Alde ei syty

RUUTIAINEN HARRI 07.03.2007 17:25

Onko kokemuksia Alde 3000 vioista, ei tahdo syttyä vaan joutuu napsuttelemaan päälle välillä kauankin ennenkuin lähtee päälle. Välillä lähtee eka kerralla ja toimii kuten pitääkin. Toisinaan ei lähde itsekseen päälle termostaatin sammutettua laitteen. Yleisesti ottaen kun sen saa päälle niin toimii. Sillä ei ole merkitystä onko laite lämmin vai ei. Nytkin oli sähköllä pari päivää päällä, mutta kaasulla ei lähtenyt. Huoltoon kai se on vietävä, kyselen vain muiden kokemuksia Aldesta

TERVO JARI 07.03.2007 17:58

http://karavaanari.info/modules/newbb/viewforum.php?forum=9

Ja siellä on "alanmies" Linkki: ( mjo33400@karavaanari.info ). Roskapostin eston takia "tolviissii"

Ja jos täällä on Rautiaisen Kari kuulolla, hän tietää/omistaa laajat "oppaat" Aldesta . . .

Itelle tuli mieleen maadoitukset, toimivatko kunnolla ? ? Oma Aldeni on toistaiseksi toiminut moitteetta . . Kop Kop koputan puuta, ja toivon että pelittäiskin hyvin jatkossakin . . .

Semmottii tähän "hätään" . . .

Jari

RAUTIAINEN KARI 07.03.2007 18:43

Maadotukset voi olla yksi tekijä, mutta noita vaivoja on ollut myös johtuen siitä puhaltimesta. Useimmiten se on kiukutellut vaan kylmänä ja lämpösenä moitteeton, mutta on noita kuulemma ollut niinkin että ihan sama, kylmä tai kuuma niin tuuria tarvitaan. Sen tarttee kehittää riittävä alipaine jotta kaasulla syttyy ja jos se puhallin ei ota kunnolla kierroksia niin ei syty.

Niissä joissa se on kiukutellut vain kylmänä on kyse ollut rasvoista jotka on jäykkää kamaa mutta lämpösenä notkeeta. Ne jokka on tehny tota myös lämpösenä on ollut sen puhallinmoottorin laakeri kuiva, ja paskanen.

Paras korjaus on se että vaihtaa uudemman puhallintyypin siihen, toiseksi paras on mennä huoltoon ja maksaa mitä pyydetään. Mutta näppärä tee-itse-ja-anna-ammattimiehen-korjata mies laittaa tikunpäällä tipan oikeen notkeeta öljyä siihen akselin päähän. Toimii. Mutta ei saa olla iso tippa ettei valu moottorin ankkurille.

RAUTIAINEN KARI 07.03.2007 18:48

Hei Jari... Toi e-mail linkki mjo:lle toimii liian hyvin. Sulla on osoitteen ja sulkujen välissä välilyönnit, siksi se linkki tuli "oikein" vaikka tarkoitit sen sellaiseksi ettei roskapostiskannerit löydä...

Eli ilman välilyöntiä sulun ja osoitteen välissä (mjo...

RAUTIAINEN KARI 07.03.2007 18:49

Kerroppa harri minkä ikäinen peli?

RUUTIAINEN HARRI 07.03.2007 19:27

Vuosimallia 2002, ja tämä on sellaisella ihmeellisellä säätöpaneelilla jota ohjekirja ei tunne, eli vanhempaa mallia. Luullakseni jossakin 29xx mallissa on ko. säätöpaneeli. Minulle ei ole selvinnyt termostaatin päällä oleva on/off kytkin, mitä sillä tehdään.

RAUTIAINEN KARI 07.03.2007 20:51

Joo, se on se puhkumamoottori. Noi alkupään 3000 pannut oli sellasella puhaltimella. Pannun ikä on siinä ja siinä, mutta luulen että tossa on se vanha malli flektistä, sellanen isompi mötikkä. Koitappa sitä öljytippaa, ei siitä haittaakaan ole. Mutta huom. Vain tippa.

TERVO JARI 07.03.2007 20:53

sen tuolta "infon"sivulta ja siellä se oli "mustana" eli ei aktiivisena mut se tuli tuohon noin . . . Siis suoraan "vetäsemällä" . . .

Et semmottii . . .

Jari

RUUTIAINEN HARRI 07.03.2007 20:59

Jep, täytyy kokeilla kunhan päivä taas valkenee. Löytyykö se puhallin ilman isompaa purkamista, en ole vielä tutkinut koko kapistusta. Tee-se-itse-uskoa kyllä löytyy ;)

RAUTIAINEN KARI 07.03.2007 21:10

Ruvetaaks käyttään tätä:

rauziÄTteidentukko.com

RUUTIAINEN HARRI 08.03.2007 15:48

vaan siinä on se "mötikkä" joka pyörii akselin mukana. Sieltä mötikän altako se öljytippa pitäisi saada akselille, sieltä alta pilkottaa jo ankkurin käämit. Puhallin tuntuu tosi herkältä pyörimään eikä pidä meteliä. Kaasua tuntuu töhäyttävän hajusta päätellen ja (piezon?) läpätys kuuluu ennenkuin taas solenoidi tai rele napsahtaa ja punavalo syttyy. Näkyy olevan Papstin tekeleitä tuo puhallin.

JOUKAINEN MIKA 08.03.2007 16:05

Ohjeet tulossa myös nettiin jahka projekti uudelle palvelimelle siirtymisestä etenee (uusine palveluineen)

RUUTIAINEN HARRI 08.03.2007 16:57

Nyt se taas poksahti tulille, kuin vaivihkaa, en kyllä keksi mikä tuota riivaa.

RAUTIAINEN KARI 08.03.2007 18:03

Jos se on ihan oikeesti herkkä etkä tunne tai mieluumminkin näe mitään outoa niin sitte se vika ei siinä ole. Se lähtee aika liukkaasti täysille kierroksille, jos yhtään miettii niin se tippa toimii. Se ankkurin akseli on laakeroitu siitä päästään, sinne se tippa, ihan olematon.

Vaikka jos vika on siinä niin sitä remonttia tipalla vaan siirretään, edessä se on jokatapauksessa.

Jos taas se puhallin on jo uudempaa mallia niin sitte tullaan sen eteen että haetaan vikaa muualta. Mä vähä kattelen noita pannujen sarjanumeroita ja viestitteleen sitte lisää.

RUUTIAINEN HARRI 08.03.2007 19:17

Ok. Sen mötikän päällä on sellainen muovinen "korkki" suojana.

RUUTIAINEN HARRI 20.03.2007 16:47

Sytytysmuunnin eli suomeksi gas ignition control -yksikkö vaihdettiin ja nyt pitäisi syttyä, samalla kiristivät myös "pannun pään" kun pakkasella tuppasi vähän vuotamaan.

RAUTIAINEN KARI 20.03.2007 18:29

Hyvä että sait pelin kuntoon. Luonnikasta reissua sulle...

TERVO JARI 20.03.2007 20:56

Sillä olisi mielenkiintoista tietää mitä tuo "hupi" maksoi, kun itsellänikin on samanmoinen lämppäri.

Pitikö tuo poksi antaa vaihdossa ? Vai jäikö se huoltoon, rikkinäisenä, heittävät roskiin ? Jos jäi huoltoon hae äkkiä pois, sillä sen voi,

Kerro kuinka kävi, niin minäkin jatkan sitten tuota edellä keskenjäänyttä tekstiä pilkun jälkeen tulee tekstiä joka kiinnostaa monia .

Jari

RUUTIAINEN HARRI 20.03.2007 22:06

Boxi maksoi 188,50 ja se entinen on tuossa pöydällä.

TERVO JARI 20.03.2007 22:21

Hän osaa korjat Aldet, tässä osoite hänelle Linkki: mjo33400ÄTkaravaanari.info ,ÄT korvataan @ miukulla.

Saat siitä varaboxin jos vaikka sattuisit tarvitsemaan myöhemmin . . .

, sen voi korjata. On se jatko siihen jonka aiemmin jätin kesken . . .

Jari

Ps. Yhteydenotto kannattaa, sillä noissa pokseissa on . . . .

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.