Ameriikan peltikuorinen Saksasta.

OINONEN HANNU 31.01.2008 13:32

Mitenkäs pykälät ja säännökset kohtelevat näitä Jenkki matkailu/retkeily pelejä.Karkaako kuormuriksi,veroja,maksuja????Kokemuksia ,tietoa????

Esim.www.amvan.de Chevrolet Jayco-96

NYYSSÖNEN KAJ 31.01.2008 16:56

Mitähän tarkoittaan ilmoituksen kohta "Autogas (LPG) Unterfluranlage" toinen mikä vaikuttaa Suomessa on että asunto-osan korkeuden tulee olla yli 1,90m 40% asunto-osan pituudesta 40 cm leveydeltä. kolmanneksi jos kokonaispaino ylittää 3,5T niin tarvitaan lisäksi C-ajokortti.

KOIVULA TOMMI 31.01.2008 17:00

Ei taida täyttää verovapaan vaatimuksia? Mutta jos on yli 3500-kiloinen niin meniskö sitten rekisteriin kuorma-autona? Kuorma-autothan on autoverovapaita.

NYYSSÖNEN KAJ 31.01.2008 17:30

Kuorma-autona on sisustus poistettava kuskin takaa!

KOIVULA TOMMI 31.01.2008 17:47

Kuorma-autona on sisustus poistettava kuskin takaa!

Ei kai sentään? On paljon kuorma-autoiksi rekisteröityjä 4-6 -paikkaisia kulkineita, vaikkapa Sprinttereitä, Transitteja ja jenkkivaneja.

Nopea esimerkki vaikka tuossa: http://www.nettiauto.com/1712344 . Rekisteröity seitsemälle.

HAAPANEN TIMO S 31.01.2008 18:43

Voisi viitata alapuolisen kaasusäiliön asennusmahdollisuuteen, koska auto on saksalaisten hyljeksimä Euro 1

NYYSSÖNEN KAJ 31.01.2008 20:18

Istuimia näkyy saavan olla siellä "tavaratilassa" http://www.ake.fi/pdf/1892-208-2003.pdf

AHOLA JARI 31.01.2008 21:06

Juu, saa olla ohjaamossa ja/tai tavaratilassa.

Mutta kannattaa muistaa, että umpikorisessa k-a:ssa tavaratila tulee erottaa ohjaamosta ohjaamosuojalla (tai väliseinällä), jolle on omat lujuusvaatimukset..

Nimim. kokemusta on Suburbaneista; http://koti.mbnet.fi/dslcat/subbis.htm

KOIVULA TOMMI 31.01.2008 23:02

"Auton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin hyväksyttyjen matkustajien lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 2 mom.)."

Voidaanko siis kärjistäen ajatella että jos auton rekisteröi vaikkapa vain kahdelle hengelle poistaen muut istuimet, ei tavarakantavuutta tarvita kuin 69kg... :)

HALMEENMÄKI JUHANI 31.01.2008 23:15

Kannatta myös muistaa, että Saksassa liikennekelpoinen ja rekisteröity ajoneuvo ei ole sitä automaattisesti Suomessa. Henkilöautopuolella raja oli muistaakseni 1998 jonka jälkeen on mahdotonta saada kilpiin autoa, joka ei ole EU-alueelle tarkoitettu malli ja e-kokohyväksytty, ja 1993-1997 välilläkin rekisteröinti vaatii isoja muutoksia. Saksaan taas on rekisteröity runsaasti USA-kalustoa, joka ei täytä Euroopan määräyksiä. Syy on Nato, ja jenkkien sen myötä laahaama kalusto.

AHOLA JARI 01.02.2008 00:24

Vastaus siihen miksi Suomeen ei voi tuoda esim. Saksasta 1998 tai tuoreempaa jenkkiä, löytyy Suomesta, sillä täällä ei hyvksytty enää poikkeamista e-tyyppihyväksyntä pakosta yksitäin maahantuoduille ajoneuvoille soveltaen valmistusmaan vastaavia, esim. USAn FMVSS, EPA-normeja/stand. Siis vain Suomi otti tiukanlinjan "päästessään" EUhun. Isoin pullon kaula on jarrujen hyväksyntä, sitten laseista uupuvat e-merkinnät..

Pöllöintä kokohommassa oli ja on edelleen, että e-tyyppihyväskyntä vaade ei edelleenkään koske "muuttoautoja" kuin valojen osalta - seuraava omistaja voi olla tavan-veronmaksaja..

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.