Hiukkassuodatin

Jussi Viitanen 02.03.2018 09:23

Morjens` Olis mielenkiitoista saada tietoa, kokemuksia ja mielipiteitä jälkiasennetusta hiukkassuodattimesta ? Onko mitään järkeä, vai tuhoon tuomittu ajatus. Asentamalla hiukkassuodattimen saisi päästöjä pienemmäksi ja näin vihreän 4 luokan ympäristötarran tuulilasiin ! Mökkiautoni on 05 VM. Dethleffs 2.8JTD Autolla on ajettu noin 90000 km ja se on tähän asti pelannut moitteetta. Niin, että tärväiskö moisella suodattimella soivan pelin ? Kiitos jo etukäteen ja hyvää kevättä ja leppoisia kilometrejä kaikille T : Jussi

Timo Haapanen 02.03.2018 11:35

Älä hyvä mies sellaista häkkyrää vaapaaehtoisesti autoosi ota. Kovin vähän sille oikeasti on matka-autossa tarvetta. Karavaanareiden kilometrit ei maailmaa pilaa.

@timppa

Markku Hämäläinen 02.03.2018 12:04

Jussi. Milloin autosi on ensi kerran rekisteröity?
Jos se on rekisteröity 2006 puolella saat vihreän tarran.

Sulevi Kallio 02.03.2018 12:30

Palijo sitä hiukkassuojatinta parrataan, mut hentoo olla kaikkiin pakettiauto tyyppisiin alustoihin saatavat suotimet samanlaisija. Mun on hilussa 200 000tkm menty ja mitään ongelmia ei oo ollu vielä.
Ainu mikä pitää muistaa kahtua, on se, että et mene katastukseen sillon, ku rekenerointi eli puhtaaksi poltto on käynnisä.
Uutena rekenerointi väli oli n.450-500km ny se on vajaa 100km lyhempi.

Sakari Lepola 02.03.2018 23:55

Minulla on Euro4, vihreä tarra mutta ei hiukkassuodatinta.

Matti Janhonen 03.03.2018 10:04

Jos auton rekisterikirjassa ei ole merkittynä päästöarvoja, niin 1.1.2006 jälkeen ensirekisteröidyt autot saa vihreän tarran.
Timo kertoi jo sen minkä minäkin olisin kertonut.

Suomeksi sanottuna vihreä tarra matkailuautossa tarkoittaa sitä, että autolla saa osassa Saksan kaupungeista ajaa keskustaan, minne matkailuautoilla ei tulisi ajaa.

Vain muutamassa umweltzone -alueen kaupungeissa camping tai stellplatz sijaistee alueen rajalla tai hieman sen sisällä.

Jussi Viitanen 03.03.2018 14:29

Kiitokset ! vastauksista
Taitaa olla parasta unohtaa koko suodatin,, sitä kun on vuosien saatossa tottunut leiripaikaa valitessa valkaan tilanteeseen sopivamman paikan, ilman mitään vyöhykkeitten tutkimista. Auto on rekisteröity kiusaallisestivuonna 05. siinä on hankkimani keltainentarra, millä ei ole käytännössä mitään virkaa.Tässähän sitä on pakkasten lauhtumista odotellessa, aikaa tutkia karttojen lisäksi vihreitä alueita ; )
T : Jussi

Juhani Halmeenmäki 03.03.2018 18:29

Ei se pelkän pöntön lisääminen putkeen kauaa auta. Se kun pitää saada regeneroitua, eikä se loukuton auto sitä osaa tehdä.
Muuten koko parjaus on tosiaan ihan turhaa. Diesel ei ole kauppakassi, sillä pitää ajaa reiluumminkin, ja kun sillä ajetaan pidempään, toimii regenerointikin.

Timo Haapanen 04.03.2018 09:28

Mun Ducatolla on nyt ajettu 40 000 joista itse olen ajanut 31000 enkä minkäänlaista regenerointiin viittaavaa ole huomannut. Tuttavilla sama homma ( 80 000 km. ) ja sitten toisilla tuttavilla selvä regenerointi auton ekan 5000 kohdalla ja toinen n.10 000 kohdalla.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.