Transun konehuoneen kolinat.

JOKINEN REINO 17.09.2015 12:02

Syys reissulle teki mieli , ja ei kun menoks.

Käväisin hakemassa polttoaineen sekaan kipattavaa Fortea , jos vaikka putsais suuttimet, ja sun muut polttoainepuolen vimpaimet reissun aikana.

Lirautin sen plörön tankkiin myyjältä saamani ohjeen mukaan, suurin piirtein siihen polttoainemäärään mihin se käski sen sekoittaa, että siitä on jotain hyötyä.

Sitten ajelin tankin melkein tyhjäksi, kuten oli neuvottu, tankkasin lähes täyteen ja lorautin toisen mokoman liru-pullon sinne sekaan .Tätä toista pullollista ei käsketty laittaa. vaan kun tankkasin tankin melkein täyteen , niin uskoin sen laimenevan eikä vois olla haitallista.

Matka jatkui, ja tuli yöpymisen aika. Ajoin leiripaikan toimiston eteen , jätin moottorin käyntiin, hetkeksi Turboa jäähdyttämään. Koneen käynti alkoi lainehtia, ja piti melkoista kolinaa , välillä se pauke hiljeni , mutta alkoi taas uudelleen. Kurvasin leiriruutuun , avasin konepellin ,ja aloin ihmetellä , sieltä se tuli joo, vaan ei siitä hulinasta voinut päätellä, mikä sen aiheutti.

Nukuin yön yli ja olin valmis palaamaan takas kotia kohti, niin pitkälle , jos ja kun Fordi suo. Ja tietysti oli lauantai päivä, mihin pelonsekaisin tuntein heräsin ,eli apua olis mahdoton saada. Keräsi kamat kasaan , ja lähtö itkua vailla. Starttasin ,ja käyntiin lähti normaalisti , eikä kuulunut kolinaa??? Kaasuttelin ja ihmettelin , kyllä se nyt toimii. vaan kuinka kauan. Ajoin lähimmälle Huoltamolle, ja tankkasi ihan piripintaan ja jatkoin matkaa pohjoiseen. Matkaa tuli tuon episodin jälkeen tehtyä ainakin 2000 km , eikä kolinoita missään vaiheessa enää kuulunut. Oma ajatus kolinan aiheuttajasta on, Forten vaikutus suuttimiin , Liekkö kuivatti tai teki jotain muuta mikä ja sai suuttimet ääntelemään. HUH,HUH !

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.