Ducato 14 vm. 88 TD jarrulevyn suojakilpi

TYRYLAHTI ERKKI S 09.09.2007 12:13

Katsastaja vaatii suojakilven, mutta maahantuojan kautta ei uutta osaa saa. Vanha kilpi ruostunut muruiksi. Onko vihjeitä miten homma ratkeaa?

Citroenin varaosamyyjän rekisterissä ei ollut merkintää 'ei valmisteta', mutta pitäisi tietää kenen valmistamat jarrut ko. vuosimallissa on. Väitetään, että samoja osia olisi käyetty Fiateissa, Pösöissä ja Citikassa ?

terveisin ET

AIRIKKA ISMO 09.09.2007 12:39

http://www.autoazzurro.fi/

Kyseles tuolta,saattais vaikka löytyä...

HALMEENMÄKI JUHANI 09.09.2007 13:49

14" vanteethan Dukaatissa on? Osta tarvikkeena Volvo 700-sarjan takajarrukilpi, ja rälläköi sitä sopivaksi. Tuo on meinaan hvyä aihio, koska siinä on melko pienet satulan ja akselin reijät.

JANHONEN MATTI 09.09.2007 16:35

Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin Ducaton etujarrut on ainakin 1994 saakka samat kun Peugeot J5 ja Citroen C25:n. Ja taitaapa ne v.1994 jälkeenkin olla yhteensopivat Boxerin ja Jumperin jarrujen kanssa. Tuolla Autoazurrossa ainakin on luettelossa Ducaton jarrukilpi eteen á 37 e/kpl. Se on sitten toinen asia onko se autoosi sopiva. Mutta kun myyvät niin ne kyllä tietää nämä vanhatkin mallit ja niiden saatavuuden. Ja ellei löydy niin Halmeenmäen neuvon mukaan varaosakauppaan jossa tottunut varaosamyyjä kyllä nopeasti etsii sinulle alkuperäistä lähellä olevan aihion, josta asentaja nopeasti muotoilee sopivan.

KOTILAINEN ISMO A 09.09.2007 17:29

Soita 0400-642166, Jouko Storck. Tämä mies tietää citikoista kaiken ja pystyy todennäköisesti toimittamaan sinulle haluamasi osan. Joukolla on valtuutettu Citroen-huolto Keuruulla.

HÄMÄLÄINEN MARKKU J 09.09.2007 19:55

Minä sain vinkin jo kauan sitten samaan ongelmaan, poista molemmat suojakilvet, ei niitä ole pakuissakaan. Poistin kilvat eikä katsastajat puuttuneet asiaan koskaan. Varmista vielä Delta autosta että näinhän asia on, niin voit kinata katsastusmiehen kanssa niiden tarpeellisuudesta.

HALMEENMÄKI JUHANI 09.09.2007 22:26

Jarrukilvet ovat pakollinen katsastusvaruste. Se jääkö asiasta kiinni onkin sitten toinen asia. Ja jos molemmat puuttuu niin saattaa mennä helpommin läpi. Joka tapauksessa, kyllä ne siellä pitäisi olla!

GRÖNLUND JORMA A 10.09.2007 10:24

Mun -88 Transussa ei ole minkäänlaisia jarrukilpiä ollut ainakaan minun omistusaikana 8 vuoteen. Luulen, ettei siihen sellaisia kuulukaan.

GRÖNLUND JORMA A 10.09.2007 10:31

Yhdestä mun uunosta oli jarrukipi ruostunut puoliksi pois. Nysväsin ohuesta pellistä samantapaisen kaaren, ja niittasin sen ensisen jatkoksi.... Hyvin se kelpasi monta vuotta, eikä siitä katsastusmies sanonut yhtään mitään.

Levyjarruissa tuolla peltiläpyskällä ei ole muuta merkitystä, kuin että se vähän suojaa hiekan ja veden pääsyä jarrulevylle. Rumpujarruissa se levy on tärkeä, koska se ottaa vastaan kaikki jarrutusvoimat.

HALMEENMÄKI JUHANI 10.09.2007 20:39

Saab-NG/Vectra-B on esimerkki autosta, joka tosiaan vaatii nuo läpyskät jotta jarrut toimisivat: ilman suojakilpeä jarruun pääsee liikaa vettä, ja etenkin suolavesi pienentää jarrutustehoa oleellisesti. Muistaakseni osaa jopa parannettiin kertaalleen jotta suojaus olisi vielä tehokkaampi.

TYRYLAHTI ERKKI S 11.09.2007 04:58

Kiitos nopeista ja hyvistä vastauksista.

http://www.autoazzurro.fi/ - osoitteesta löytyi sähköposti ja homma hoitui juohevasti. Nyt on varaosat varattu!

kiitos / ET

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.