Dethlefss jubivan

Kari Väänänen 09.03.2019 23:29

Olen harkinnut laittaa moisen auton, mitähän näistä pitäis katsoa tarkemmin, ettei ihan pommia tule laitettua.. Autolla on ajettu 177tkm ja on hyvällä huolto historialla. Onko tuo 125hv riittävä moottori liikuttaan moista koppia ja kuinka kestäviä nuo moottorit on? Kiitos etu käteen vastauksista.

Toivo Koistinen 10.03.2019 06:43

Tetlesin koripuoli on hyvä kosteuden suhteen sanoi huoltomies aikanaan kun meile 2005 ostetiin tetlesi, ja eipä siinä ollut sen suhteen ongelmaa. Alden lämmitys oli siinä mallissa susi.
Kannattaa koska huolto historia on kunnosa tarkastella sitä asuntopuolta, koska ikää on.
Kosteus tarkistus, katon ulkopuolen kunto. luukut, ja läpivienit. Alustan kunto. Sitten laitteiden toiminta.
Tp

Timo Haapanen 10.03.2019 09:24

Minkä merkkinen auto on? Fiat, Transit, Mersu, Renu? Mikä vuosimalli ? Minkä kokoinen moottori?

@timppa

Kari Väänänen 10.03.2019 09:29

Vuosmalli on 2006 ja transit 2.0 tdci on koneena, kuten näissä jubivaneissa ruukaa olla.

Timo Haapanen 10.03.2019 12:32

Kaksilitraisesta ei ole tietoa mutta 2,2 on surullisen kuuluisa tälläkin palstalla.

@timppa

Jarmo Leinonen 10.03.2019 12:32

Levi 3.3.2019, yöllä/aamulla pakkasta 30 astetta. Rellu/Dethleffs Esprit -07, alde. Vedet käytössä. No problems.


Jarmo Leinonen 10.03.2019 12:33

Levi 3.3.2019, yöllä/aamulla pakkasta 30 astetta. Rellu/Dethleffs Esprit -07, alde. Vedet käytössä. No problems.


Kari Väänänen 10.03.2019 12:58
Timo Haapanen

Kaksilitraisesta ei ole tietoa mutta 2,2 on surullisen kuuluisa tälläkin palstalla.

@timppa

Tämä 2.0 tdci on loppu pään koneita, oliskohan siitä lastentaudit saatu pois? Eikö tuo 2.2 tullut 2007 alkaen tähän transitin alustaan. Maanantaina käyn ajamassa tuon jubivanin, missähän tuota kannattas käyttää, että kattosivat toimiiko tuossa kaikki oikein, myyjä on täysin vaihdokin entisen omistajan tietojen varassa, et kaikki toimii, niin ja autoliike myy tätä yksilöä Oulussa, ei ole Caravan liike.

Jukka Rajamäki 10.03.2019 15:07

Hieman kokemusta Ford alustaisesta Hymer vanista. Ei isompaa moitittavaa ainoastaan se, että kuljettajan tuoli kääntöalustalla ei sovi 180+ pituiselle kuljettajalle koska istut niin korkealla, että eteen ylös näkyvyys on olematon. Varsinkin liikennevaloissa joutuu kurkkimaan niska mutkalla valojen vaihtumista.
Jukka Rajamäki

John Hellman 10.03.2019 17:06

Moi. Itsellä ollut nyt melkein kolme vuotta Hymer Van 2.0 tdci vm.2006 ja hyvin pelanut, ERG on poistettu käytöstä, ja tehoboksi paikalla. Keski kulutus euroopan reissulla (5500km) 8,4 ja moottoritiellä ei oltu jaloissa. Itse olen 183cm pitkä ja penkeissä kääntö-alusta. Kuskin penkki alhalla niin toimii, mutta apukuskille (167cm) hanttimiehenpenkki on liian korkea eli lattialla on koroitus pala jaloille. Voi olla, että me ihmiset ollaan vähän eripituisia eri kohdista, eli kokonaispituus ei aina kerro miten se penkki sopii.

Liitetiedostot

1.jpeg
Toivo Koistinen 10.03.2019 18:02

Tuohan on juossut jo kohta parisataa tuhatta, joten ei liene huono, ja voi vielä satasen juosta helposti. Nykyän näissä keskitytään, miten huonoja jotkin konepuolelta, eli alustalta ovat.
Puhutaan jakohihnasta kun maailman lopusta, vaikka niillä hihnoila ajaa miljoonia autoja.
Ladossa seisoo jakohihna, joka on jo siellä pellinalla kolmas, ja kohtapuoliin sinne pistetän neljäs remeli, koska kilometrit eivät käske, mutta aika, ja mielenrauha...Heleppoa, koska myynti arvoa ei autolla ole, mutta pelaa koska ei tiedä sitä.
Minula on ajatus, että konepuolen voi helpommin korjata, kun huonon asuntopuolen.
Eli jos kortteeri on kunnossa, ja miellyttää, niin sinne keulaan voi sitten tehdä koneremontin, jos on tarve, ja näin mennään.
Jarrut, iskarit, ripustukset, sun muut ovat kaikissa kulutus tavaraa, jopa usein saman valmistaja alihankkijn
Voi jopa ajatella, etä uusi vastaava maksaa muutaman kymppitonnin enemmän, joten kyllä sinne myllypuolele joutaa joku tonni, ja silti kauppa kannattaa.
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.