Fiat Dukato multijet 2.3/120ps vm:2007 moottorin pohjasuojus

KIPINÄ RAIMO 26.06.2007 17:08

Olen tutkinut autoani ja huomasin moottorin pohjasuojuksen puutuvan kuljettajan puolelta,olen hiukan huolestunut koska vesiletku/jäähdytysletku on mielestäni melkoisen arassa kohdassa jos vahingossa ajaa jonkin kovan terävähkön esineen tai puun risun tai jonkin muun joka voisi rikkoa letkun,kyselenkin onko kukaan näiden sivujen lukijoista huomannut samaa arkaa kohtaa samanmerkkisessä vaikkapa uudessa autossaan olen harkinnut että käyn ostamassa Fiat varaosista kyseisen phjasuojuksen luultavasti niitä saa muovisina.

HÄLVÄ TEUVO 26.06.2007 20:13

Mulla 2007 Citroen JUmper La Strada. Edellisessä oli Vehon asentama metallinen pohjasuoja edessä. Tähän ei vielä ollut Vehossa. Sen sijaan muovista saa jo esim. Hoversportista Oulusta. Oottelen vähän aikaa ja kysyn sitte metallista Vehosta. Kannattaa laittaa suojaamaan kuralta ym. Edellinen maksoi asennuksineen 220€.

TeeHoo

KIPINÄ RAIMO 27.06.2007 00:30

Sitä minä tosiaan mietiskelin kun katselin moottorin alle että kyllä siinä suojaa tarvitaan kyllä se muovinenkin suojaa tietenkin metallinen suojaa kovemmilta kolhuilta jos vaikka vahingossa ajaa vaikka kiveen tai muuhun erittäin kovaan materiaaliin,näin näköjään on että suojapeltti puuttuu ainakin osasta uusista matkailu/retkeilyautoista samoin roiskeläpät.

VARIS VESA 27.06.2007 07:49

http://www.customtruck.org/index6.htm Tuolta löytyy sellaiset roikeläpät jotka ei ihan helposti irtoo, on astinlaudassa kiinni ja suojaa varmaankin kyljen paremmin. Varmaankin tämän kesän aikana täytyy käydä asennuttamassa moiset roiskarit.

HÄLVÄ TEUVO 27.06.2007 08:29

Mä laitatin ruostesuojauksen yhteydessä Lokarit. Niissä on just sopivankokoset läpät myös.

TeeHoo

KIPINÄ RAIMO 27.06.2007 09:25

Lokarit puuttuu minunkin autostani tietenkin olis aiheellista asennuttaa lokarit ,uutenkarheena kannattais auto ruostesuojauttaa olis varmaan hyvä jos roiskeläpät olis melko leveät ja estäis jonkin verran ravan roiskumista auton kylkeen nämä toimenpiteet kyllä maksaa ruostesuojauskin isohkoon autoon ehkä satoja euroja?

HÄLVÄ TEUVO 27.06.2007 09:48

Raimo: Kyllä ruostesuojaus näihin teräskoriautoihin on must. Kun uutena katsoo pohjaan niin melkein on kiiltävää peltiä. Mä oon teettäny jo kolmeen. Ja ne eristetyt Lokarit maksaa 110 pari Raumalla. Mä maksoin asennettuna tinkimällä 120 pari. Ei se ruostesuojaliike niillä päässy kyllä rikastumaan, kun ottaa huomioon rahdit ja työn. Eli Lokarit 240 ja suojaus muistaakseni 660 eli 900 yhteensä. Siis täysi suojaus, ei mitään osakäsittelyä.

TeeHoo

KIPINÄ RAIMO 27.06.2007 19:58

Kyllä kait tuo auto pitää ruostesuojauttaa nyt uuden karheena,pitää hiukan ottaa selville täältä pääkaupunkiseudulta yrityksiä jotka tätä suojaustyötä tekevät liekö noita suoja-aineita kuinka monentyyppisiä niinkuin myös asennusliikkeitä ja hintoja kuin työn laatuakin?

HÄLVÄ TEUVO 30.06.2007 10:07

Raimo: Stop Rust Kyläsaarenkadulla on mielestäni erittäin ammattitaitoinen liike. Soitapa ja kysy. Kato netistä Stop Rust Oy. Siellä oon jo kahet suojaukset teettäny.

TeeHoo

KIPINÄ RAIMO 01.07.2007 13:11

Kiitokset suojausliikkeen osoitteesta,katselenpa sen sivuja ja kyselen hintaa yhteispelillä ne varmaan saadaan selville ehkä edullisimmat ja laadukkaimmat yritykset toivottavasti.

VIRTA URPO 01.07.2007 22:37

Morjesta TeeHoo ja kumppanit. Ruostesuojasin ihan itse ja puu-pohjankin tervasin omalla seoksella. Lätkät laitoin oman suunnittelun mukaan eteen eli hain oikeeta lätkäkumia teollisuus Etolasta ( ETRAsta ) ja muotoilin itse. Kuralätkät eteen maksaisivat 126€ Deltassa ja ovat sellaset muoviset olemattomat. Lokareita ainakaan kuukausi sitten tiedetty saatavan oleskaan ja senkin tiedon sain jokaisesta varaosaliikkeestä, että Deltasta. Eipä tullut mieleen soittaa suoraan "Leo Lokarille". Taaksekin laitoin lätkät oikeesta hammas kumista jottei vesi nousisi kiertoon. Takana on muuten ainaskin allekirjoittaneen autoon helppo tehdä tukirakenne (alumiinista ) lätkille rikkomat / porailematta ruosteelle alttiita kiinnityksiä. Fiattikin pelannut jo moitteitta n. 7tkm eikä lämmennyt vaikka oli kärpäsverkot itikoita vastaan yli 30 asteen helteissä alppinousuissa. Muuten kyllä tuo 2.3 tuntuu aikas vääntävältä noissa nousuissa ja hyvä tuntuu olevan tuo laatikkokin paitsi pakki isossa autossa vähän nopea. Ainetta repii litrasta kahteen enempi kuin "pihi" Fordi allekirjoittaneen ajossa. Uutena vähän syö öljyä ( ei taida Italiaanojen työstötaso olla vielä viimeisen päälle ).

HÄLVÄ TEUVO 02.07.2007 08:28

Tuota, tuota! Terva ei auta kun La Stradassa ei oo puupohjaa! P-kan puhetta ettei Lokareita oo. Mulle laitettiin uuteen Jumperiin ruostesuojauksen yhteydessä Lokarit ympäri toukokuun puolivälin paikkeilla. Raumalta tilattiin ja tuli pikavauhtia. 110€ pari. Kunnon ruostesuojaus ( siis iso semmoinen) on kyllä mielestäni parasta teettää näihin vehkeisiin siellä, missä on oikeat aineet ja pelit ja vehkeet. Itse en kyllä tähän autoon taatusti yritä tehdä. Kun auto maksaa 50350€ ei muutaman satasen ruostesuojausta kannata pihistellä. Joo kyllä kone on nyt erinomainen . Samoin 6 lovinen loota. Kulutus oli 6320 km reissulla n 9/100. Pienin 8,3 ja suurin vuoriston syheröissä 9,3.

TeeHoo

KIPINÄ RAIMO 02.07.2007 17:38

Näinhän se on auto maksaa uutena paljon paljon kyllä se rustesuojaus tietenkin on pieni maksu ja varmaan on hyvä laitattaa kunnon tutkittu ruostesuojaus,eihän sitä silti tiedä mitkä aineet ne pohjaan panee vaikka olis kuinka merkkiliike?ja lupaa takuut sun muut,myyvät uutisten mukaan toreilla ulkomaalta tuotua mansikkaakin Suomalaisena, täysin rehellistä yritystä taikka firmaa on erittäin vaikea löytää näin kovien voittojen tavoittelun aikakaudella.

HÄLVÄ TEUVO 02.07.2007 21:36

Soita nyt vaan sinne Stop Rustiin.Takuutyötä.

TeeHoo

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.