Ducato 2.5D kannenpultit

MÄKINEN MIKKO 26.06.2007 09:21

Morjens,

Mahtaiskos tältä foorumilta löytyä varmaa tietoa, että tarviiko vm 1989 Ducaton kannenpultit jälkikiristyksen kansipahvin vaihdon jälkeen? Moottori on 2.5 diesel Sofim eli 22 pultilla on kansi kiinni.

Joissakin moottoreissahan tuo jälkikiristys on tarpeen esim. 1000km ajon jälkeen, mutta tuossa vähän epäilyttää varsinkin kun viimeinen kiristys tehtiin kääntökulman perusteella eikä momenttiavaimella.

P.s. tarkistelkaahan, että syylärin puhaltimet toimii omissa autoissanne. Omassa ei pyöriny flektit missään oloissa ja vaihtokuntoonhan se kansipahvi sitten meni..

-Mikko-

LEHTOJUURI MIKA 26.06.2007 09:37

Jos viimeinen kiristys on astelukuina niin silloin on venyvät kansi pultit joita EI saa kiristää jälkikäteen.

HALMEENMÄKI JUHANI 26.06.2007 22:22

Yleensä paffin mukana tulee kriistysohjeet, jotka ovat uusimmat & ko paffiin parhaiten toimivat!

MÄKINEN MIKKO 27.06.2007 09:14

Kyseisen pahvin mukana ei valitettavasti tullut tarkkoja ohjeita, esim. momentteja jne. Yleiset ohjeet pintojen puhdistuksesta jne kyllä oli mainittu..

MÄKINEN MIKKO 27.06.2007 09:16

Juu, samanlaisen käsityksen venyvistä pulteista olen saanut minäkin. Aina löytyy tietysti poikkeuksia, esim vw 1.6 dieselit, joissa on viimeinen kiristys asteina asennuksen yhteydessä + jälkikiristys asteina..

-Mikko-

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.