Dukato vm,-07 kuudes vaihde ?

KORKIAKOSKI SEPPO 24.01.2008 17:48

Milloinkahan alkaa kertymään kokemuksia uuden Dukaton vaihteiden kestävyydestä ja oikeasta ajotavasta. Kun edellisessä mallissa ei ollut suotavaa käyttää 5-vaihdetta kuin kuvaannollisesti vain alamäessä. No nyt on pantu vielä paremmaksi ja lisätty se kutonen. Onkohan uudistuksen suurin anti siinä, että nyt sitten voisi ajella sillä vitosella aivan hulvattomasti. Jos on mielipiteitä tai jopa jonkinlaista tietoa, niin tietäjät kehiin.

HÄLVÄ TEUVO 24.01.2008 18:54

Mulla on uusi kuuspykäläinen loota, tosin Citroen Jumperissa. Liekö niillä mitään eroa. No nyt ollaan ajettu 12600 km. Täytyy nyt kehua insinööriä. On kyllä tehnyt välityksiltään aivan mainion lootan. Nelonen, vitonen ja kutonen ovat erinomaisesti lomittain. Ajan silleen, että nelonen vetää jo kaupunkinopeuksissa. 80 ajan viitosella.Viitonen vetää huutamatta aina sinne satasen nurkille. Kuutonen vetää ihan mainiosti jo sieltä 80 hujakoilta. Kun ajan kuutosella nopeudella noin sata, kierrokset ovat siinä 2350. Eli summa summarum. Loota on ihan eri planeetalta kun aiempi 5-vaihteinen. Nähtäväksi jää kuinka on kestävyyden laita. Sitä tuskin kukaan on vielä testannut ajamalla. Ja uudet koneet (mulla 120 heppanen 2,2 litranen, ketju nokka-akselissa) ihan mainioita.

TeeHoo

KOIVULA TOMMI 24.01.2008 20:09

Ja uudet koneet (mulla 120 heppanen 2,2 litranen, ketju nokka-akselissa) ihan mainioita.

120hp, eli peltikuoriainen? Mites tuo kulutuspuoli?

OLLIKAINEN PEKKA 24.01.2008 20:38

Ducaton vaihteistosta ja vitosen kestävyydestä kulkee monenlaisia tarinoita. Onko oikeasti keneltäkään hajonnut edellisestä korimallista (2002-2006) vaihteistoa? Lukemani perusteella viat ovat olleet aina tuota vanhemmissa. Itse ajoin vajaassa neljässä vuodessa 75 tkm ilman pienintäkään ongelmaa vaihteistossa tai moottorissa. Ainoa takuuhuoltoa kaivannut oli hajonnut etupyörän laakeri.

Totuutta etsien

P

SIRKIÄ MATTI 25.01.2008 00:01

Pekka kyseli edellisen korimallin vaihteiston hajoamisista. Kaivoin tuolta arkiston kätköistä yhden, silloin kertomani tapauksen. Kopioin silloisesta vastauksesta tärkeimmät kohdat tähän.

Kyselit uuden ducaton vaihteiston kestävyydestä. Tiedän tuoreen tapauksen, jossa peltikuoriauton. Vuosimallin 2004 Peugeot Poxer 2.8 JTD. Vähän päälle 18000km ajettuna katosi nelosvaihde. Autossa on vielä takuu voimassa. Nelosvaihteen kytkentärenkaasta oli kaikki hammastus murentunut pois. Ilmeisesti ei sentään kerralla kaikki yhtä aikaa. Ne irronneet hampaat olivat vaurioittaneet muidenkin vaihteiden hammasrattaita sen verran paljon, että olivat korjaamolla uusineet koko vaihdelaatikon.

HÄLVÄ TEUVO 25.01.2008 09:56

Tommille: Kulutus tietenkin riippuu kelistä, ajotavasta, kierroksista jne, mutta tässä tapauksessa viime keväänä täydellä matkakuormalla(koko roska noin 3000kg)ja vaihtelevissa olosuhteissa vaihtelevilla nopeuksilla( moottoritietä, tavallista maantietä, kaupunkeja, vuoristoa) kulutus 6320 km reissulla jokseenkin tasan 9/100. Varmaan 80 hissutellen menee allekin. Auto siis Citroen Jumper La Strada Avanti L 2,2 HDi vm-07. Terv

TeeHoo

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.