asuntoautoa ostamassa

VIHTONEN JARMO 17.07.2009 15:17

neuvokaa jolla on kokemusta ollaan ostamassa asuntoautoa ja nyt ollaan katsottu sun living lido s13 fiatin 2.3jtd koneella hinta olis siinä 46000 tietämissä 6 rekisteröity 4 petipaikkaa ja toinen on carado 2.2 tdci fordin koneella rekistöröity 4 4 makuupaikkaa hinta suunnilleen sama että kumpi olis parempi vai olisko jotain muita samassa hintaluokassa. kiitos jarmo

TERVO JARI 17.07.2009 17:17

Monellekko hengelle tarvitsette kampetta ?

Käyttö ? Talvellakin ?

Jari

VIHTONEN JARMO 17.07.2009 17:38

2-4 hengelle ja auto olisi ympärivuotisessa ajossa perheen ainoana autona

TERVO JARI 17.07.2009 17:46

Laita linkit noista esittämistäsi vaihtoehdoista, sillä on vaikea löytää tarkoittamaasi mallia/varustelutasosta puhumattakaan. Ja varsinkin tuota Caradoa on vaikee löytää noilla antamallasi tiedoilla . . .

Tuota Foordia en itse ensimmäiseksi ehdokkaaksi laittaisi kun alustaa kahtelisin. . . Makuja on monia . . .

Jari

Ps. Eikö tuolla rahalla saa 50tuhatta ajettuja todella hyviä autoja "kaikilla mausteilla" ? Ei tarvi ostaa "halpista" . . .

VIHTONEN JARMO 17.07.2009 18:32

http://www.nettikaravaani.com/viewVehicle.php?id_travel_truck=1290009&id_make=12&model_info=Malli&id_travel_truck_type=52&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_make=12@model_info=Malli@id_travel_truck_type=52

http://www.nettikaravaani.com/viewVehicle.php?id_travel_truck=1283324&id_make=138&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_make=138

TERVO JARI 17.07.2009 19:16

Caradossa sänky "pilvissä", missä/mihin tollasta takatallia tarvii? Höyhentyynykauppias ? Muutoinkin kantavuudet on niin pienet että turhaa tuollainen tila. Paljon mukavenpi kun sänky on mielekkäällä korkeudella ja tavaratila mitoitettu "kantavuuden" mukaan. VC Caradossa VC vie ikävästi tilaa auton keskitilasta. Tumma väritys mielestäni ikävä.

Sun Living:ssä takaosa hyvä, pitkittäinen sänky kohtuullisella korkeudella ja vieressä VC mutta etuosassa täyskorkea kaappi tekee "hallaa" takamatkustajan näkyvyydelle tuulilasin kautta eteenpäin. Talvimatkailua ajatellen todennäköisesti Sun Living:ssä voi ohjaamon eroittaa asuintilasta ? Kuvat ei kerro "kokototuutta" mutta jos näin? Olisi hyvä pointti.Pöytäryhmässä kiinteät istumet, ei kääntyviä kuljettajan ja "vänkärin" penkkejä. Asiassa hyvät ja huonot puolensa. Kiinteät pöytäryhmän penkit tekevät miltei metrin pidemmän autosta mitä kääntyvillä penkeillä oleva olisi. Itsellä on Integroitu as-auto jossa kiinteät penkit pöytäryhmässä, vastaava auto kääntyvillä etupenkeillä olisi n. metrin lyhyempi . . .

Noista kahdesta pitäis valita ? Valintani olisi näiden kuvien/tietojen perusteella kuiteski Sun Living . . .

Mutta vähän ajettu esim. Adria / Kabe / Detsku vesikeskuslämmityksellä ja alusta lämmönvaihtimella ja Webastolla varustettuna menisi edelle noista että "kolina käy" . . .

Jari

BRAGGE MARTTI 17.07.2009 20:40

http://www.behr-mobile.de/eingang.htm Kannattaa katsoa tästä !

NIKOLA HEIKKI 17.07.2009 21:02

Oletko Jari ajatellut että esim.polkupyörät mahtuu takatalliin eikä vie taka-akselilta kantavuutta niin paljon kuin takana pyörätelineessä ja jos takana on vuode niin sen alla on yleensä tavaratilaa.pakatessa korkeus on plussaa.mulla ainakin larseenia tulee otettua niin vähän että sängyn ei tarvi olla niin matalalla että sinne pystyy kaatuun.

TERVO JARI 17.07.2009 21:20

Kyllä tuo tavaratilan korkeus on kyseenalaista, ainaski meikäläisen kohdalla.

Ku oli valamiiks polokupyörille perään laitettu telineet ;-)))

Ei mutta ihan tosi, en itse kyllä sitä mukavuutta pois antaisi ( matala sänky ) sen takia että saisin korkeen takatallin, ja kun nuot kantavuudet kun on mitä on, niin ne eivät puolla isoa takatallia. Tosin "poppoomme" koostuu kolmesta "persoonasta".

No kyllä nytkin on tarpeeseen matala sänky, no ku tuli otettua muki alkoholitonta siideriä ;-)))

Jari

Ps. Jokaisella olkoon mahdollisuus valita mieleisensä, hyvä niin . . .

NIKOLA MIKKO 17.07.2009 21:27

Miksi, Heikki, laitatit siihen uuteen integroituun Knaussiisi pyörätelineen, jos aiot kuitenkin kuljettaa niitä siellä tilavassa takatallissa?

Mikko

TERVO JARI 17.07.2009 21:46

Renkaissa tulee kaikenmaaliman roskaa "talliin" . . .

Toinen arvaus:

"Larsseenissa" on hyvä levätä/elpyä/palautua sielä takatallissa ?

Jari

NIKOLA HEIKKI 17.07.2009 22:06

Sinne takatalliin tulee Mz175Es tai joku muu kevyt prätkä,mutta silloin ei fillarit lähde mukaan.On sinne kyllä majoitettu yhdeksi yöksi yks pariskunta joka oli nauttinut vähän larsseenia.

KUNNAS TAPANI 17.07.2009 22:46

Caradossa korkealle sijoitettu oven alareuna voi muodostua isoksi harmiksi. Talvella lisärappunen on kuitenkin jäätyneen loskan takia jumissa, joten sen varaan en laskisi. Voi tuntua pieneltä asialta, mutta kiusa se on pienikin kiusa, jos se tulee joka kerta autoon/autosta siirryttäessä eteen.

Suosittelen koeajamaan sekä Transitin että Ducaton pakettiautot ennen ostopäätöstä - omien (yksittäiskappaleisiin perustuvien) havaintojeni perusteella molemmilla tehtailla on unohdettu, miten kytkin tehdään. Transitin kytkin ottaa kiinni aivan liian ylhäältä ja Ducaton poljin täristää vähänkin isommilla kierroksilla. Jos nämä ovat ko. autojen ominaisuuksia (kuten merkkiliikkeissä annettiin ymmärtää), kannattaa miettiä, kumpi on pienempi paha.

Noista kahdesta merkistä käsitykseni on, että molemmat ovat laatumerkkien halpisversioita, joiden halpa hinta selittyy sillä, että turha krääsä (esim. sinisillä ledeillä valaistu lasikaappi viinilaseille) on jätetty pois ja on keskitytty olennaiseen - hyvin järkevä linjaus siis.

Onko Caradossa muuten sileä vai kuulavasarapelti? Viimeksimainittu tarkoittanee käytännössä pysyvästi likaista auton kylkeä.

LAHTI ANTTI 17.07.2009 22:53

"Onko Caradossa muuten sileä vai kuulavasarapelti? Viimeksimainittu tarkoittanee käytännössä pysyvästi likaista auton kylkeä."

Miten niin, saahan sen pestyä hyvällä pesuaineella puhtaaksi.!!!!!!

SUUMÄKI HEIKKI 17.07.2009 23:39

Autoa harkitessa tutustuisin myös Fendt mallistoon. Tekevät kulemma laatua. hekuli

UUSITALO MARKO 18.07.2009 13:18

Itse vertailin myös noita kahta vaihtoehtoa. Silloin silmiin pisti erityisesti Caradon asunto-osan kömpelö viimeistely. Listat oli sahattu järjestäen liian lyhyiksi ja olivat muutenkin huonosti kiinni. Leikkaussaumat vikuttivat siltä, kuin olisivat polven päällä katkottu. Caradon hankinta tyssäsi lopullisesti siihen, etten mahtunut edes istumaan Fordin kuskinpenkille. Pää osui kattoon eikä tuulilasista nähnyt ulos. Carado on saattunut saada nuo viimeistelyongelmansa kuriin, mutta tuskin Transitin penkille on tehty mitään. Ongelma tosin koskee vain pitkiä kuljettajia.

Fiatpohjainen Sun Living vaikutti ihan kelpo peliltä, mutta päädyin kuitenkin uuden sijasta käytettyyn, mutta vähän ajettuun ja valmiiksi varusteltuun vaihtoehtoon.

VIHTONEN JARMO 18.07.2009 14:41

ostin dethleffs 2007 t5841 ajettu 29000 kilometriä no tarvii kattoo kait aika näyttää mikä on.

TERVO JARI 18.07.2009 15:39

jos vain viissit, mimmosella lämppärillä varustettu ym. "mukavaa" . . . Olen sen verran utelias kun noin nopeasti teit ostopäätöksesi.

Sattu varmaan "soppeli" kohdalle ?

Oliko tuo ? Koeilen Googlettaa antamillasi tiedoilla . . .

http://www.nettikaravaani.com/viewVehicle.php?id_travel_truck=1283318

Vai tuo ?

http://www.nettikaravaani.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_travel_truck=1275452&id_template=6&sitelang=2&PN%5B0%5D=list_dealer&PL%5B0%5D=listDealer.php&PN%5B1%5D=owner_vehicle&PL%5B1%5D=simple_dealer/6.php?id_user=23224@id_template=6

Alemmassa kilometrit olis "kohorallansa" . . .

Onnittelut hyvälle valinnalle . . .

Jari

Ps.Kysele tältä saitilta jos ilmaantuu kysyttävää, käytä "apinasuodatinta" sillä vastauksien sekaan pruukaa tuleen täyttä "soopaakin" ja toinen saitti jossa on tietäjiä monelta "sarkaa"on: http://karavaanari.info/index.php

VIHTONEN JARMO 18.07.2009 18:58

no oli tuo alempi ja makso tosta meidän knaussista mielestäni ihan hyvin sillä kyselen kun itellä ei oo mitään tietoo kuin tuosta knaussista

HAAPANEN TIMO 19.07.2009 18:21

Jokainen tietty ostaa autonsa mistä ja miten haluaa, mutta esim. tuo: http://tiny.cc/K76RW on suunnilleen samoin varustein, ilmastointi, markiisi, tukijalat, pyöräteline ym. lisänä vielä satelliittiantenni ja vähemmän kilometrejä.

Hinta on 13 000 euroa huokeampi.

Siinä voi laskea uudelleen vaihdokkinsa hinnan...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.