Burstnerien takaisinveto nro 45435

Ari Nordström 06.11.2017 17:02

Tervehdys!

Tänään tipahti postilaatikkoon takasinvetoilmoitus. Se koskee Burstnerien jätevesisäiliön ja -putkien ohjainlaitetta.
On havaittu, että joissakin tapauksissa mallisuosia 2011-2015 koskien on häiriöitä. Laite saattaa kuumeta ja aiheuttaa käryä. Laitteisto saattaa myös lakata toimimasta.

No nyt sitten luvataan vaihtaa laitteisto tietysti veloituksetta mutta 31.3.2018 mennessä. Eikö tämä takaraja ole hieman kohtuuton kun monella on autot otettu pois liikenteestä ja niitä ei välttämättä oteta liikenteeseen vielä tuolloin. Eli jos nyt haluaisin vaihdattaa laitteiston niin auto liikennekäyttöön ja jostain talvirenkaat alle ja sitten taas sama rumba toista päin.

Mitenkähän tässä nyt olisi toimittava? Ilmeisesti otettava yhteys johonkin merkkihuoltoon.

Timo Ahjos 06.11.2017 19:27

Ari Nordström, mistä firmasta tuo saamasi ilmoitus on lähetetty?
Minulla on Bürstner Nexxo vm. 2012, mutta en ole saanut sellaista ilmoitusta. Googlaamalla löysin asiasta saksalaista keskustelua, joka on alkanut jo vuonna 2016. Esim:
http://wohnwagen-forum.de/index.php?thread/91407-r%C3%BCckruf-steuerger%C3%A4t-f%C3%BCr-abwassertank-und-abwasserrohrheizung-aktion-nr-45435/
Tuolle sivulle linkattua pdf-tiedostoa en saa esille. Tulee ilmoitus, että minulla ei ole lukuoikeutta sinne, minne se on ladattu.

Ari Nordström 06.11.2017 19:41

Osoitekentässä luki A-Posti Oy ja niemeni. Burstnerin logolla oleva kije. Lähettäjäkentässä Burstner Customer Service, Tel +49 785185 - 950, E-Mail info@buerstner.com. 31. Oktober 2017.
Kirje tuli tänää, joten ei varmaan vielä saapunut kaikille.

Hieman ihmetyttää kun meillä on Nexxo vm. 2010 ja tämä koskee vm. 2011-2015. Kirjeessä tosin on automme rekisteritunnus ja alustanumero.


Niin ja kirje oli ihan suomeksi käännetty. Mitään tietoja siitä mihin Suomessa voisi olla yhteydessä ei ole.
muokattu: 6.11.2017 19:45
Kari Niemelä 06.11.2017 20:09

Tuli myös meille, auto Solano 2012 malli ja kyllä tuo puhelinnumero on Saksaan ihan oikeaan paikkaan. Korjauksen voi suorittaa valtuutettu maahantuoja .

Ritva Suomalainen 06.11.2017 20:10

Meille tuli myös tänään kyseinen kirje ja meillä on 2013 otettu käyttöön ja kamppanja nro 45435 jätevesisäiliön ja -putkien lämmityksen ohjain laite kampanja , kävin turun caravaan pisteessä kysymässä mutta he on lopettaneet byrnerin kanssa yhteistyön eivät enään myy pyrnereitä olin yhteydessä jyväs caravaaniin myyjään Jyrkiin aikoi selvittää asiaa.
T.Rauno

Timo Ahjos 06.11.2017 20:12

Ari Nordström, kiitos näistä tiedoista! Minulla on juuri ensi viikolla korin tiiviystarkastus. Otanpa asian puheeksi. Oletan että asian voi hoitaa mikä tahansa Bürstnerin valtuuttama jälleenmyyjä ja huoltoliike.

Ari Nordström 06.11.2017 22:17

Ritva ja Timo voisitteko kysyä samalla onko tuo takaraja kuinka tiukka. Tosiaa kaikilla ei varmaan ole mahdollisuutta autoa tuohon mennessä käyttää huollossa.

Sami Lindgren 08.11.2017 14:23

Moi takaisinkutsuun 45435 Pienen keskustelun jäljiltä huoltoliikkeen kanssa ilmeni seuraavaa. Tuo takaraja ongelma on tiedossa ja sitä jatketaan tarpeen mukaan 31.3.2018 jälkeenkin. Olkaa huolto liikkeeseen yhteydessä ja he tarkastavat rekisteri numeron perusteella alusta numeron ja sen, että kuuluuko auto korjattavien piiriin. Sitten tilaavat tarvittavat osat ja kun ne saapuvat, ovat yhteydessä asiakkaaseen. Noin kolme viikkoa oli tänään aamulla arvio. Vantaalla J.Rintajoupin huollon asentajan kanssa keskustelun tulos. Eli nyt odotellaan sitten viestiä/ soittoa koska saadaan auto pajalle. meillä on tuo talvipaketti asennettu lisävarusteena autoon (ilmeiseti jo uutena).
t. Sami

Timo Ahjos 13.11.2017 17:13

Lähetin viestini Bürstnerille Saksaan vasta tänään. Sieltä tuli heti automaattinen kuittaus viestini vastaanotosta. Siinä valiteltiin ja pyydettiin anteeksi, että ruuhkan vuoksi vastaaminen voi kestää 7 päivää. Kuitenkin jo alle 20 minuutin kuluttua tuli lopullinen vastaus kysymykseeni: Minun autossa ei ole kyseistä ongelmaa ja sen vuoksi minulle ei ole lähetetty takaisinkutsukirjettä.

Heimo Turunen 15.11.2017 01:07

Ihan aiheen sivusta.
Bürstner on Hymer-konsernin tuote ja epäilen samoja osia käytetyn muissakin yhtymän autoissa. Nyt vain Bürstner korjaa autojaan. Hyvä niin.
Liekö nyt selainen tilanne kuin Vw vs Skoda ja Seat. Noiden maiden, Tsekin ja Espanjan suuripiirteiset viranomaiset eivät vaadi moottorin päivittämistä kuten saksalaiset. Jos et volkkariasi korjauta niin eipä läpäise katsastusta, nuo kaksi muuta vag-tuotetta pääsee kuin koira veräjästä. Maahantuojat taitaa vain huomioida asian.
Sutkeja.

Esko Viitanen 17.11.2017 11:16

Heikki Jäppinen . En löytänyt puh.n viitsitkö laittaa jos peite on vielä myymättä.

Seppo Koski 17.11.2017 17:09

Dethleffseihin tehtiin sama kampanja jo aiemmin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.