Kehu jotain Delta Autoa !

LINNAMÄKI LEA 14.07.2007 12:43

No niin, nyt tarvittasi semmonen Delta Auto, jossa homma hoituu. Missä osataan palvella, eikä tartte päivät päästään soitella jonneen Helsinkiin mokoman takia.

Nyt sit ollaan jumissa, taas kerran... Alkupätkää jutusta olenkin jo valottanut, mut koko juttu tässä:

Kun mittarissa 276 km, auto jää matkalle, ei käynnisty. Hinataan Tampereen Delta Autoon. Eivät tiedä, miksi sulake palaa. Pyysin et näyttäsivät mullekkin vastaisuuden varalle, mikä sulake se on mikä pitää vaihtaa. Eivät näyttänneet, käskivat vain aina hinauttaa sen Delta Autoon.

Pääsin Itä-Suomen reissun tekemään, mut kun mittarissa oli 6000 km, taas se teki saman tempun. Hinattiin Porin Delta-autoon. Soittelu helsinkiin, kun eivät tienneet, mitä sille pitäs tehdä. Vaihtoivat huohottimen vastuksen.

Pääsin ajamaan 150 km ja taas se teki saman tempun. Nyt jo sit tiesin, mikä sulake se on mikä palaa, ja homma hoitui paikan päällä Turussa. Kävin kuitenkin Turun Delta Autossa näyttämässä ja kyselemässä, mikä tätä vaivaa.

Arvelivat, et se on se huohottajan vastus, joten otetaanpa huohottimen vastus pois päältä (28.6.), ei sitä kesällä tartte. Jos edellen sulake palaa, sit syy ei oo huohottimen vastuksessa.

Nyt eilen mittarissa 7500 km. Porissa ajaessa moottorin häiriövalo taas syttyi, ja se tietää, että autoa ei voi sammuttaa. Se ei käynnisty uudelleen. Porin Leivän pihassa kuitenkin pysäytin, ja ajattelin, et vaihdan sit sulakkeen kans. Niinpä tein, mut en päässy, kuin jalkakäytävän yli ajoradalle, taas se moottorin häiriövalo paukahti palamaan. Ajoin Porin Delta-Auton pihaan ja soitin, et voisko joku piipahtaa täs pihalla, antaisin sulakkeen malliksi, millasia pitää saada lisää.

He ovat automyyjiä, he eivät ymmärrä mistään muusta, oli vastaus, et huolto on kiinni. Hihat meinas meikämadamilta palaa, et herran pieksut, ei voi mallin mukasia sulakkeita antaa. Joo, ei he puutu huollon juttuihin.

Ajelin huoltoasemilla, soitin, ja kaverit tuli katto ja kävivät ettimässä heidän sulakevarastoistaan, ei heillä oo tommosia sulakkeita. Sit löysin yhden autohuollon, joka on auki 24 tuntia. Ei sielläkään sulakkeita.

Alako kylymä hiki tihkuu niskakarvoista, et ei voi olla totta, et sulakkeiden saanti on näin vaikeeta. Sit huomasin yhden sivussa olevan hallinoven olevan rakosillaan ja ajoin sen eteen. Siellä mies popkatin kimpussa ja kysyin, löytyisikö häneltä näitä sulakkeita.

Jees.... uskomatonta, sieltä löytyi muutama. Niinpä uskalsin pysäyttää Eka-Marketin pihassa, tietäen, että eipä käynnisty ennenkuin olen taan Fiiun helmojen alla "rassannu". Joo, ei käynnistynyt, joten sulake taas vaihtoon.

Mutta mutta... hetken kuluttua paukauhti myös hehkutuksen valo palamaan ja samalla myös moottorin häiriövalo palamaan.

Ei juutas soikoon.... pelaakko Fiiatit ylipäätään näiltä sähkölaitteiltaan ? Nyt autolla ajettu 7555 km, ja tällaista reistuuta on vehkeen kanssa ollu.

Vaikka seisois kaasun päällä, nopeutta muutaman kilometrin matkalla saa nousemaan 70:iin. Mut nopeudensäädin pelaa kyllä, sillä auto kyl kiihtyy kuskin kans yhtä rytmiä.

Tiijä sitten, saako tätä ajaa johonkin huoltoon, Delta Autoonhan se on jonnein päin vietävä. Kesälomien aikana tätä minneen ei tietty saa huoltoonkaan.

Jos joutuu kotoo hinauttamaan, ei varmaan ees vakuutuskaan korvaa? Pitää sit ajaa se tohon maantien varteen edes ???

Nyt voisitte kehua jotain Deltta Autoa, veisin tään vaikka minne, että sais tään oikosulun aiheuttajan selville!!

BÄRS RAINER 14.07.2007 14:43

Nyt en valitettavasti osaa kyllä yhtään auttaa sinua pätevän Delta-auton etsinnässä. Toteaisin vain, että Delta-auto on kai ollut aika kovassa kasvuvauhdissa ja sinne on palkattu paljon uusia asentajia. No nuohan eivät vielä tunne omien tuotteittensa metkuja ja niiden korjauskeinoja... Joten tuurilla ne laivatkin seilaa.

Toivottavasti ei mene kesä piloille kokonaan.

ÄIMÄNEN AIMO 14.07.2007 15:37

Sinulla tuntuu olevan jo tarpeeksi asti tietoa Deltta Autoista. Tuskin niistä yhtäkään kukaan uskaltaa kehua. Minun mielestäni sinun kannattaa nyt kääntyä Peugeot tai Citroen korjaamoiden puoleen. Niistä on parempia kokemuksia ja ovat jopa edullisempia. Kyllä ne siellä ottavat vastaan Fiatinkin ja uskon, että kuntoon tulee.

HAUTANIEMI ARJA-TARU 14.07.2007 20:21

Delta Autosta en minäkään tiedä mitään, mutta täällä Tampereella on firma nimeltä 'Italia Motor'. Siellä on ainakin minun ongelmani hoituneet aivan ihanasti. Kännykkänro on 0400 637 025.

LINNAMÄKI LEA 14.07.2007 22:21

Joo, toi takuujuttu, niin pitää käyttä Fiatin omia merkkikorjaamoja. Onko näin, tällänen käsitys mulla on ?

Eihän nuo keikaukset mulle oo tullu mitään maksamaan, ei hinaukset, eikä korjailuyritykset, ainoastaan aikaa menee ruhtinaallisesti ja koko oma työyritysohjelma ihan sekaisin.

NIEMINEN RAIMO 14.07.2007 22:38

Ei ole pakko käyttää Delta-Autoa Fiatin takuuhuollossa.

LINNAMÄKI LEA 15.07.2007 01:28

Toimiikko takuu vaikka vie mihin huoltoliikkeeseen hyvänsä, vai onko siinä jotain rajoitteita?

Kohta pitäs lähtee Pohjois-Suomeen, ja Delta Autojen huollot ei vedä alkuunkaan.

NIEMINEN RAIMO 15.07.2007 07:06

Tästä linkistä saat vähän tietoa takuuhuolloista,koskee myös Fiat:tia.Kyllä Suomesta löytyy paja joka osaa autosi korjata. http://www.autofitovaskainen.fi/takuuhuolto.html

PALIN MATTI 15.07.2007 08:26

Pitää nyt vaan muistaa erottaa toisistaan takuuhuolto ja takuu korjaus. Tässä Lean tapauksessa on kysymys takuukorjauksesta ja sitä ei voi teettää muualla kuin takuunantajan määrittelemässä paikassa. Takuuhuollon voi teettää missä tahansa asian osaavassa liikkeessä. Siltikin takuun antajalla on oikeus evätä takuu, mikäli huoltotyötä ei ole suoritettu asianmukaisesti ja oikein!

NIEMINEN RAIMO 15.07.2007 09:48

Nimenomaan takuuhuollot voi teettää lähes missä vaan.Voiko takuuhuollon yhteydessä mainita tästä "pikkuviasta" jonka joku muu kuin Delta-Auto tekee ? Vaikka eivät sitä korjaisikaan,voisivat ainakin kertoa mista kiikastaa.Huoltovälit taitaa nykyisin olla niin pitkät että seuraavaan huoltoon asti ei kannata odotella.Kun nyt on todettu että Delta ei kykene asialle mitään tekemään.On kaiketi paras etsiä korjaamo joka osaa homman tehdä.Toimesta voi yrittää sopia ennen korjausta Deltan kanssa tai sitten jälkikäteen painia Deltan kanssa ja lopuksi oikeustoimin hakea Deltaa vastuuseen tietämättömyydestään.Uskoisin että Suomesta kyllä löytyy autosähköpajoja jotka tuon vian pystyy korjaamaan.

ÄIMÄNEN AIMO 15.07.2007 09:51

Takuun antaa maahantuoja, tässä tapauksessa Delta Auto. Takuun antaja vastaa siitä, että auton käyttökelpoisuus ja laatu säilyvät normaaleina takuuajan. Muuten autossa on virhe. Virheitä taas ovat valmistus- ja rakenneviat ja muut auton käyttökelpoisuutta heikentävät viat ja puutteet. Virhe on korjattava kohtuullisessa ajassa. Takuun antajalla on ensisijaisesti oikeus korjata virhe itse. Jos auton omistajalle koituu olennaista haittaa ja kuluja. Korjaus tehdään takuunantajan määräämässä korjaamossa.

Tässä Lean tapauksessa, jossa autoa on yritetty korjata arvaamalla useassakin Deltta Autossa ja korjaukseen saanti kestää kohtuuttoman kauan. Nyt kannattaa kysyä Deltta Autosta, että saako auton viedä korjaamoon jossa auto saadaan kuntoon niin, että ei tarvitse sulakepussi kädessä juosta Deltasta toiseen. Koska moisesta juoksemisesta koituu kustannuksia, jotka mielestäni ovat kohtuuttomia, kun kyseessä on uusi takuun piiriin kuuluva auto.

KUKKONEN ESA 16.07.2007 10:29

Ainakin Lappeenrannan Deltasta olen saaanut osaavaa ja asioihin paneutuvaa palvelua ja se on yksi syy alustanvalintaani tähän viimeisiimpään autoomme. Meillä on menossa 4. fiude-alustainen ja kaikkien takuu- ym. asiat on hoidettu siellä asianmmukaisesti. Tuolla toisella palstalla olen kirjoittanut tämän uusimman murheista ja niiden hoidosta. Sain juuri lomalla olevalta korjaamopäälliköltä puhelun, kun hän halusi tietää, miten korkeapainepumpun vaihto auttoi auton sammuilemiseen. Mielestäni se on jo palvelua! Korjaamopäällikkö Kaarakainen on lomalla ainakiin tämän kuukauden, mutta talossa on osaavia asentajia, jotka paneutuvat asioihin huolella. On kyllä totta, että kesälomat aiheuttavat ruuhkaa ja jonotusta korjauksiin, mutta uskon, että noin akuuttiin ja ajoaestävään murheeseen löytyy pika-apua. Terveisin Esa

NYYSSÖNEN KAJ 16.07.2007 17:20

Vaadi uusi auto tilalle tai kaupan purkua niin kyllä alkaa tapahtumaan.

LINNAMÄKI LEA 16.07.2007 19:49

Joo, toi kaupanpurkuvaatimus voisi vauhdittaa. Matkaa on tosi paljon huoltoihin. Turkuun sain ajan nyt ensimäisenä. Se on viikon päästä maanantaina. Poriin olisi mennyt melkein kaksi viikkoa ennenkuin olis päässy pariksi tunniksi näytille.

Turun ja Tampereen reisut tekevät edestakaisena matkana 200 km. Mut jos tuossa maanantaina ei vielä löydy häiriön aiheuttajaa, on kait sit viisainta alkaa taktikoimaan vaikka ehdottamallasi kaupan purkuvaatimuksella. Ja 3-4 viikon Pohjois-Suomen kuntoutusreissu häämöttää edessä, elokuun alkupuolella lähtö, ja jos auto edelleen reistaa, aika noloa on, kun ei minusta ole oikein junamatkustajaksi, kun kimpsua ja kampsua pitäs kuitenkin olla matkassa.

Millainenhan mahtaa olla Forssan Delta Auto tasoltaan, tietääkkö kukaan? Sinnekkään ei ole ihan sataa kilometriä, jos sinne pääsis vaikka nopeemmin?

PYSTYNEN JUHANI 16.07.2007 20:50

Uudesta 2,3 Dukato Burstner Maranosta tuulilasin pyyhkijät sano itsensä irti. Oli huonosti kiristetty tehtaalla. Ajoin lievässä sateessa n.30km, bussipysäkin välein(n.500m.) piti pysähtyä ja pyyhkiä lasit. Pääsin kuitenkin Tampereen Delta-Autoon Lakalaivassa ja siellä korjattiin(kiristettiin) pyyhkijät veloituksesta (heti sisään halliin). Kiitos Tampereen Deltalle Lakalaivassa. Siellä on homma pelannut muutenkin hyvin huoltaessani suuremmat huollot(jakopäänhihna) Fiat Bravoon. Tosin on Deltassa vähän kovempi tunti veloitus. Huom.asuntoauto on Saksasta tuotu, sitä suurempi kiitos siitä.

LINNAMÄKI LEA 16.07.2007 22:44

Tampereella on kaksi Delta Autohuoltoa.

DELTA-AUTO TAMPERE LAKALAIVA Osoite: Lakalaivankatu 1, 33840 Tampere

DELTA-AUTO TAMPERE LIELAHTI Osoite: Sellukatu 4, 33400 Tampere

Kumpaa Sinä olet käyttänyt? Tuonne Lakalaivan huoltopisteeseenhän minut hinattiin heti auton ostamisen jälkeisenä päivänä lauantaina, ja vasta maanantaina aamupäivällä alkoivat mittailla autoa. Ja meni maanantain iltapäivään, ennenkuin pääsin jatkamaan matkaa. Sulake vaihdettiin, mutta häiriön aiheuttajasta eivät sielläkään päässeet jyvälle.

Sinne yritin tänään soittaa huoltoaikaa, mutta olisi mennyt ensiviikon puolivälin paikkeille joten otin sen ensi maanantain Turun ajan.

MANNINEN ESA 16.07.2007 23:49

Voi, voi, Lea. Tulipas tämä sinun Deltan "kehuminen" huonoon aikaan. Olen ollut aikeissa vaihtaa Fordista Fiiuun ja ... onko vastassani samoja tuote- ja korjaamotakuuongelmia kuin minkä kanssa olen taistellut oululaisen myyjän ja Ford-merkkikorjaamon/maahantuojan kanssa viime syyskuulta asti. Tällaistako käsirysyä on m.autojen kanssa (nykyään). Kukaan ei ota/kanna vastuuta myymisistään tai tekemistään (korjaamo)mokista. Myyjä yrittää kieriskellä pois yksinomaisesta myymänsä tuotteen vastuusta. Merkkikorjaamo väittää, ettei ole tehnyt mokaa, vaan sälyttää syyn tehtaalle. Ford-maahantuoja ei ota vastuuta, kun ei ole auton virallinen maahantuoja. Agentti huokailee: "Ongelmana yleensä on, että maahantuojamme ovat itsenäisiä yrittäjiä, emmekä siksi pysty heidän päätöksiään määräämään, eikä meillä valitettavasti ole paljon sananvaltaa myöskään alustapuolella (Ford, Volvo, Delta-auto..)."

LINNAMÄKI LEA 17.07.2007 08:59

No maanantaikapistukseksi tämän ainakin voi laskea. Tokko tämä nyt niin mahottoman yleistä on, et näin osuu. Se on kuulemma mööffin laki... joka mun kohalle osuu.

Se on osunnu muihenkin laitteihen kohalle. Mm. eräs laite, sanoin maahantuojalle, tarkista et se toimii, ennenko sitä vien minnekkään. Vastas, että he on niin monta vuotta tuonu maahan niitä, eikä ainuttaa viallista ole ollu. Mut se kapistus oli, se ei ottanu virtaa edes siinä maahantuojan konttuurissakaan. Seuraavaan tuli virta, vein kotiin, mut toimintoja ei. Maahantuoja ei uskonu, et siinä on vika. Mut niin vaan oli ko palautin, niin totta se vaan oli. Ensimmäiset kaks viallista kapistusta, molemmat osu mulle.

Kodinkoneissa sama juttu. 2 tiskikonetta oon ostanu, molemmissa tehtaalta lähtiessä vika. Toisessa oli poistoputkeen päässy eristettä eikä vesi poistunu koneesta.

Toinen ei hoitunu takuuaikana, ja kun rätkötin, sain uuden koneen vaikka takuuaika oli jo toista vuotta sitten umpeutunut, ja se oli virheetön.

Useimmissa mulle osuneissa koneissa on ollu heti, kun paketista avaat, vika. Väittäävät sitä mööffin laiksi että yhdelle ja samalle osuu. Nyt tos on lähössä palautukseen 2 hans free:tä. Pitäs kait olla agressiivisempi tyyppi, eivät uskaltas osuu mun kohalle "häiriöiset" kapistukset, kun huutasin, räkyttäisin ja rähjäisin kuin palosireeni.

Kovin hereää noiden eri Delta pisteiden kehuminen ei ole ollut. Olisin kaivannut kyl Forssan ja Jyväskylänkin Delta-autoista. Kukaan palstaa lukeva ei vissiin oo niissä käyny.

BÄRS RAINER 17.07.2007 10:43

Oulun Foordin huollossa on muuten myös klassinen tapaus: tiloja laajennettiin ja palkattiin paljon keltanokkia sinne. Varsinkin Joutsensillan kupeessa oleva huolto on saanut sapiskaa.

Työkaverilla ne unohti Focuksesta laittaa yhden kannen pulteista paikoilleen. Muun muuassa...

Foordi taitaa olla Fiiatin kanssa vähän samoilla kalkkiviivoilla: huoltojen hemmojen pitää osata korjata kaikenmoista ihmeellistä riesaa, jota autoihin tulee. Eipä silti, viime aikoina on ns. laatmerkkienkin uusissa autoissa ollut kuulemani mukaan paljon ongelmia.

MANNINEN ESA 17.07.2007 14:53

Kiitos Rainer. Joo, ostin foortini Oulusta. Nytpä tiedän, ettei taira uskaltaa sinne meikin kaaraa korjuukseen vierä. Ja mitä olen kiertäen saanu ohojeetta autoni suhteen Oulun foortilta, niin oisko tuon sun - Raineri - puheen mukaan kevyttä nuo oululaasten puheet. - Rahanahnetta ja tunnotonta koko pisnesmaailma. Ei tunnu ostaja painavan puupennin vertaa. Ko rahat saa näppiins ja nimet papariin, ni siihe loppuu ystävyys ja asioiden hoitaminen. Silimäät pitääs olla ostajalla seläskii ja ennustajan verta suonis. Onneks on tää piironkipalsta, ettei sitä oo pisnessensuuri vielä sulkennu, jotta saa tietoo mualimalt. - Onnellisii kilometrei vaa kaikil lukijoil

LINNAMÄKI LEA 17.07.2007 17:07

Heh, miä oon vielä suan olla piironkissain siellä huoltokorjaamon puolellain. Oon sanonu, et mullon täällä työt, mä teen töitä, ni ovat antannu olla.

Auto otetaan ns. työn alle, avataan ovet, ja jonku mittarin kans touhutaan 5-10 minuuttia malliksi. Sit lähetään ihan muualle, toisen auton kimppuun. Menee puolituntia - 50 minuuttia, mitään ei tapahdu, mut laskussa juoksee tunnit. Niitähän miä en vielä oo laskuja nähhy, ku on tää takkuuaika. Nimi vaan paperiin, ja tiijä sit, minkämoisia tuntimääriä nakkeleevat papereihin.

Ei niillä näihin mittauksiin oo aikaa menny paljookaan, mitä ne on tähän autoon tehhy, silti siellä päivä kyllä hurahtaa.

MANNINEN ESA 17.07.2007 21:28

Voimia toivoen ja tsemppiä. Toivottavasti olet päässyt pois ja olet saanut unenpäästä kiinni.

GRONOW JUHANI 18.07.2007 21:10

No Mikkeli on kokeiltu ,siel on ainakin sähkömies paikallaan. ainoa puute on ettei autoa saa nostettua puoltametriä korkeammalle ja huoltomiehet ei saa polvistua , en tiedä mitä sit ku naiskuljettaja saapuu. kannattaa kokeilla jos liikut siellä suunnassa

LINNAMÄKI LEA 19.07.2007 00:14

Laitatin ohikulkumatkalla vakionopeussäätimen Mikkelissä, ja se alko toimimaan heti, kun verstaalta ulos ajettiin. Just siihen saumaan ei tää häiriö sattunu akuutuksi Mikkelin kohalla. Just vähää aikasemmin olin ollu Tampereella Delta Autossa täst häiriöstä, mut Mikkelin kohalla ei sattunu häiröö ilmaantumaan.

Kyllähän täs mittailen taas matkan pituutta, lähdenkö Savon kautta Pohjois-Suomeen täs parin viikon marginaalilla, josko tällä ylipäätään pääsee lähtemään, silloin voisi matkan varrelle osua joko Mikkeli tai Jyväskylä.

GRONOW JUHANI 19.07.2007 22:33

Jyväscaravanissa on sulake-experttejä eikä delta-autokaan tunnu pahalta, hyvä palvelu ainakin.

LINNAMÄKI LEA 19.07.2007 22:37

Olis ollu Keskisuomeen työreissu, ja ajattelin, et jos Jyväskylään sais huoltoajan, niin vois yrittää, jos tällä kärsis Sinne ajaa, mut ajat meni niin pitkälle, ettei toivoakaan. Meni pitkälle elokuuhun. Ensviikkokin olis vielä käyny, mut ei enää voi vetkutella pidempään.

Pakko jättää se Keski-Suomen työreissu väliin, vaik kuin mieli tekis mennä.

REHNFORS ARI 22.07.2007 10:48

Delta-Trucks Espoon Koskelossa on toiminut ainakin meidän kohdalla loistavasti.

RANIN SEPPO 30.07.2007 23:50

En kauheesti kehuisi , ainakaan laskun puolesta kun kuittaavat viiden vuoden takuita huoltohinnoista. Organisaation muuttuessa jäi kumminkin monia kymmeniä vuosia FIATtia huoltaneita korjaamoita yksityisiksi, suositelisin niitä. Esm. Etelä-Suomessa firma nimeltä Car-Pojat , ei kytköksiä niihin , ainoastaan asiakassuhde. Itselläni Fiat Stylo,Ducato kaappi ,Skoda ja Seatti;kaikki huollettu ko. firmassa , ei moitteen sijaa ja hintakin niin "kohdallaan" kuin olla voi .

NÄÄTSAARI JUHANI 31.07.2007 09:18

Samoin hyviä kokemuksia Koskelon Deltasta.Saanut jopa asiallista ensiapukorjausta Fiatiin(takuu)!!kesken matkan!Muutenkin palvelu ohjeineen asiallista.

MÄKELÄ ARI 31.07.2007 16:06

kehutaanpa.... kotkan delta-autosta on helppoa ajaa ohi ja nopeasti.

kehuksi toi pitää laskea

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.