Asuntoauton hankinta edessä

Petteri Haverinen 21.08.2020 11:19

MOi!

Juuri kun oma oli saatu sopivaksi, niin silloihan se onkin hyvä myydä. Noh, 1 vuosi/16 000 km/50 yötä toi lisää kokemusta.

Haussa todennäköisesti puoli-integroitu malli , sillä ehkä viisain ostaa b-kortilla ajettava, niin kuin aiempikin oli.
Jotenkin tuo saareke sänkymalli viehättää enemmän kuin erillisbedit.
Saisi olla vm 2010- ja hintaluokka alle 50 k€.
Esim tämä:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=303653768

Ajatuksia???

Tommi Kylänpää 21.08.2020 15:36

Soiva pelihän se. Pituus ei onkelma eikä peräylitys. Mukava kun on tilaa.

Seppo Suomi 21.08.2020 18:01

Pitkä peli alle 3500-kiloseksi. Olisi mukava tietää paljonko se painaa ilman matkatavaroita mutta varusteltuna.

Petteri Haverinen 21.08.2020 18:09


Trend Edition | T 7057 DBM

Pituus 741 cm -
Leveys 233 cm -
Korkeus 290 cm -
Sisäkorkeus 213 cm -
Alusta Matalalattia -
Moottori 2,3 MJET -
kW 88 -
hv 120 -
Massa ajokunnossa 3028 kg -
Kantavuus 471 kg -
Kokonaismassa 3499 kg -
Suurin mahdollinen painonkorotus 4250 kg -
Henkilölukumäärä vakiopainoisena 4 -
Henkilölukumäärä painonkorotuksen kanssa 4 -
Perävaunukuorma 2000 kg -
Perävaunukuorma (jarruton) 750 kg -
Akseliväli 404 cm -
Rengaskoko 225/75R 16C -
Takatalli

Jukka Harjulampi 21.08.2020 18:12

Katselin suomalaisilta sivuilta vastaavaa ja omapaino ilmoitettiin alle 2900 kiloiseksi. Taisi vielä puuttua satelliittisysteemit.
Pituushan ei ole ongelma, mutta minun mielestäni tuo peräylitys on melkoinen ja melko matala.
Muutoin hieno auto.
Mikä mahtaa olla kulkukorkeus laskettavan vuoteen alapuolella, kori näyttää korkealta kun ei ole kaksoispohjaa.


Hitaat jäävät jalkoihin, lisätietoja olikin tullut kiitettävästi. Yli 3500 kiloahan ei ole ongelma, kun on kortti, saa satasta ajella.
muokattu: 21.8.2020 18:15
Petteri Haverinen 21.08.2020 18:27

Tosin oma massa on valmistajan mukaan 2880 kg ja massa ajokunnossa tuon 3028, ero siis 148 kg?
Olisko 75 kg kuljettajasta ja loput 73 kg polttoaine? Kaasupullo?

Petteri Haverinen 21.08.2020 20:16

Jukka;" Hitaat jäävät jalkoihin, lisätietoja olikin tullut kiitettävästi. Yli 3500 kiloahan ei ole ongelma, kun on kortti, saa satasta ajella"

Kortti kyllä riittää ja satasen vauhtikin riittää minulle, mutta ajattelen myös aikaa kun taas kerran vaihtamassa autoa, niin luulen, että B-kortillinen on helpompi myydä seuraavalle? Liekö näin en tiedä?

Jukka Harjulampi 21.08.2020 20:25

Tuo varmaan totta, en tiedä onko muutos yhtähelppo tehdä kevyempään päin tarvittaessa.
Muutoinhan isompi kok.paino helpottaa elämää "kuormatessa".

Seppo Suomi 22.08.2020 16:59

Todellisuudessa näiden max. 3,5 t auojen (yli 7 m) omapaino lähentelee matkavarusteissa (kiinteissä) sitä max. painoa.

Petteri Haverinen 24.08.2020 16:58

No, nyt on samanlainen auto alla, tosin hieman uudempi. Täytyy vain varustella itselle taas sopivaksi; invertteri, toinen hupiakku ja aurinkopaneeli sekä komposiitti tankkipullo...

Petri Ahonen 30.08.2020 13:52

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.