Iveco 3.0 ajettu 340000km

Berndt Aminoff 12.01.2019 19:44

Taas neuvoton kysyy;
Turun Bestissä myytävänä Flair -05, 3.0 l Ivacolla, ajettu 340000km
Ollut yhdellä omistjalla, en ole nähnyt vielä taikka koeajanut. Entisen om mukaan kaikki toimii autossa hyvin. Lähinnä minua arveluttaa kertynyt ajomäärä.
Mitä mieltä olette, uskaltaako edes harkita ostoa?
Kiitti etukäteen......

Pekka Kauranne 12.01.2019 20:23

Jos huollot tehty ajallaan ja käytetty laatuöljyjä ja filttereitä, eikä savuta kovin kylmästartissa ja / tai ajossa, niin toihan on ivecon koneelle vasta sisäänajo kilometrit. Tuon lisäksi kannattaa katsella alustan ja jarrujen kuluvat osat niissä kun tunnit tulee herkemmin täyteen kuin esimerkiksi myllyllä

Berndt Aminoff 12.01.2019 20:28

Kuulostaa lohdulliselta,
Entinen omistaj kuulosti tarkaltæ ihmiseltä, varmaan pitänyt huolta. Jarrut uusittu vuosi sitten ja huollot kaikki ajallaaan.
Kiitos, koitan kiinnittää huomiota pakukaasuihin....
Berndt

Toivo Koistinen 12.01.2019 20:59

Paha kysymys enkä tohdi sanoa juu, eikä ei, mutta kertoilen omia mietteitä.
Aiotko itsellä pitää sitä kauan, koska nuo kilometrit ovat aloitus kilometrit sinulla.
Satatuhatta lisää, ja ollaan kohta neljässä, ja puolessa sadassa tuhannessa
Mutta minusta tärkeintä on kuitenkin korin, ja sen osaston kunto, koska konepuolihan on periaatteesa ikuista.
Myös korin, kuten ulkopuolen katon, pohjan sisutan kunto kertoo sen historiasta, mten sitä on kohdeltu.
Tekniikan pystyy uusimaan, ja nuo isot ketjukoneet ovat, jos ne on huollettu oikein kestävää laatua.
4-500 000 noilla koneila ajaa, jos kuten sanoin niitä on huollettu ja käytetty oikeen.
Myös tänäpäivänä korjailu maksaa, jotenka ostohintakin on siinä hyvä ottaa huomioon.
Nuo isot ovat lähtöhinnaltaan kovin korkeita, varsinkin nuo niesmannin kapineet
Mutta paras käydä koeilemasa, ja ottaa mieluusti auto ammattilainen mukaan tutkiman jos itse ei arvele asiaa kykenevän ratkaista.
https://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/gulfstream/1397118
Minulla on noista isoista puhe kun, niin tapa ottaa tuo esimerkiksi koneesta koosta noisa aikamies autoissa,
Kone tuosa korisa joutuu kyllä liikuttamaan kuuden tonnin painoa, joka on minusta sile ihan työmaa
Koska pakun kone ei minun henkilökohtaisen mielipiteen mukaan ole kuorma-auton kone.
Tp

Toivo Koistinen 12.01.2019 21:11

Tuosta pakokaasusta muistu mielen vanhan tiisselimiehen neuvo minulle.
Jos tiisselin pakokaasu on kauniin sininen, elä sekoa semmoseen.
Tp

Berndt Aminoff 12.01.2019 22:07

Jepp,
Olin yhteydessä entiseen omistajaan, avoin ja rehti kaveri. Vaihtanut vanhan Cartagoon. Flair kylläkin seissyt kauppiaalla 11/2v, syy hinta? Nyt myydään 34000€ (messutarjous?).
Noja huollot, kuulemma, ajallaan hoidettu, varmasti niin, kun sen verran paljon reissattu. Jarruremontti tehty juuri ennen vaihtoa, siis Carthagoon.
Katsotaan nyt, ensi viikolla miltä näyttää.....
B

Berndt Aminoff 12.01.2019 22:09

Onhan se Jenkki upea, mutta kallis........., ostaa ja huoltaa....

Toivo Koistinen 13.01.2019 06:27

Tuo jenkki on esimerkkinä minulla vain oikeasta asuntoautosta.
En edes tiedä onko sitä enä, on niin kauan ollu myynnissä, ja jos on kannattaa selvittä missä on säilytetty, että missä kunnossa yleensä.
Jos on, niin uskoisin lähtevän kiitämällä lähes, koska isot eivät enää myy, juurikin huollon kalleuden ja polttoaine kulutuksen vuoksi.
Noiden isojen tilalla on nämä mopot jotka myyvät, ja ovat sisustukseltaan sanoisinko metsään menneet.
Muta kärsimys kirkastaa.
Tp

Erkki Pellikka 13.01.2019 14:23

Käy ostamassa pois se auto, kun on kohtuu hintainen. Flairit Suomessa on edullisempia kuin esim. Saksassa.
Näyttäisi että se on jo myyty. Toivottavasti sinulle.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.