Ducaton lämmöt heittelehtii

Viljami Ovaskainen 12.07.2021 20:00

Mikähän on kun 1992 Ducato TD 2.5 lämmöt heittelehti 70 ja 90 välillä eilen kun helteessä ajettiin 500 km? Lämmöt heittelehti ekan 200 km aikana ja sitten pysyivät 290 km normaalissa 75:ssä ja sitten ihan loppumetreillä taas nousivat lähelle 90 astetta.

Tuomo Jokela 12.07.2021 21:02

Onko jäähdytysnestettä tarvinut lisätä?

Tuomo Jokela 12.07.2021 21:03

Kun vaikuttais ihan kuin kannentiiviste olis palanut

Tuomo Jokela 12.07.2021 21:03

Kun vaikuttais ihan kuin kannentiiviste olis palanut

Viljami Ovaskainen 12.07.2021 22:21

Jäähdytysnestettä ei ole ainakaan kovin paljoa hävinnyt, mutta neste oli ruskeaa vihreän sijaan.
Moottorin päällä olevan korkin kun irroitin, en nähnyt öljyä ollenkaan. Mittatikun mukaan öljyä on kuitenkin riittävästi.

Ovatkohan nuo kannentiivisteen paikkausaineet mistään kotoisin?

Mikko Tamminen 12.07.2021 22:35

Lähteekö flektit pyörimään ollenkaan? Dukaton lämpömittari on kyllä enemmän vaan suuntaa antava, Tuo heittely voi ihan yhtä hyvin olla maadoitus häiriö koneen ja korin väliltä! Laitappa käynnistyskaapeli koneen korvan ja korin väliin ja kokeile.

Timo Haapanen 12.07.2021 22:52

Ettei vaan olisi kansi halki.

@timppa

Viljami Ovaskainen 12.07.2021 23:58

Ei lähde flektit pyörimään. Sitä ihmettelin itsekin, kun eivät pyörineet. Täytyypä kokeilla tuota maadoitusjuttua.

Kari Rautiainen 13.07.2021 09:35
Viljami Ovaskainen

Jäähdytysnestettä ei ole ainakaan kovin paljoa hävinnyt, mutta neste oli ruskeaa vihreän sijaan.
Moottorin päällä olevan korkin kun irroitin, en nähnyt öljyä ollenkaan. Mittatikun mukaan öljyä on kuitenkin riittävästi.

Ovatkohan nuo kannentiivisteen paikkausaineet mistään kotoisin?

Kansipahvin paikkausaineita ei pidä omaan autoon laittaa. Ei ole kiva ajella sellasella aikapommilla, kokoajan odottaa että millon se laukee.


Kuinka nopeasti lämpö muuttuu? Jos muutos on hyvin nopea niin sähköpuolen vika.
muokattu: 13.7.2021 09:38
Jukka Harjulampi 13.07.2021 13:49

Aikanaan Opel Rekordista vuoti kannentiiviste nestetilaan, lämpömittari näytti ajaessa kylmää ja tyhjäkäynillä keitti. Nestetilassa kova paine ja puhalsi hiljalleen nestettä ulos. Lapin reissu tehtiin, vettä muutaman kympin jälkeen lisäten.

Viljami Ovaskainen 13.07.2021 18:07

Ohjekirjan mukaan lämpöjen tulisi olla mittarin puolivälin (90 astetta) tienoilla. Nyt nousi tuohon 90 asteeseen vasta parin sadan kilometrin ajon ihan loppuvaiheessa leirintäalueella tyhjäkäynnin/peruuttelun aikana.

Ajattelin vaan, kun ennen ei ole noussut tuonne 90 asteeseen vaan pysynyt paikoillaan noin 78-80 asteessa, että onko jotakin vikaa tullut, vai onko kyse vain tästä erikoisen lämpöisestä ilmasta.

Kannentiivistettä on epäilty. Tarkisin, ettei paisuntasäiliössä ole kuplia moottorin käydessä, eikä öljytilassa näy valkoista nestettä tai vaahtoa.

Voisikohan termostaatti olla rikki tai jäähdytinneste mennyt vanhaksi/likaiseksi?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.