Asauton etuhytin lattian lämpöeristys

Ilkka Vänttinen 21.10.2020 10:29

Lisäsin auton etuosan lattiaan lisäeristystä liimattavalla alumiinipintaisella eristeellä biltema, olikohan järkeä kun se kerää kosteutta alapintaan. Kertokaa onko joku muu eriste parempi. Laitoin nyt
harmaata terttamattotyyppistä eristettä vaikka väliaikaisesti. Kertokaa kokemusta mikä eriste toimii estämään kylmän hohkamista vastaan auton lattian kautta ilman veden kondenssia

Ari Kuusisto 21.10.2020 17:06

Jos se ns.harmaa telttapatjatyylinen eriste on liimattuna peltiin kiinni siihen väliin ei kondenssia muodostu mutta jos on ilmataskuja asia voi olla toinen.
Sitä on saatavilla liimalla varustettuna ja on sitte sellainen liima että pitää kerralla osua kohteeseen oikein ei säädellä yhtään.
Lattiassa tuo voi toimia liimaamattakin, ainakin huomattavasti parempi kun ilman,ja voihan kondensseja seurata ja kuivatella jos niitä meinaa muodostua.
Yksi tuotemerkki, (Armaflex XG-A 9 tai 13mm, käytetään kondenssin ehkäisemiseksi).
Olen liimannut retkeilyauton peltipintoihin sitä ,mihin vaan voinut laittaa, samoin kahdesta liimattavasta vastakkain ole tehnyt muotoon oviaukkoon sopivat ja väitän ettei juuri parempaa eristystä siihen tarkoitukseen ole tullut vastaan, foliotkin meillä on joita kevyemmillä keleillä ja kesällä voi käyttää.


Tämä tuote vähän ohuempi mutta saattaisi olla myös asiallinen. https://www.powerset.fi/stp_splen_08_bulk_225m
muokattu: 21.10.2020 22:01
Ilkka Vänttinen 21.10.2020 21:20

Kiitos Ari asiallisesta vastauksesta. Juuri tätä Armateflexiä täytyy hankkia. Harmi vain kun ehdin jo peittää lattian. Tätä varmaan voi myös käyttää takatallin lämpö- ja äänieristykseen kun äänekäs truma vinkuu ja lämmittää liikaa yläpuolen sänkyä.

Matti Asikainen 21.10.2020 22:12

Ainakin Ducatossa on starttiakku kuskin jalkojen alta avautuvassa tilassa, joten liimattavaa eristettä ei ohjaamon lattiassa kannata käyttää.


Myös istuimien välissä on pieni luukku, jonka alta löytyy polttoainemittarin anturin ja polttoaineen siirtopumpun liitännät.
muokattu: 22.10.2020 13:58
Toivo Koistinen 22.10.2020 06:45

Olisiko paksi irtomatto muotoonsa keikattuna parempi, jota voi siivotessa käyttää pois, ja jos lattiassa on kosteutta kuivata.
Meillä on sen sorttinen tuossa, ja ei olla huomattu, että kovallakaan pakkasella olisi lattia ihmeen kylmä. Tosin puhallusta tulee ovien, ja istuinten välistä keulaan.
Tienääniä joskus aatellu millä vähentää, ja eräs keino kuulemma on massauttaa auto. Tosin rungon kauttahan kai tulee teki mitä teki
Olen miettiny peltikuorta muutenkin, kun siinä on eriste seinissä, ja lattiassa, kun siten kävele pakkasella vierellä, niin hikeä on ulkoseinissä, että onko eristeen ja seinän välissä.
Samaa lattiassa, ja jos on liimattu matto, niin voiko kun aikaa kuluu, ja kävellään siinä.
Tp

Jani Nurmi 15.11.2020 15:41

Tuollainen tuli tehtyä aika monta vuotta sitten.

https://matkailuautoblogi.com/2012/10/lampoeristetty-ohjaamon-matto/

Taitaa paras anti tuolle olla kuitenkin se, että matosta tuli jämäkämpi. Ei mene rullalle. Kaipa se lämpöäkin vähän eristää ja ehkä ääntäkin.

Hyvin tuo on kyllä käyttöä kestänyt.

J

Toivo Koistinen 15.11.2020 15:59

Tuon sorttinen se on tuosa, muta irrallaan, että saa siivota alta. Miettinny, että istuinten alustat, ja oven puolet, sinne ales ovisolaan on ilman eristystä.
Mutta tuossa on se, että se on lämmin jalkaan, jos on tarvis mennä sukkssillaan istuinten välin, kun ne on käännettyy asumismalliin.
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.