Ducato -07 miten pelittää? Joko on laakeri yms ongelmia sekä miten huohotin ?

VIRTA URPO 13.05.2007 16:49

Jokos näihin -07 vuoden laitteisiin on alkaneet ne laakeri yms. ongelmat. Miten meni huohotuksien kanssa ? Kertokaahan veljet rehellisesti mitä kivaa on edessä. Tuntuu niin ikävältä kuunnella noita juttuja Ducatosta. Onkohan osa noita urbaani legendoja kuten tuo narkoosikaasu juttukin -kaikki on tietävinään, mutta kukaan ei tiedä lopulta onkos kenellekään sattunut. Vaikka kuinka vaikeata onkaan kertoa "pahaa omasta juuri hankitusta". Muuten auto istuu käteen aivan erilailla ( vaihteet ja tehot ) kuin nuo vanhat Fiiut.

KAAKKOLAHTI ANITA 13.05.2007 20:21

Moi!!!!!!!!!!! On tällä hetkellä Cisikka Jumper alla. Yksi Öljy vuoto on jo korjattu. Ajettu 2200 km. Ja vielä 6:vaihteinen vaihde laatikko on vähän jo liikaa.(Viidellä pärjää hyvin).Huohotin on eristetty ja sähkövastuksella (ainakin pitäis olla)vastus tarkastamatta?.

VIRTA URPO 13.05.2007 22:09

Onko siinä sama kone kuin Fiatissa. Eikös tuo PSA ( Peogeot-Citroen ) konserni käytä jotain omia koneitaan samoihin kuoriin ? Onko koko mikä 2,3 Fiatissa ja PSA :lla on ainaskin 2,2 tuotannossa ? Kuulostaa kyllä edelleen jos 2200km ekaan öljyvuotoon, niin muistuu jälleen nuo nuoruudesta jääneet ranska-italia autojen " ei ikinä " ajatus.

HYTÖNEN RAIMO 13.05.2007 23:07

Osassa on osassa ei. Tuo pienin (2,2 ltr) on PSA -mallistossa Fordin kanssa yhteistyössä kehitetty moottorimalli, joka hyrrää myös joiden Ford Transittien keulalla. Se isompi kone on sama kuin hiivatissakin.

P.S. Ja toissapäivänä näkyi yksi uudehko sitikka narun jatkona (=hinauksessa). Kaipa siinä jotakin oli vialla, kun vietiin kuin pässiä teuraaksi.

LINNAMÄKI LEA 13.05.2007 23:30

Heh... 276 km ajettu, ja matka keskeytyi hinurin lavalle ja häkkiin, siis huoltoliikkeen panssariaitahäkkiin viikonlopulla valvontakameroiden ruoaksi.

Mun Ducaton malli on kyl viimevuotisia. Esittelyautona ollut, ajettu 76 km, kun tuli mulle. Mittariin ehti tulla 200 km lisää, ja auto ei sen jälkeen virkkanu, ei sit mitään. Joku viallinen sulake nokkapellin alla oli syy, miksei moottori käynnistynyt.

Auto on ollu tasan kuukauden, ja mittarissa nyt muutamaa kilometriä auki 2000 km, kun päivällä merkkasin lukeman ylös.

HÄLVÄ TEUVO 14.05.2007 07:48

Anitan mielipide viitosvaihteen riittävyydestä on Ok, mutta: tämä uusi 6 lovinen vaihdelaatikko sopii huomattavasti paremmin matkailuautoissa käytettyihin nopeuksiin ja teiden /kaupunkien nopeusrajoituksiin. 5 vaihteisella et oikein tiennyt pitikö ajaa 4 vai 5 lla. Tällä voit käyttää 4,5 ja 6 oikein sujuvasti. Olen nyt ajanut 1600 km Citikan Jumperilla. Menen just tänään hakemaan sen ruostesuojauksesta ja radion asennuksesta. 2.6 startataan Naantalin ja Kapellskärin kautta ja käydään kääntymässä Kroatiassa. Sen jälkeen tiedän vielä enemmän uuden Citikan toimista mm. Saksan autobahnoilla.

Terv TeeHoo

LOUNASRANTA LEENA 14.05.2007 10:42

Hei Urpo Tässä lyhyesti subjektiivisia kokemuksia uudesta -07 Dugatosta. Mellä on 130 multijet(2.3) Puoliintegroidulla 3500kg kokonaipainoisella kopalla. Kilometrejä on nyt kertynyt n.9500km. Autoon tehtiin heti uutena delta-autossa maahantulohuolto, johon sisältyi mm.huohottimen lämmityksen tarkastus ja muutostyö sekä jälkikäteen koko moottorin uuden suojakopan asennus. Lisäksi asennutin autoon Webaston. Autolla on ajettu monipuolista ajoa kaupungissa sekä maantiellä keskikulutuksen ollessa talvella n.11.5l/100km ja nyt taas kesäkelillä n.10.3l/100km. Kovista talvipakkasistakin on kokemusta ja hyvin tuntui toimivan, tosin lämpiää hiukan hitaasti mutta webasto auttaa tässä. Tuli myös kokeiltua kuinka käynnistyy -33"c ilman webastoa ja hyvin kännistyi. Autoon ajettavuuteen ja toimivuuteen olen ollut tyytyväinen, erityisesti vakaaseen ja hiljaiseen kyytiin. Uusi moottori ja 6 vaihteinen voimansiirto on mielestäni onnistunut kokonaisuus matka-auto käyttöön. Talviajoa silmälläpitäen erityiskiitoksen saa ASR (sutimisen esto)jonka ansiosta vaikeissa lumiolosuhteissa pärjäsi hyvin ilman kiinnijäämisen pelkoa. Jotai moitteitakin auto kyllä saa. Miinukset

Peruutusvaihde liian harva välitteinen. Menee jo tyhjäkäynnillä juoksu vauhtia. Remiksen pimennysverhon karmit kuljettajan ovessa peittävät osan sivupeilin näkymästä. Muki/juoma telineet puuttuvat ohjaamosta, nämä laitoin itse jälkikäteen. Ohjausakselin ristikkonivel koteloimatta poikimien välissä. Ylinopeus herkkyys, mutta tähän autta autossa oleva ohjelmoitava ylinopeus varoitin. Suuri mittarivirhe (7km/h) kesärenkailla 215 70 R15. Virhe pienempi talvirenkailla 225 65 R15 (4km/h). Roiskeläpät edestä puuttuvat, kannattaa heti asentaa ennen kuin kyljet on täynnä kiveniskemiä. Vain yksi kauko-ohjain avain ovien lukitukseen ja varaosana saatava kaksoiskappale törkeän hintainen. Hidas lämpiämään ilman Webastoa, mutta lämmettyään lämpöä riittää hyvin.

Positiivista.

Lämmin ja vedoton ohjaamo talviajossa. Hyvät valot. Hiljainen ajossa. Hyvät ja tunnokkaat jarrut. Tehokas ja alhaalta vääntävä moottori, jota ei saa sammumaan edes kokematon kuljettaja. Suuntavakaa ja rauhallinen ajettava Hyvät ja monipuoliset säädöt isuimissa ja ohjauspyörässä. Tämä välttämätöntä koska minä 185Cm ja vaimo 165Cm. Kaksi DIN radio paikkaa vakiona, jolloin toiseen saa radion ja toiseen peruutuskameran näytön.

Tässä pääpiirteissään tämän hetken kokemukset, ja lisää voi kysellä puhelimella. Ari Lounasranta Puh.040 7723037

HALMEENMÄKI JUHANI 14.05.2007 22:12

2,0/2,2 ovat noita PSA/Ford-yhteistyömoottoreita. Sama perhe jota on sitten myös Jaguar, LandRover, Volvo ym konepeltien alla. 2,3 on vain Fiatissa, ja Sofimin Fiat/Alfa-konsernille tekemä. 3,0 on sen edellisen korin 2,8-litraisen edelleenkehitelmä, alunperin Sofim sekin.

VIRTA URPO 14.05.2007 22:31

Terveisiä Kroatiaan via Teuvo. Hyvää matkaa teille. Yritämme joskus kanssa sinnepäin. Vastaileppa jotain suoraan ilman muiden seuraa urpo.virta@luukku.com niin voimme vaihtaa mielipiteitä reiteistä. Käytiin muutama vuosi sitten Sloveniassa pikkuinen pyrähdys. Oottekos huomanneet sellaisen ,että Fordin tuo 2.0 TDCi 125 heppanen savuttaa sitten pehmeästi jos vertaan esim Mersun TCI käynti savuihin joka tosi kitkerää. Fordeja en ole katsastanut koskaan , mutta Mersun koneisia kyllä ja siitä on aina tulleet niin julmetun hyvät arvot. Ihmeellistä nuo Dieselien käryjen ns. kirpeys ottaa hengitykseen. Fordikin niin pieniruokainen kuitenkin. Mitä nyt tuon EGR ventiilin takia pölläyttää aina ajoittain. Jo vain löysin noita notuleita näyttäs tuo 2.0 ja 2.2 olevan se yhteistyökone. Onkohan savut samanhenkisiä ?

VIRTA URPO 14.05.2007 22:50

Minä kiitän tyhjentävästä selkeästä vastauksesta. Ihan hienoa kuulla ja saada noin rakentavaa ja selkeätä palautetta. KIITOS SIITÄ. Tuo pakin nopeus on käsittääkseni kaikkien pakun päälle tehtyjen ongelma, koska eivät välityksiä sen takia lähde pakin osalta muuttaan. Sama Fordilla. Vaimo kun ei tahdo uskaltaa peruutella olleskaan pahoihin paikkoihin. Peruutus kamera auttaisi hieman. Peruutus tutkahan on ? Mutta se kun ei tolppia oikein osaa ? Pitäisi olla kait enemmän pintaa ? Laitoitkos Webaston kellolla ja lämmönvaihtimella tai sisätila lisä lämmittimellä. Riippuen kumpi teillä on Truma vaiko Alde ? Laitoitteko myös roiskeläppien lisäksi lokarit ? Alustasuojasitteko cabiini osa ja runko-osat ? Miten muut lätkät takapyöriin ? Kaben ohjaamossa näytti olevan ne mukitelineet. Mutta autokin maksaa , ettei pelkästään mukitelineiden takia kannata ehkä ostaa jos ei muuten diggaa ko. merkkiä. kiitos vielä palautteesta.

LOUNASRANTA LEENA 15.05.2007 11:38

Hei. Webasto laitettin kellolla ja kylmäpuhallus mahdollisuudella ilman lisälämmitintä. Jälkikäteen yhden talven kokemuksella lisälämmitin olis ollut mielestäni turha, auto lämpiää ja pysyy hyvin lämpimänä myös ilman sitä. Takapyörissä on korinvalmistajan toimesta laitettu kunnolliset läpät joten niitä ei sitten mitenkään muutettu. Lokareita ei ollut saatavilla silloin kun automme otettiin käyttöön, joten se jäi sitten tekemättä. Miettinyt olen alustan suojausta ja lokarien laittoa mutta ainakaan vielä on ole sitä teettänyt.

Mukitelineille ei ohjaamossa ollut luontevaa paikka joten laitoin ne auton oviin kyynärnojan päälle Remiksen karmiin kinni.Siinä ne ovat ajaessa helposti käsillä ja kesäaikaan juoma pysyy mukavasti kylmänä kun ilmastointi puhaltaa niihin. T: ari

TÖRRÖ TOIVO 19.05.2007 09:35

Minulla on itsellä samanlainen "Ducato -07 .Siinä on ilmennyt sellainen oire uudesta alkaen ,kun peruuttaa autoa niin tulee kova tärinä autoon. Onko vika kytkimessä vai ajajassa ?????

LOUNASRANTA LEENA 20.05.2007 12:57

Johtuu siitä harvasta pakista, eli siis ominaisuus. -ari

TÖRRÖ TOIVO 26.05.2007 11:21

Ei muuten johdu Dugaton -07 tärinä isosta peruutusvaihteesta.Vein auton perjantaina Fiat liikkeeseen korjattavaksi ja siellä todettiin että tärinä johtuu kytkimestä,pitää vaihtaa uusikytkin. Tämän vuoden malleissa on esiintynyt kyseistä vikaa ja moneen on jouduttu vaihtamaan kytkin.

JANHONEN MATTI 26.05.2007 13:36

Tärinä viittaa vahvasti kytkimen keskiövikaan. Vika esiintyy yleensä ensin pakitettessa ja jatkossa myös eteenpäin lähdettäessä.

HÄLVÄ TEUVO 26.05.2007 16:40

Onkohan Citikan Jumperissa sama kytkin. Olen nyt ajanut n.1900 km enkä ole huomannut mitään erikoista .En eteen enkä taakse.???

TeeHoo

NÄRHINSALO ANTTI 27.05.2007 18:48

Mulla on nykyään samoin Citikan pohjalla oleva retkeilyauto. 5 500 km alla, eikä kytkin kyllä vielä ravista ei taakse- eikä eteenpäin lähtiessä. Muutama murhe on kyllä jo käsissä: sivuovi on lkukuovimallinen ja vettä tulee sisään sateella ylätiivisteistä, samoin kattoluukut rämisee montuissa aika lailla ja sokerina pohjalla mittariston lcd-näyttö pimeni viikko sitten. Muuten ihan metka peli. -Antti

HÄMÄLÄINEN MARKKU J 27.05.2007 19:47

Kokeileppa Antti auttaako mittariston pimeyteen akun navan irrotus pariksi minuutiksi. Kun lämpömittaritkin on tietokoneohjattuja niin miksi ei LCD näyttökin olisi. Kannattaa ainakin testata josko auttaa, maksaa vain vaivan.

KATEISTO EERO 28.05.2007 09:23

Minullakin on samanlainen Citroen Jumper ja todella liukuoven yläosaan jää paljon suurempi rako kuin alaosaan. Vesivuotoa en ole vielä havainnut. Voikohan tuota oven tiiviyttä mitenkään säätää?

HAVANA JARI 28.05.2007 18:18

Onkohan jokin moottorikoko jossa kytkinvika esiintyy? Mitä takuuseen on vaihdettu, korjaantuuko? Mahtaako jo eespäin valmistetuissa "tyyppivika" olla korjattu?

KATEISTO EERO 31.05.2007 10:57

Antti hei. Minullakin on 7000 km ajettu Jumper-retkeilyauto ja viime päivien rankkasateiden aikana huomasin samoin, että liukuoven yläosasta tihkuu hiukan vettä sisään. Tarkemmin tutkittuani asiaa, huomasin, että yläosan oven lukitus ei mennyt hahloonsa vaan jäi hieman raolleen. Vein Vehoon ja korjasivat pikahultona saman tien. Nyt menee tiiviisti kiinni eikä vuoda. Voi olla, että sinulla on sama juttu,jos liukuovessa rako yläosassa on isompi kuin alhaalla.

TÖRRÖ TOIVO 02.06.2007 07:49

Minun Dugatoon vaihdettiin kytkin vm.07 ajettu 3000 km. Kyllä tärinä väheni pakittaessa,mutta ei lähtenyt kokonaan pois. Kun pakittaa vähän isommilla kierroksilla niin ei ole minkäänlaista tärinää ,joten mielestäni viitta siihen,että peruutusvaihde on isompi mitä oli vanhemmissa malleissa.

GRONOW JUHANI 13.06.2007 22:01

Mulla on vm 07 ducato siin on se uus 3.0 kone en tiedä onko kytkin sama ku edellisis mut ei ravista.Tehoa löytyy sopivasti ei hyydy mäkiin, olen sorvannut 9000km eikä oo menny ku yks tuulilasi

HÄLVÄ TEUVO 22.06.2007 20:42

No nyt ajettu Kroatian reissu. 6320km. Edelleen olen yhä vahvemmin sitä mieltä, että insinööri on onnistunut näissä uusissa autoissa tekemään erinomaisen moottorin ja vaihdelaatikon verrattuna edelliseen. Kyllä oli makeeta ajella sekä moottoriteillä cruiserilla että Bosnian vuoriston rotkoteillä. Välitykset olivat aivan erinomaiset. Kiitos insinöörille. Kestävyydestä ei vielä osaa sanoa sitä eikä tätä.

TeeHoo

KUKKONEN ESA 11.07.2007 11:14

Annan tässä pienen väliaikaselvityksen uuden fiuden (3.0 multijet) ongelmista.Vika ilmeni eka kerran n. 3 tkm ajon jälkeen. Auto käynnistyi ja sammui tankkauksen jälkeen huoltsikalla.Lähti käymään ja kävi tyhjää, mutta sammui kaasua painaessa. Sain ajettua tyhjäkäynnillä parkkiin, ruiskujärjestelmän varoitusvalo jäi palamaan. Deltan kaverit tulivat testereineen paikalle ja diagnoosi oli ongelmia korkeapaineruiskupumpussa.Sain ajettua auton Delttaan, jossa testailtiin,arveltiin, että olin tankannut bensaa ja kun kuitissa luki 106 litraa dieseliä, niin että ABC: n säiliöön on vahingossa tankattu osa bensaa: Panin homman hörönauruksi.Vaihdettiin pa-suodatin ja kaadeltiin tankkiin fortea, tutkittiin sähköliitoksia niitä putsaillen ja todettiin, että tää on tämmöstä hakuammuntaa, kun näistä uusista moottoreista ei vielä kokemuksia. Arvelivat, että se voi olla tilapäinen häiriö, joka poistuu itsestäään. Oli kiire reissuun, koeajoa tuli jokunen satanen ennen lähtöä.Auto meni läpi Saksan baanalla upeasti, hurjassa ukkosmyrskyssä Brenneristä Gardalle hyvin, kunnes Torbolea kohden kieputeltaessa sammui ilman varoitusta, ruiskuvalo paloi, auto käynnistyi, kun oli kääntänyt virran pois ja starttasi uudelleen. Teki samat temput Maggiorella, Alppeja ylittäessä Bernhardilla, lauttarantaan mennessä Travessa ja vielä kerran kotimatkalla Suomessa. Aina hiljaisessa vauhdissa joko moottorijarrutuksessa tai kevyellä kaasulla. Koeajo Euroopassa jäi ymmärrettävistä syistä paljon aiottua lyhyemmäksi ja loma lyheni viikolla, kun luotto autoon katosi. Ei todellakaan tiennyt, milloin sammuu, milloin pelaa murheitta. Olin koko ajan yhteydessä Lappeenrannan Deltaan ja sain ohjeita joko auton korjaamisesta reissun päällä tai tuomisesta kotiin. Päätimme tuoda kotiin ja pojilla oli valmiiksi tilattuna uusi korkeapainepumppu, joka on eilen asennettu paikoilleen ja testiajo voi jatkua. Pitänee viedä vaikka Norjan vuoristoon testiin, on lyhyempi matka tuoda kotiin, kuin Alppien takaa. Deltan kaverit ovat kyllä toimineet asiallisesti ja varmaan tehneet parhaansa, neuvoja on haettu tehdasta myöten. Tuo korkeapainepumppu on Boschin valmistama, ja kaikki paineensäätimet ym. vimpaimet ovat pumpun sisällä. Ulkopuolella ei ole mitään muuta vaihdettavaa kuin sähköpiuhat. Kirjottelen lisää asiasta, kun olen ehtinyt testailemaan ja nähdään, poistuiko oireet vai ei. Terveisin Esa

KUJANPÄÄ MARKKU J 11.07.2007 18:30

Totta. Istuu kun hanska käteen. Ykkönen vähän liian tiuha ja pakki harva, mutta muuten välitykset just eikä melkeen. Kulkeekin niin perkeleesti, melkeen kun Kimin vehkeet.

VIRTA URPO 11.07.2007 23:13

2.3 multijet jaksaa kyllä viedä 7,3m ja 3500 + jotain kyllä yllättävän hyvin alpeilla. Kakkosta pienempää ei tarvinnut. Paikoin kyllä teki tiukkaa, mutta meni ne kovatkin nousut yllättävän hyvin. istuu myös vaimoväen käteen nuo tehot ja vaihteet. Kumpa sitten kestäs ( kone mekaanisesti varmaan kestää ) noiden kaikkien ulkopuolisten hienouksien osalta mitä nyky moottorit vaatii. Noista sähköliitoksien ongelmista saimme kuulla tuolla reissulla. Ne kun Italiaanoissa ei sitä parasta laatua. Suojauksetkin ? varmasti tuo em. sammuilu sitä. Ihme kun ne testerit ei sitä saa kiinni. Kuulin tuolla matkalla yhden suomalaisen kokemuksia. Tapasimme Zakopanessa, että pari vuotta vanha Fiiu oli alkanut tekee samaa kuin yllämainittu heille Eestissä alasmenossa jo siellä sivuteiden tärinöistä. Olivat sen löytäneet testerillä. Oli joku liitos piikki ollut alkujaan niin väljä liitoksessaan, että tärinässä oli syöneet sen liitospinnan tarpeeksi väljäksi ja sen ilmeni koneen tehojen yhtääkkisenä häviämisenä, oliko peräti sammunut. Korjasivat puristivat ne ns. soikeaksi ja väkisin taas sisäkkäin. Uutta liitintä, liitin piikkejä ja mahd. työkaluakin kun olis pitänyt odotella muutama päivä. Isäntä kun nyt tietää paikan niin voi sit opastaa suomeen kun tulevat paikallista vaihteen sen.

KUKKONEN ESA 12.07.2007 09:10

Meidän aikaisemmassa 2.8 jtd:ssä oli kuvailemasi ongelmat ja ne poistuivat yhden liittimen johtojen yhteenjuottamisella. Se oli senikäisten ducatojen tyyppivika kuulemma ja huolto tiesi, mitä tehdä jo ennakolta. Nää oireet on ihan erillaisia, kaikki liitokset on tarkastettu(ei kuitenkaan vielä poissulje mielestäni vikamahdollisuutta), testeri ilmoittaa viaksi korkeapainepumpun paineongelman. Kehoittaa tarkastamaan tietyt johtoliitokset, polttoaineen sekä korkeapainepumpun.Nyt nuo temput on tehty, jopa uusi pumppu vaihdettu takuuseen. Jos ei vieläkään toimi kunnolla, vaihdellaan uusia johtosarjoja. Nuo testerithän eivät pysty kertomaan tarkkaan, mikä yksittäinen osa on sökö, vaan antavat ohjeita asentajalle mahdollisista vikakohteista. Todennäköinen syy ongelmiimme on ruiskupumpun paineensäädin, joka teetti vastaavia murheita vanhempiin malleihin. Se säädin on vanhoissa pumpuissa ulkopuolella ja helppo vaihtaa, kun taas tässä uudessa mallissa Bosch on sijoittanut säätimet ym. hilppeet siististi pumpun sisään. On huollon kannalta huomattavasti vaikeampi suoritus vaihtaa, toteutettiin vaihtamalla uusi pumppu. Katsotaan nyt, alkoiko pelittämään, jos ei, niin Deltan harjoitukset saavat jatkua! Tää Boschin ruiskupumppuongelmahan ei varsinaisesti ole fiuden murhe, vaan myös muissa vastaavaa pumpppua käyttävissä on kuulemma esiintynyt ongelmia. Viimeisin kuulemani vastaava murhe löytyy Volvon uudesta bussista, saattaa sammua yhtäkkiä vaikkapa ohitustilanteessa Kaverini uudessa 3.0 multijetissä on kylläkin fiuden moka.Ilmastoinnin joku putki vuotaa nesteet pellolle ja sen korjaaminen vaatii kaksi työpäivää. Pitää purkaa mm. koelauta pois paikoiltaan. Terveisin Esa

BRAGGE MARTTI T 24.08.2007 20:16

Hei Esa ! Miten Ducato nyt pelaa? Itsellä samoja murheita. Martti Bragge

KUKKONEN ESA 26.08.2007 19:22

Tuosta korkeapainepumpun vaihdossta on nyt takana n. 4000 km ja toistaiseksi on toiminut. En ole kylläkään ole päässyt testaamaan noihin Alppi-olosuhteisiin, missä noita sammumisia tapahtui 5 kertaa. Jotenkin auto vaikuttaa perstuntumalta joustavammalta ajaa, kuin ennen pumpun vaihtoa. Aikaisemmin kone reakoi kaasuun turhankin herkästi, nyt pelaa jotenkin mukavammin. Voi olla kylläkin ihan mutu-juttua. Laita juttua, jos ja kun saat vian korjautettua. Kiinnostaa tietää, josko olisi syytä etsiä vielä muitakin vikamahdollisuuksia.En oikein haluttaisi pilata toistakin reissua mahdollisiin stoppailuihin! Terveisin Esa

HYTTILÄ ESKO O 28.08.2007 12:46

Minkä Volvon konepellin alla on tuo moottori. Volvolla on oma diesel jonka koko on isompi, ei tekoa tuon kanssa. Sitten on pienempi joka on Fordin perua. 2,2:sta en ole löytänyt valikoimista.

JANHONEN MATTI 28.08.2007 14:21

Lehtitiedon mukaan Volvon S40 ja S50 1,6 litran diesel on kehitetty Volvon isännän Fordin ja PSA-yhtiön (Citroen ja Peugeot) yhteistyönä. Sama mylly löytyy myös Mazda 3:n, Peugeot 307 ja 407, Citroen C5:n ja Ford Focuksen diesel-versioiden nokalta.

BRAGGE MARTTI T 09.12.2007 12:19

Jo syksyllä päivitettiin moottorinohjain, ja sen jälkeen on kaikki toiminut ihan ok. Eli tehdas oli päästänyt keskeneräisen ohjelman maailmalle. Auton mallinumero on 160.

Tampereen Delta-autossa asiaa kohtaan kiinnostuksesta ja palvelusta arvosana 10.

M.B

MÄKELÄ JANI 25.07.2009 18:48

Täällä -08 ja samaa vikaa, pakki tuntuu kovin "heiveröiseltä" ja täristää. Ei tee mieli pakittaa ylämäkeen eli rasittaa. Kovemmat kierrokset vähän siistivät tuntumaa.

Vielä olisi 6kk takuuta jäljellä, mutta onkos tämä nyt ominaisuus vai korjausta vaativa vika ??

Kampanjahuollot teetätin ja ei ole enää näihin -08 kun kaksi listoilla (07 malleihin oli jopa 10 erillaista)

jarruletkujen tarkistus softan päivitys

Muutoin 46tkm ajettuna toimii kun ajatus ja on hieno peli käteen tien päällä ! On yllättänyt positiivisesti :)

Ai juu yksi vika korjattu takuuseen - pieni nestevuoto keskellä moottoria. Syy robotin kiristämä roskapelti klemmari joka vaihdettiin ihan oikeaan klemmariin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.