy naputtaa puista päätä, vain yksi ylä-äärivalo on normaalin huollon lisäksi tarvinut pariin kertaan uusia. Tuon lisäksi olen tietysti joutunut entraamaan eteen kuin kynnyskoteloihin äänieristystä, rakentamaan sisälokasuojat/roiskeläpät. Katolle tuli myös muovista taivutetut tuuliohjaimet, jokaisen luukun eteen, pitämään ajon aikaista tuulensuhinaa loitommalla. Samoin taakse vielä toinen roiskeläppä, estämään lumen kerääntyminen peräosan latiiaan ja ennen kaikkea sinne mukamas takapuskurin suureeen muovikaukaloon. Samoiten vaikka kulkimemme piti olla meidän oloihin suunniteltu kaksoispohja-auto, ei suuret välitilassa olevat paripyöräkotelot olleet mielestäni riittävästi lämmön kannalta eristetyt. Alustan olen myös massaruiskuttanut, jonka jokaisen joka meinaa mieluistansa kulkinetta pitää, etenkin se perän loppuosa kannattaa suojata huolella.

KUUSELA TUULA 15.03.2008 17:47

2007 Fortero etuveto on hyvä ajaa ja lämmin. 25000km huolto juuri tehty.Kulutus 8,5-9,5 kesä-talvi. Kone 130 hp on sopiva. Ollaan oikein tyytyväisiä myös takuuasioihin.

SAUKKO ARVO 17.03.2008 16:53

Itselläni nyt kaksi Transittia paku-03,asuntoauto-08.Edellinen -06 asuntoauto,ei huolia eikä murheita yhdenkään suhteen.Ajelen kesät talvet kelit kuin kelit.Ei tarvetta vaihtaa merkkiä.

PÄÄKKÖNEN JUHANI 17.03.2008 19:43

Olen ajanut 2007 mallin Fordilla reilut 30000 km. Hyvin on toiminut. Kyllä 140 hv on tarpeen 3,5 ton matkailuautossa. Jos saisi valita, ottaisin vähän vahvemman moottorin. Ei etuvetoisuus teen siitä jäykkää. Epäkohtana tulee mieleen tuulilasin mataluus. Kääntyvä tuoli on korkeampi, kuin vakiotuoli. Jo 180 senttisenä saan kurkkia liikennevalojen vaihtumista. En ole havainnut mainitsemaasi valo-ongelmaa. Reippaassa kiihdytyksessä vastamäessä on jonkinlaista värinää. Se johtuu kuulema luistonestosta tai muusta vastaavasta turva-automatiikasta. Lämpötila on pysynyt haluttuna tässä ohjaamoilmastoidussa autossa (on Lapissakin ajettu ja asuttu).

KAIPAINEN PERTTI 17.03.2008 21:09

Ei kokemuksia, vielä. Mutta reilun kuukauden päästä! Yksi tyhmä kysymys, miten Transitissa on hoidettu huohottimen lämmitys, onko lämmitys valmiina kaikissa?

Pertti

VIRTA URPO 17.03.2008 21:26

Eipä ollut -06 eikä varmaan Fordin omistajille tulekaan sellaisia ongelmia. Kone kun on suunniteltu muualle kuin Italiaan, kuten MB:n koneetkin.

LINNAVUORI JARI 19.03.2008 16:12

Viime keväästä lähtien on tullut ajeltua 2007 vuoden 2.2l, 140 hv, käsivaihteisella, etuvetoisella Transitilla. Aiemmin on ollut pari Ducatoa.

Kokemukset ovat olleet varsin hyviä. Auto on pieni 6m puoli-integroitu Van. Auto kulkee matka-ajossa tosi "helposti", ylämäet menee mukavasti vitosella, ilman että tarvitsee pelätä vaihdelaatikon hajoamista. Kiihtyvyyttä löytyy hyvin ja mm. rekoista pääsee helposti ohi. Vaihteiden välitykset ovat hyvät. Kulutus n. 9 litraa/100km. Ainakin 6m pituinen auto kääntyy mukavan ketterästi.

Huonona puolena on, kuten Juhanikin jo kirjoitti, kuskin etupenkin korkeus, etenkin kun penkissä on kääntömekanismi. Pitemmillä kuskeilla etulasin yläreuna on varmaan liian alhaalla ja toisaalta lyhemmilllä kuskeilla polkimet jo varsin kaukana. Penkkiä käännetäessä ruokapöytään päin, jalat ottavat rattiin kiinni. Ratissa ei ole säätöjä, joka pahentaa asiaa. Uusissa autoissa ratin säädöt saattavat jo olla, en tiedä. Silti n. 180cm pituiselle kuskille nämä eivät aiheuta kovin pahoja ongelmia.

Aluksi auto täristi, kun lähti kiihdyttämään esim. moottoritien luiskassa, ikään kuin renkaat olisivat epätasapainossa. Tärinää esiintyi varsin pienestä nopeudesta. Nopeuden kasvaessa yli 40 km/h tärinä loppui kokonaan. Ajan mittaan täristys on selvästi vähentynyt ja nyt se ei enää häiritse. En tiedä mistä johtui.

Transitin 1 vaihde on todella iso ja kun kytkin vielä ottaa "alhaalta kiinni", niin ainakin minulla auto tuppasi aluksi aina sammumaan liikkeelle lähdettäessä. Liikkeellelähdön kyllä oppii suht' nopeasti.

Mulla on kojelaudan valot kyllä toimineet, mutta jotain ihme piippauksia kuuluu satunnaisesti käynnistettäessä. Mitään ongelma-/virheviestiä ei mitaritauluun tule, eikä mikään merkivalo jää palamaan. Pitää kyllä vielä selvittää, mitä äänimerkit ovat, nyt kun takuu on vielä voimassa.

Se on Transitissa vähän huonoa, ettei etuovien väliin saa helposti esim. ketjua murtojen vaikeuttamiseksi, kun ketjua ei saa kirrettyä ovissa minkään ympäri (Ducatossa saa ovenkahvan ympäri). Mulla on ruuvattu erilliset lenkit oviin ja saan ketjun niiden väliin, mutta systeemistä pitäisi kehittää kätevämpi. Ovien ketjulukitus taitaa koskea vain ulkomailla matkaavia.

KATEISTO EERO 19.03.2008 18:05

Radio Suomessa on soinut aika tiuhaan tamperelaisen lauluntekijän Jouko Mäkilohiluoman kappale " Transitmies ". Korvat tarkkana, kun se laulun kuulette. Siinä on aika paljon totuuksia Transitista. Satuin kuulemaan tänä aamuna taas sen laulun ja lisäksi, kun lauluntekijää haastateltiin. Hän sanoi itse olevan tyypillinen Transitmies: keski-ikäinen, hiukan konservatiivinen, hieman tyhmä, mutta onnellinen mies.

MANNINEN ESA 24.03.2008 01:06

Arvo ! Sua ihan vilpittömästi kateellisena ONNITTELEN. Ah.

MANNINEN ESA 24.03.2008 01:09

Ihmettelen tuota luistonestosta (muka) johtuvaa jypellystä. Kun ostin ennen joulua autoni, kyllä silloin tiet olivat rutikuivia ja vetosissa jypelsi ihan ekakilsoilla.

MANNINEN ESA 24.03.2008 01:27

Eero, pitääpä kuunnella - tunnistanko tuosta myös itseni. Kokemuksia loppuvuoden -07 Transit 2,2 / puutteet ja miinukset 7000 ajokm:n jälkeen

vilkkuvat diskovalot, 2-vaihteella 30-40 km:n nopeudessa jytkyttää kuin olisi vetoakseli vikainen, kylmänä ykköseltä kakkoselle loivassa alamäessäkään ei tahdo kakkonen mennä väkisinkään päälle, tuulilasin lämmön puhallus korkealle > ikkunaa ei saa alas asti kuivaksi, myös tietyissä olosuhteissa ulkopuolelle sataneen lumen jäätyminen ikkunan alaosaan > ei voi pyyhkiä tuulilasia, koska pyyhkimet ovat kiinni jäätyneessä lumimassassa penkeiltä ei alle 165:n jalat yllä lattiaan ja päälle 180:n pitää kurkistaa nähdäkseen tielle ajoetäisyyksille, samoin pitemmän pää kolkkasee ohjaamon yläosan hyllyn reunaan helposti p-integroidussa D:ssä ei ratin säätöä, kuten fiiussa ykkösellä vieläkin lähtöön tarvitaan kierroksia ja hidasta vasenta jalkaa. On himpun parempi kuin edellinen malli kunnon pakkasella pitemmän ajon aikaan saa vasemmassa jalassa olla huopikas villasukan kanssa, kun samaan aikaan oikea jalkoterä paahtuu, silloin kannattaa käyttää asunto-osan lämmitystä tasaamaan sisälämpöä mittariston piippaus hullun hommaa, jos ulkolämpötila nollan tienoilla. Ei kannata ”kuittailla”, niin ei piippailekaan asunto-osa Sunlight:ssä leveämpi kuin ohjaamo > hyyhmää kertyy oven ulkopuolelle alaosaan ja jäätyy ajon aikana > ikkunan kautta ulos (Sunlight-koppainen ja) etuvetoinen jää helposti lumi-jääolosuhteissa sutimaan puoli-i:n miinuksena katolta tulevat lumitaakat ikkunanpyyhkijöiden päälle
SALONEN MATTI 24.03.2008 22:17

Hei. ESA. Oletko ostanut taas kuitenkin Transitin? Olit muistaakseni joskus viime vuoden puolella sitä mieltä, ettei koskaan Transittia eikä Dethleffs:ä. Oletettavasti olet ollut tietoinen ainakin suuremmasta osasta menopelin puutteista/miinuksista. Entä miten takuu?

MANNINEN ESA 24.03.2008 23:25

Moi, Matti. Oikein päätelty ja pistän piakkoin myyntiin. Josko sitten saisin voorteista rauhan. Kuules, Matti. Se on melekoosen pitkä tarina, kos täs jamas ollahan. Pakon sanelema juttu. Kerron enemmän ko nährähän. Ei paista aurinko kaille. Eikä laki ole Suomessa sama kaikille. Viiltää ohimosta niin että, pitää ottaa kylymää vettä.

HYRKÄS KARI 24.11.2010 17:31

Kyllä tuntuvat olevan taka- ja etuveto-Transitit eri autoja.

OINONEN JUKKA 24.11.2010 18:21

Foorti ei oo auto, markariini ei voita, eikä piika ihminen.

VÄLIAHDE JUSSI 24.11.2010 20:17

Kyllä takapotku ja jakopää kettingillä on hyvä ja kestävä.

HEINONEN MARTTI 25.11.2010 12:25

Kahden transitin koemuksella,ei hirveesti km,ä mut muutama kymppitonni kuitenkin,ainut vika edellisessä,moottorin häiriövalo syttyi,syy-egr venttiili,olisi selvinnyt tietokoneen kuittauksella,mutta vaihtoivat takuuseen varmuuden vuoksi,nyt muuten syyskuun jälkeen ostetut transitit jo 3 vuoden takuulla.ja jos sen verran tuttujen siis kahden taksimiehen kommentit,ajavat suurelta osin kuolukyytejä,ja huonoja teitä,ei suuria murheita,en viitsi mainita heidän edellisä autoja,en halua lähteä väittelemään mikä on paras ja mikä huonoin,makuja on monia ja henk.kohtaisesti meille ei tule makaroonimaan autoa.no se on totta et penkki hiukan liian korkealla,mut tässä uudessa ehkä hiukan matalammalla...siis hobby-ford.

HEINONEN MARTTI 25.11.2010 12:59

Niin edellinen oli 110 heppanen,silläkin pärjäsi,nyt 140 heppanen 6-vaihteinen,kulutus ihan kohtuullinen,8-9,5 l.

SUOMINEN TAUNO 25.11.2010 14:40

Aika pieni on kulutus, itse en alkoviautolla pääse alle 10 litran millään. Minkälainen koppa on sinulla päällä?

Sitten pannaankin "Transit miehille" kova kysymys:

Miten Transitin radiossa säädetään kaiuttimien äänen suhdetta ohjaamon ja asuintilan välillä?

HEINONEN MARTTI 25.11.2010 22:12

mulla on puoli integroitu hobby,en ole päässyt kummallakaan(siis edelliselläkään) yli kympin,onhan se luonnollista et alkovi auto vie hiukan enmmän,radiokysymys,ei säädetä mitenkään,koska originaali radiossa ei ole lähtöjä takakaiuttimille ollenkaan.

KERTTULA PEKKA 26.11.2010 09:36

Onko kenelläkään kokemuksia uuden malliseen transittiin laitetusta tehoboksista. Kaverin autoon ruotsissa boksin asentaja ei suositellut sitä, oli sanonut että ei käy sievästi ja nykii. Siihenhän tarvittaisiin sitä kuuluisaa alavääntöä.

HEINONEN MARTTI 26.11.2010 14:06

Ei kai tehoa koskaan liikaa ole,mut itse en laittaisi,mielestäni vääntöä on ihan tarpeeksi,ainakin 140 heppaisena,ja ihan hyvinhän se meni satakymppikin.

LILJEROOS JOUKO 26.11.2010 15:34

Kokemuksia vain 1 vuosi ja 10000km. Autojen vuosimalli kannattaa tarkistaa Fordin sivuilta. Oma on rekisteröity tasan vuosi sitten, mutta alusta on tullut tehtaalta jo 15kk aikaisemmin (8.2008), myyty kuitenkin 2010 mallisena.

en ole vielä keksinyt mistä mittariston vilkkuvat diskovalot saa päälle haluaisin kyllä nähdä trippimittarin lukemat päivälläkin. Pimeällä näkyvät hyvin. vaihteet tuntuvat toimivan ilman huomauttamista. Kuutos vaihde Suomessa osittain turha. Saksan moottoriteillä ihan hyvä. 140hv on osittain turvallisuustekijä, pääsee lyhyempiin ohituksiin. Helpottaa myös vakionopeussäätimellä ajoa. Suomenkaan pääteillä ei tarvitse kovin usein kaasupolkimeen tai vaihteensiirtimeen koskea matkan aikana. tuulilasin lämmön puhallus tosiaan väärin suunnattu. penkin korkeuteen taitaa vaikuttaa kääntöjalustan malli. 184cm ei ongelmia näkyvyydessä, mutta ratin korkeuden ja asennon säädön puute haittaa. Polvet kiinni kojelaudassa. Transiittiin saa säädettävän ratin, mutta en ole tavannut matkailuautoissa. Penkin korkeus on kompensoitu apukuljettajan (160cm) paikalla jalkojen alle asetetuilla pysäköintikiiloilla, jotka on tarvittaessa myös helppo ottaa esille. alakierrosten väännön puutteen liikkeelle lähdössä oppi huomioimaan muutaman sammutuksen jälkeen mittariston liukkaushälytyksen piippauksen saa pois käsikirjan ohjeiden avulla. kulutus Lofotein reissulla (3500km) 9,2l/100km. Kokemuksia -80 luvulla Transiitista. Kun tuli huurretta, takapyörien pito lähtiessä hävisi. Nyt se häviää etupyöristä.
VIRTANEN HANNU 26.11.2010 17:32

2008 mallin Transit täälläkin, 140 hv ja puoli-integroitu Burstner nyt 10000km mittarissa. Yhdyn Joukon kokemuksiin, mutta lisäksi. Uudesta asti "jumputti" 1 ja 2 vaihteella vedätettäessä. Valitin asiasta huoltoon, vaihdettiin 32mm vetoakselit nivelineen(alkuperäiset 30mm). Jupinat loppui siihen. Kiitos Automaa Lahti ja maahantuoja suhtautumisesta ongelmaan vaikka auto on itse saksasta uutena tuotu. Samalla päivitettiin tietokoneeseen uusi ohjelma, poistui alaväännön puute, nyt ei sammu vaikka nostaisi kytkimen vähän varomattomastikin. Ja tämä kaikki takuuseen.

YLINIEMI SEPPO 27.11.2010 06:31

Vetoakselit vaihdettu vahvempiin meijän autoon myös "jumputus" loppui siihen. Lisä lehti takajouseen perä nousi n.7 cm. Kulutus 9,5-10,5 litraa 100km puoliintegroitu koppa.

HYRKÄS KARI 28.11.2010 10:11

Onko puhelin symboolilla oleva nappi pelkkä mykistys vai onko se hans-free systeemiin kuuluva, mallissa 6000 .

HEINONEN MARTTI 28.11.2010 16:21

luulisin et mykistys.

MANNER TAPANI 01.12.2010 15:57

Terve vaan kaikille. Hauska saitti. Värikkäitä tarinoita, hyviä neuvoja.

Olin tänä aamuna menossa vaihtamaan 3 v, 78000 km ajettua Pössl 2Win'iä 8500 km ajettuun Transit 110 hv Sunlight'iin 09/09. Olen ollut erittäin tyytyväinen P:n. (jo toinen)

Kommentteja lukiessani laitoin hillitsemet päälle ja jään väijymään mahdollisia ehdotuksia...

Kaikilla merkeillä on ajeltu, paitsi Transit'illa...

Mitä sinä tekisit ???

KYLMÄNEN REIJO 01.12.2010 16:43

Mitä yhteistä on Fordin omistajalla ja kissanpennulla?

Molemmilta aukeavat silmät kahden viikon kuluttua!

HEINONEN MARTTI 01.12.2010 17:58

mulla oli sunlight/TRANSIT 110hp,NYT HOBBY/FORD.MINUSTA iänikuiset,sanaparret on aika säälittäviä tosta fordista,minulla sana FIAT lähinnä vetää suuta virneeseen....no älkää aloittako lyömään minua,en minä ihan tosissaan,se vaan on niin,asia 1,me ollaan ikuisia poikia,asia 2,siihen ei ole yhteneväistä vastausta mikä se paras on.minä en fiatia ota ees pakolla.

HEINONEN MARTTI 01.12.2010 18:12

Niin vielä,se oli -09 mallin sunlight,nyt -10 mallin hobby.

PITKÄAHO JUKKA 01.12.2010 18:14

menen 7/12 ensimmäistä kertaa silmälääkärille ja transulla olen ajellut 05:stä lähtien vissiin sokeana.Ei moitetta.

JOKINEN REINO 01.12.2010 19:29

Kummallista!!!!Ja ei ollenkaan tasapuolista, kun autokauppias myy toisille autoja joissa ei ole moitteen sijaa.Minulle onnettomalle on myyty kaikki ne risat, niin uudet, kuin käytetyt, merkistä riippumatta!KELE.

LAHTI ANTTI 01.12.2010 22:37

Ford tietysti, kun oli Dunlopin vararengas.

JOKINIEMI PETRI 01.12.2010 23:03

renkas on kylläkin good year.mutta on se foord kumminki

LAHTI ANTTI 02.12.2010 08:55

JOKINIEMI PETRI renkas on kylläkin good year.mutta on se foord kumminki

No niin olikin, lukihäiriö. :)

PITKÄAHO JUKKA 02.12.2010 10:00

Kyllä transitin vararengas on yhden vaijerin hississä, ei ole tuommoista telinettä.On muuten hieno keksintö,tulee veivaamalla alas ei tartte ryömiä auton alle irroittamaan.

AHOLA JARI 02.12.2010 10:47

Saattaahan se olla TranShit (Siirtop@ska) ;))

Mutta milloinkohan tuo alusta on valmistettu? Myyydäänhän noita 2-3v sitten tehtaalta luovutettuja joidenkin liikkeiden sorakentillä seisseitä "uusina" (ainakin ajamattomina). Vaan onneton on maalaus, jos särmistä jo punottaa.. Olisikohan syytä suojauttaa.. Vaan ruostuuhan se toinenkin f-merkki 3 vuodessa; http://www.finikor.fi/index.php?option=com_morfeoshow&task=view&gallery=5&Itemid=37

15" renkaat (ainakin varapyörä) viitaa heiveröisimpään versioon (FWD 300 MWD). Se hissiversion varapyörä kuuluu ainakin takavetoiseen (350-460). Onko tämä Casacar -merkkinen retkivehje "pakukoppalla" - läpiviennit pohjassa (vararengaskuvassa) näyttäisi olevan täysin tiivistämättä. Lämmittimen pakoputki näytäisi tulevan kaapeleiden ja muovisten suojaputkien kanssa samasta pohjaan revistystä reiästä..

Eiku pikää ikää vehkeelle ;)

VALTONEN MARTTI 02.12.2010 10:55

Nuo on varmaan niitä "uittamalla" tuotuja, siis kirjaimellisesti; merivedessä.......

HEINONEN MARTTI 02.12.2010 17:04

etuvedossa ainakin 16 tuuman pyörät,ainakaan nykyisessä eikä edellisessäkään ollut varapyörähissiä,kun ei ole varapyörää,vain paikkaus aerosoli ja pikkukompura.Onkos muuten takavedossa 15 tuumaset.aika helppohan tuo vika on korjata,ruiskauttaa ruosteen esto päälle ja ongelma poistuu.matkailupelit aika yksinkertaisia tuolta pohjasta et aika helppo suojata.pitäisköhän alkaa kierrellä digikameran kanssa ducatojen ympärillä,saatais vastavetoja....vitsi.

HEINONEN MARTTI 02.12.2010 17:14

rohkenen väittää että toinen kuvissa ei ole uusi,katsokaapas tarkasti,en ole koskaan uudessa autossa nähnyt että olisi röhjätty jotain tököttiä pohjaan,vai käsitinkö oikein et sanoit molempien olevan uusia.se kyllä totta et kaikissa uusissa ois toivomisen varaa suojauksessa.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 02.12.2010 17:21

Toinen on Tukato toinen Voorti. Kyllä minulla jos alle katsoo on paljon mustemmat näkymät, kun on kaksi kertaa sotkettu, niin eipä siellä paljon punasta näy.

HEINONEN MARTTI 02.12.2010 18:06

Voihan sitä autokaupan pihoilla ryömiä kameran kanssa autojen alla,harrastushan se on sekin,mut emme sentään niin tyhmiä ole että noista otoksista ei selviäisi kumpi on uusi ja kumpi vanha,huumoria kai tuo olikin....ollaan me aika veijareita.

HEINONEN MARTTI 02.12.2010 18:21

On muuten ihan tarkkoja kuvia,tuo vararengaskuva,on kamalan näköiset läpiviennit,ei epäilystäkään ruostuuko,johan tuollasesta reiästä menee melkein oravakin sisään,puhumattakaan suolanmäskistä,tuosta ei voi edes autoa syyttää,minkä valmistajan taidon näyte.

KAAKKOLAHTI ANITA 02.12.2010 18:22

Moi!!!!!!!Heinosen Martille tiedoksi,et toinen kuva taitaa olla Casa Car..Casa suojaa kaikki läpiveinnit ,et ei ainakaan niiltä osin ruostu...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.