Hymerin vesivuoto

Tapio Pankka 15.02.2018 11:33

On näköjään saatu SE Hymerin vesivuoto "kuriin", koska kirjoitus näyttää olevan poistettu!! Toki karavaanarit.org löytyy vielä.
Milloinkohan Merikanto poistaa omansa?


Siis: karavaanari.org
muokattu: 17.2.2018 12:38
Timo Haapanen 15.02.2018 12:32

Kyllä on sensuuri iskenyt. Aika touhua tämä on, hävetkää siellä toimistolla.

@timppa

Tapio Pankka 15.02.2018 12:36

Toi jäsenmaksu odottaa tuossa pöydällä. Maksamatta.

Esko Hyttilä 15.02.2018 19:02

Orgista ne ei sitä pois saakaan .....

Perttu Kaasinen 16.02.2018 10:57

Merkki otsikkona kävi varmaan jonkun hermoille ja poistatti koko ketjun.

Veli-Pekka Merikallio 16.02.2018 11:34

Aloittajahan voi myös poistaa avauksensa ja koko pötkylän.
Aloittaja voisi kertoa totuuden, toimisto melkoisen laiska poistelemaan mitään oma-aloitteisesti, joskus pyynnöstä poistaa hyvin perusteluin.
Uskon aloittajan poistaneen, mistä syystä?

Kai Nova 16.02.2018 13:58

Aloittaja on voinut sopia poistavansa ketjun jos auton ongelmat ratkaistaan. Toivottavasti tämä yksilö ei ilmesty myyntiin korjaamattomana. Onhan näitä epäkurantteja yksilöitä kaikilla merkeillä. Takuu ja vikakorjaus riippuu kyllä paljon kauppiaasta vaikka tehdastakuu pitäisikin uusissa olla. Mökkiautossa alustan ja korittajan takuut voi olla yhtä sekaisin kun myyjänkin.

Tapio Pankka 16.02.2018 17:02

Näin siinä on varmaan tapahtunut.
Sääli vaan niitä jotka ovat joutuneet samaisen merkin , Hymer, ja samaisen liikkeen, Rinta-Joupin sekä liikkeen myyntipäällikön kanssa ongelmiin eikä jaksa tapella vuositolkulla heidän kanssaan. Vai onkohan vain "yksittäistapaus"??

Henrik Kämärä 16.02.2018 21:46

Tässä tympäisee sekin jos ja kun ei selviä mikä oli ongelman perussyy ja miten se korjattiin. Minua ainakin olisi oikeasti kiinnostanut se millainen se rakenne on ja onko Hymer mennyt rakenteessa täysin metsään.

Myöskin sellainen maku jää että foorumi- yms julkisuus on ollut vain keino kiristää asiaa itselle sopivaan suuntaan ja ongelmasta infoaminen muille on ollut vain sivuseikka.

Vallankin kun videokin on hävinnyt bittiavaruuteen.

Jospa tähän tulisi tieto ja selvyys jotta oliko rakenne millainen taikka susi vai löytyikö selittävä virhe.

Jos arvailla saa niin autosta löytyi, nykyisen tietämyksen valossa, ihan pikkanen ja helposti korjattu massavika jonka vuoksi vettä ilmaantui lol

Tapio Pankka 16.02.2018 22:01

LOL !!!

Matti Janhonen 17.02.2018 10:33

Sen minkä tässä on vuosien varrella oppinut, että siinä missä joku vika voi yhdelle olla ihan kauhea asia, niin toiselle sama asia on "tekevälle sattuu".

Mutta ei tämä poista sitä, etteikö karavaanarien etuja suhteessa autoliikkeisiin tulisi ajaa tomerammin.
Ymmärrän hyvin, että liitto on tässä pahassa välikädessä kun autojen myyjiltä tulee saada mainoksia jäsenlehteen ja samaan aikaan tulisi valvoa jäsenten etuja suhteessa mainoksien maksajiin.
Liitto ei kuitenkaan ole jäsentensä etujärjestö, ennen kun se tätä tekee.

Edunvalvonta voisi alkaa sillä, että liitto kutsuu Suomen eri m-automerkkien tehtaan edustajat neuvonpitoon siitä miten erityisesti näihin takuuaikaisiin korjauksiin saadaan joku roti ja määrärajat.
Turha väittää, että asiakas on aina väärässä, eikä vaan ymmärrä.

Toinen asia jossa on toivomisen varaa on nämä matkailuajoneuvokaupat jossa usein vanhempi ostaja ostaa uuden auton ja antaa maksuksi useita ajoneuvoja ja rahaa maksuna uudesta m-autosta.
Täytyy olla aikaa kaupantekotilanteessa selvittä molemmille osapuolille mitä asiassa on sovittu ja pistää sovitut asiat myös paperille. Tonnit ja joka kymppitonnit ei voi perustua vain muistikuviin.
En väitä, että siinä ketään olisi petetty mutta asianomaisten selvityksistä päätellen harmaalla alueella ollaan ja erityisesti silloin kun uutta autoa ei toimiteta sovittuna aikana eikä sovitussa kunnossa.

Näissä ongelmatapauksissa olisi hyvä raportoida aina myös suoraan tehtaalle, jos asiat ei ala luistamaan.
Tällöin myyjän "suodattavat" viestit ja mahdolliset virheiden peittelymahdollisuus poistuu välistä ja tehtaan kanta virheeseen voi olla ihan eri kun auton myyjän. Myyjä ei myöskään voi tällöin puhua asiakkaalle tehtaan "suulla" kun saa tietää, että tehtaan huoltoyksikkö tietää.

Tauno Suominen 17.02.2018 11:02

Tämä on tätä nykyihmisen uusavuttomuutta. Kaikki pitäisi viranomaisen tai jonkun muun hoitaa. Kyllähän lähes sadan tonnin autoa ostaessa kannattaisi katsoa vähän ns. pinnan allekin. Tarkistaa hiukan, minkälaiset eristeet ja rakenteet autossa on. Samoin tekninen puoli, miten putket yms. on toteutettu.

Näyttää siltä, että moni ajattelee niin, että kun maksan sata tonnia autosta, ei siinä voi olla mitään vikaa. Valitettavasti vikoja ja pahoja mokia voi olla jopa miljoonan hintaisessa autossa.

Seppo Suomi 17.02.2018 12:14

Eipä taida m-automyyjät suostua siihen että availee rakenteita kurkistellakseen onko eristeet ja kitit muistettu laittaa asiallisesti vai onko kahvitauko tullut pahaankin aikaan.
Mikäli ostaa uuden auton niin kyllä pitää saada luottaa siihen että kittiä on laitettu sinne mihin pitääkin.
@seppo

Tapani Pokkinen 17.02.2018 12:38

Toivottavasti Ojala on saanut ITSEÄÄN tyydyttävän loppuratkaisun. Ei hymeri huono auto ole, mutta tolkuttoman huono on työvalvonta ja se miten asioihin suhtaudutaan jos ja kun ongelmia ilmenee. Toinen on, että korinvalmistaja aivan ilmeisesti ratsastaa vanhalla maineella ja nyt massatuotanossa tehdään surutta sutta ja sekundaa.

Tähän vielä kun laitetaan se, kun jokainen liike joka hymeriä tuo on oma maahantuontinsa niin eihän yksittäisillä liikeillä ole samaa intressiä, ei kykyä, ei mahdollisuuksia sopia mammuttivalmistajan kanssa noista lepsuksista, etenkään jos konserni antaa piut ja paut yksittäisille kuluttajille.

Itsellä b-klass mallista vesi oli tullut uudesta asti kahdesta kohtaa sisälle. Hymerin takuu on hyvää päivää kirvesvartta. Vesi valoi sivuseinästä jääkaapin läpivienneistä sisään ja toinen oli eturenkaista suihkuava vesi ajaessa. Tuo eturenkaista tuleva vesivuoto tuli pullokotelon ja sisäkorin väliin ja johtui hutiloiden tehdystä korin levityksestä ja siitä massalla tehdystä raosta vesi pääsi rakenteisiin.
En viitsinyt alkaa tuulimyllyjä vastaan taistelemaan kun reklamoidessani Kempeleen Rintajouppia tuli HETI vastaan valehtelu, selittely ja syyllistäminen, että vika on siinä kun kehtaa tulla niin hyvää autoa ja heidän toimintaansa kyseenalaistamaan.
Ihmettelen kuinka kauan kempeleen juippijouppit voivat ala-arvoista touhuansa jatkaa

-tapani-

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.