Ducato 2.5 turpo juonittelee

LASSILA HANNU 01.03.2007 16:58

Mikä mättää vaihdoin uuden akun ja polttoaineen suodattimen ilmannut olen ohjekirjan mukaan nyt muutakuin pukkaa valkoista savua putkesta eikä yritä käyntiin pitäiskö ilmata vielä muualtakin ja sit vielä ei iske hehkua päälle vain napsaus kuuluu vai onko ilma lämmin ettei sen takia hehkuta-1 aste pakkasta. 30 asteen pakkanen sai kaiken juonittelun aikaiseksi hyvin pelittänyt tähän asti, vaihanko vaunun takaisin?

TERVO JARI 01.03.2007 17:06

Ja toiseks: On ihan varteenotettava vaihtoehto ostaa vaunu ja laittaa se koukkuhun, jos on "koukkuauto" talossa . . . Tais olla huono vitsi ? ? Ei naurata . . .

Mutta tuo polttoaine, onko kesäplaatuu ? ? Liekö sillä merkitystä ? Kyll kait se aika nopeesti o käyttökelpoista ilmanlämmittyä ? ? (kesälaatu)

Jari

LASSILA HANNU 01.03.2007 18:10

Puolangalta tankattua talvilaatua oli reissussa , nyt on tankki täynnä esson talvilaatua.

HAAPANEN TIMO S 01.03.2007 18:32

Oireet vaikuttas siltä ettei hehkut toimi.Oli pari viikkoa sitten vastaava tapaus. Fiatin 1,9 pikkupaku jäädytti suodattimen ja siinä starttailun yhteydessä hehkut hajosi.

NIEMINEN RAIMO 01.03.2007 19:20

Käsipumpusta joutuu pumppaan tosi kaun ainakin 60 kertaa,tai enemmän.Mulla menee hehku päälle -3 asteessa.Ilmaa vielä niin kyllä se siitä,jos kerran vaihtoon asti pelasi normaalisti. Katso myös että se suodatin on kunnolla kiinni.

LASSILA HANNU 01.03.2007 19:31

Vika löytyi liian läheltä jotta olis heti huomannut, puhdistajan ilmaus ruuvista kierteet sököt vetää sieltä ilmaa, teemmä uudet kierteet ja kupari rikka väliin niin eiköhän ala säklättään. Toivottavasti.

AHONEN AULIS 01.03.2007 19:36

Jos olet ilmannut suodattimen niin ,ettei ole yhtään kuplia polttoaineen mukana eikä vieläkään lähde käyntiin.kannattaa ilmata vielä syöttöpumppu sekä suihkuputket.pumpusta löytyy ilmausruuvi. suihkuputket ilmataan löysäämällä yläpään kiristysmutterit. startilla pyöritetään moottoria ja kun polttoainetta alkaa tulla niin kiristetään mutterit.pitäisi auttaa Terv:AA.

LASSILA HANNU 07.03.2007 09:57

No ei se varsinainen vika siinä ollutkaan vaan jako remmi oli hypännyt yhden pykälän ja se aiheutti kaikki ongelmat, nyt vika korjattu ja viiu pelittää jälleen. Täytyy ens kerralla kattoo mittariin mitä se näyttää eli kovilla pakkasilla pysytään kotona.

HAAPANEN TIMO S 07.03.2007 17:14

Sulla oli roppakaupalla tuuria ettei hypänny enempää,säily venttiilit suorina.

HÄMÄLÄINEN MARKKU J 07.03.2007 18:54

Kannattaa katsoa, ainakin pakkasella, kun pysäköi, että etupyörät on suoraan eteenpäin. Näin sanoi ammattimies joka tuntee Ducatot, ohjaustehostin saa nimittäin ainakin 2,5 TD:ssä voimansa nokkahihnasta. Jos pyörät on vinossa kun starttaa haluaa tehostin heti voimaa ja kun on jäykät öljyt on riski hampaan ylihyppäyksestä.

PALIN MATTI 07.03.2007 21:56

Markku hei. Pitäisin kohtalaisen todennäköisenä, että ei se ohjaustehostin itsestään ala niitä etupyöriä suoraan kääntämään, vaikka olisivatkin jääneet vinoon pysäköitäessä.
Tehostinjärjestelmä kuormittuu vasta kun ratilla yritetään oikaista etupyörät suoraan.

Siis jäähän kiinni uponneiden etupyörien kääntäminen suuntaan tai toiseen heti moottorin kylmäkäynnistyksen jälkeen saa aikaan sen epävarmuustekijän nokka-akselin ajoitushihnan kestävyyden suhteen...

HÄMÄLÄINEN MARKKU J 09.03.2007 19:00

Juu varmaan näin, mutta uskoin kun ammattimies varoitti. Hän selitti pumpun ajavan paineet käynnistyksen jälkeen ratin vaatiman asennon mukaisiksi (muistinkohan oikein?).

Joka tapauksessa ei kannata rattia kääntää kovalla pakkasella heti koneen käynnistyttyä, siitä lienemme samaa mieltä. Se aiheuttaa riskin nokkahihnan ajoitukselle.

PALIN MATTI 12.03.2007 12:47

Ihan vaan "pijolookiselta" kannalta asiaa tarkastellessa voinemme todeta, että se ratti ei itsestään vaadi pyörille mitään asentoa. Se on se ihmiskäden kosketus siihen rattiin, joka antaan ohjausservolle komennon toimia...:-)

Joka tapauksessa, älkäämme punoko sitä rattia kovilla pakkasilla heti käynnistyksen jälkeen. Nyt ei pitäis olla tuosta murhetta, kun täällä nuuskakairassaki on jo kuus astetta lämmintä!

LASSILA HANNU 06.04.2007 12:19

Loppu huojennus koko tähän remmi juttuun, eli viime viikolla peruutin auton pihalta tielle sammu keskelle katua, eikä yrittänytkään käyntiin ei muuta kuin menoksi taas liikkeeseen missä remeli laitettiin mies kattomaan ja totesi että siinä taas vikaa, auto pajalle ja remelin vaihtoon.Olivat eka kerralla laittaneet väärän remelin, hampaat olivat väärän malliset, nyt pitäisi olla oikea remeli ajanut olen n.800km sillä mut jännitystä ilmassa miten kauon taas pelittää, no onneksi koko shou mennyt takuuseen. Että tämmöstä täällä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.