Euramobil -tietoa?

KNAAPI JUHA 24.02.2009 13:40

Onkos kellään tietoa ja kokemusta noista Euran lyhyistä alkoviautoista. Tyyppejä 566, 576 ja 586 tarkoitan. Mersun pohjalle tehtyjä kaikki. Saako suksia mihinkään, entä kokoontaittuvia polkupyöriä? Minkälaisia lämmittimiä niissä on? Mennekös sinne ylös alkoviin jotain kanavaa pitkin lämpöä? jne. jne. Liekö Suomeen montaa tuotukaan?

SILMUNEN HANNU 24.02.2009 15:08

Moi! En tunne tuota autoa, mutta eikös sukset kulje kaikissa autoissa yhtä helposti kuin meillä, eli pyörätelineeseen poikittainpäin, suksipussissa kiinnitettyinä?! Pyöräteline on aika monipuolinen, heinäpaalejakin siinä ollaan kuljeteltu, joten eiköhän taittuvat pyörätkin :)

t.Kaarina

SAVOLAINEN JARI 24.02.2009 17:02

Kaikissa Euramobileisssa kaksoispohja, jonne mahtuu sukset hyvin eikä tarvitse laittaa paskaantumaan "takatarakalle" oli sitten pussissa tai ei.

Euramobil Sport 586LS:ssä myös oikealla takana ulkoa ladattava säilytystila, johon saattaisi mahtua taitettava pyörä.

Mersun alkusarjan printsift automaatin hankimista kannattaa harkita kaksi kertaa...oli aikanaa todellinen ongelmatapaus, muutenhan kyseessä on vankkaja laadukas talviauto, jolla pärjää pakkasella kuin pakkasella (kunhan valitsee 6Kw lämppärin).Kaikki säiliö ja venttiilit lämpimissä tiloissa, myös harmaa veden poisto.

Valikoimaa ko.mallien kohdalla vähän, mutta kannattaa katsoa www.mobile.de tutkia tarkemmin tekniset speksit.

TERVO JARI 24.02.2009 17:34

Kopio:

Mersun alkusarjan printsift automaatin hankimista kannattaa harkita kaksi kertaa...oli aikanaa todellinen ongelmatapaus,

Kopio loppu.

Mikä tuossa "lootassa" mättäs ?

Sen tiiän että " hyppyheikki" oli/on esim. kun oikaisukiiloille ajoi/ajaa . . . Mutta mikä siinä vaihdelaatikossa on perusvika ?

Oli kiikarissa tollanen vajaa vuosi sitten, no ostamatta jäi tosin joku muu sen osti . . .

Jari

SAVOLAINEN JARI 24.02.2009 18:34

Tästä on jo lähes 10 vuotta kun ko.värkkien kanssa jouduin jumppaamaan. Muistelen, että vikoja oli mm. laatikon magneetti ventiileissä / pumpussa ja ohjausyksikössä.Tapauksia oli lukuisia, vaikkakin ko.vaihteisto oli melko harvinainen.

Ventiilien valmistajana muistaakseni Magnetti Marelli from Italy. Pienempi harmi oli lämmityslaitteen moottori, joita meni säänölisesti jo 100 000 ajettuhin Sprinteriin...valmistus maa Ranska.

Tuo auton "hyppiminen" josta mainitsit ei ollut vika, vaan ominaisuus:)

Perus ominaisuuksiltaan Sprinteri oli kuitenkin kohtuu laadukas peli, eikä sellaista merkkiä / kautta mallia löydykkään jossa ei olisi vikoja.

AHONEN KAI 05.03.2009 11:20

Sukset sopii kaksoispohjaan, taittuvat fillarit oikean puolen takakomeroon, Truma C 3402, alkoviin menee Ø 50mm putki oikean puolen jalkopäähän, me tuotiin ainakin 1 Sport 586LS.

Mielestäni fillareita on melkein näppärämpi kuskata heinäpaalitelineellä, jää sisävarastot muuhun käyttöön.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.