ducato 2.3 ei käynnisty

Jopi Määttä 06.04.2017 20:21

auto ollut ajossa eli ei ole seisonut talvea. 2 starttia ja sammua pätkähti kummallakin kerralla, sitten lähti käyntiin ja kävi vähän aikaa ja sammu. Sitten kävi koko päivän normaalisti. Antoi vikakoodin p0683. Seuraavana aamuna ei enää käyntiin, eikä jostain syystä kooderit yhdistäneet ecuun. Auto starttaa normaalisti, muttei käynnisty. Akku uus, suutttimet mitattu paikallaan (samat resistanssit ja ei läpivuotoa runkoon) samaten piuhat siitä eteen päin 1m verran seuraavaan isoon liittimeen(suuttimien pinnit) ei poikki eikä oikosessa toisiinsa. Konehuoneen releitä vaiheltu keskenään(paitsi se iso keskellä) ja sulakkeet tarkistettu.rungon ja moottorin välinen maadotus puhdistettu. vänkärinpuolen kolarikatkaisinta paineltu. siirtopumppua pyöritin erillisellä akulla ja koitin startata,ei tulosta. ruiskuille ei tullut löpyä. virrat ku laittaa päälle kuuluu surinaa vähän aikaa, eli kerää varmaan paineen polttojärjestelmään. 2010 mallin 2.3 multijet 130. Su pitäs lähtiä Norjaan ei mitään paniikkia :)

Matti Janhonen 06.04.2017 20:51

Koodi viittaa hehkuihin.
Mutta oletko koittanut sitä Ducaton tavallista, akunkenkä irti 15 min.

Jopi Määttä 06.04.2017 21:23

usiamman kerran oon akun navan irrottanut. eri avaimiakin kokeilin

Jari Mattila 07.04.2017 16:11

Moi
Täällä sama auto ja samantyyppiset oireet reilu vuosi siten,
syyksi paljastui viallinen/vikaantunut tehoboksi. Jos sinun autossasi on ko. tehoboksi niin irroita se ja kokeile ilman boksia.

Jussi Eskola 07.04.2017 21:13

Myös nokka-akselin asentotunnistin yksi vaihtoehto. Kokemusta asiasta toiselta merkiltä, oireet samat.

Jopi Määttä 23.04.2017 22:27

Virtalukonpohja vaihdettu. Virtoja kun käyttää välillä menee mittarit sekaisin, löpö mittari tappiin ja moottorivalo saattaa vilkkua, sutimisen esto valo päällä. Lämpimässä rupeaa auto pysymään käynnissä. Vesipumpun virtakiskon puhistuksen jälkeen ecuun pääsee lukijoilla. Jotenkin pätkii virtaa, saattaa vähän aikaa käydä ja sitten sammuu tai tekee piikin mutta jatkaa käyntiä.

Jopi Määttä 23.04.2017 22:30

...sulake/rele pohja käytetty irti ja tarkistettu, ei hapettumia. Suuttimien päällä olevaan isoon johtonippuun ei ole kosteus päässyt.

Jopi Määttä 23.04.2017 22:34

Saako nokkaakselin asentotunnistimesta mitään käppyrää opd laitteisiin, että vois sen tarkista ettei pätki tai jokin muu keino?

Jopi Määttä 23.04.2017 22:35

Ei ole tehopoksia

Unto Pirkkalainen 24.04.2017 09:27

Sama vika meidän autossa,vuosi mallikin ihan sama.Vikakoodi sama viittaa kaasuläppään.Vaihdoin itse uuden kaasuläppäkotelon ja vika loppui siihen.Otin marellin kaasuläppäkotelon on hiukan halvempi kuin Vahlerin.

Jopi Määttä 03.05.2017 16:03

ecu näyttäs olevan viallinen,pelaa lämpimänä, muttei kestä kylmää. Testattu elehuollossa, mutteivat saaneet vikaa päälle. Nyt pitäs alkaa metästään uutta/käytettyä ecua niin voi ajaa vanhalta tiedot uuteen. Oiskos tietoa mistä vois löytää, malli on bosch 0281014732

Ari Knuutila 03.05.2017 16:18

Missä Ecu boksi on, siainti .Onko moottoritilassa ?

Jopi Määttä 03.05.2017 16:22

juu, kuskinpuolella moottoritilassa sulake poksin takana. 2 isoa johtoliitintä tulee kiinni. alumiini/valurauta poksi

Ari Knuutila 03.05.2017 18:27

Onko mahdollista ,että sekin laatikko saa vettä sisäänsä .
Jos ei pidä huolta tuulilasin ikkunakotelon tiiveydestä . Tarkoitan koteloa joka jakautuu kahteen osaan, josta pyyhkiän akselit tulevat mootoritilasta pihalle. Oon nähny tubesta videon jossa vettä tuli konehuoneeseen enemmän kuin laki sallii. Vesi ruiskutettiin tuulilasille.

Jopi Määttä 03.05.2017 19:48

Ikkunan alareuna ja kaukalon keskisauma sekä reijät kaukalon päihin letkuineen tuli laitettua jo ostaessa sekä lisä lokasuojat ja pohjalevy. Ainut mikä oli hapettunut oli yks maadotuskisko mihin jäähytinneste on pikkuhiljaa tiputellut

Kimmo Kemppinen 02.06.2017 18:20

Tuliko se viiatti kuntoon sillä ecu-boxin vaiholla?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.