Ajonestolaite toimii Ducatossa

KANGAS PANU 11.02.2006 11:18

Ja toimii sen verran hyvin, että auto on edelleen parkissa työpaikalla ja tänään piti lähteä reissuun :-( Kaikenlaista koitettiin: maadoitukset, liitännät, eri avaimet jne. mutta avaimenkuvamerkkivalo palaa eikä auto käynisty. Taitanee hinausauto olla seuraava liikuttaja ja ajonestolaite menee uusiksi. Kohtalotoverit voisitteko kertoa kuinka suuri lasku on tulossa. Yksi paikallinen korjaamo sanoi poistavansa ajonestolaitteen kokonaan näissä ongelmatapauksissa, mutta se ei liene sallittua? Vakuutusyhtiökin voisi jättää korvaamatta jos auto viedään?

Dukaatti on 2,8 tdid vm. -99.

JOKINEN MIRA 13.08.2009 00:07

Moro Täällä Grännassa ollaan ja luetaan ohjeita miten pääsisi takaisin koto Suomeen. Avain koodi jää palamaan mutta auto käynnistyy toistaiseksi. Merkkilamppu sammuu ehkä minuutin päästä. Ajon aikana kanssa vilahtelee joskus. Kuivaa on ollut mutta vaihdoin kanssa sen yksinäisen abiko liittimen ruiskupumpun päähän ja suihkin muihin liittimiin kosteuden syrjäyttävää ihme ainetta.Pari kertaa kokeilut niin valo sammuu nyt niinkuin pitää. Mutta aamu kaiken muuttaa voi. Joutu kanssa Italia Motor Perälää häiritseen kun ei meinannut saada nettiä täällä toimimaan. Kai se paras olisi kun Fiiatilla ajaa pysyä ihan paikallisbussin säteellä kotoa. No ei sittenkään, onhan täälläkin huoltoja.

Jussi

SUOMINEN TAUNO 13.08.2009 08:02

Minulla oli edellinen auto Fiat Ducato vm 99 ja tuohon merkkivalon palamiseen satunnaisesti ehti jo tottua. Ajattelin, että se on enemmänkin Fiatin ominaisuus kuin varsinainen vika. Monesti valo paloi sateisella kelillä, mutta joskus kuivallakin. Kertaakaan ei kuitenkaan haitannut ajoa millään tavalla. Eikös se vanha hyvä konsti ole irrottaa se merkkivalolle tuleva johto tai ottaa polttimo pois.

JOKINEN MIRA 13.08.2009 10:20

Niin varmaan toimitaan jos ei oireita ala muuten esiintyä. Auto on juuri vm.-99 ja 2.8 idTD kone. No nyt leirin purku ja baanalle.

Jussi

MÄKELÄ JORMA 13.08.2009 11:34

Meikäläiseltä, vastaavassa moottorissa, vm -99, oli sama vika. Jäätiin matkan päälle, hinattiin korjaamolle ja siihen ei auttanut muu kuin ajoestolaitteen vaihtaminen. Muistaakseni reilut 400 euroa. Tv. Jorma ;(

LINNAMÄKI LEA 13.08.2009 11:56

Mistäpäs sitä tietää, vaikka olis joku vastuskin mennyt, joka aiheuttaa tuon, niinkuin mullakin. Ohjauslukkovalokin paloi ja ohjauslukon merkki aktiivisena, vaikkei siinä vikaa ollutkaan. Tämä silloin alkutaipaleella, heti kun autolla oli ajettu 200 km, niin sinne Tampereen messuhallin oven eteenhän se jymähti, eikä minnekkään, ei käynnistynyt. Hinurinkyydillähän sitä piti jatkaa matkaa. Ja sinä kesänä monta kertaa hinurin lavalla matkattiin, aina sama vika, kunnes ymmärsivät, että kyseessä onkin huohottajan vastus, joka moisen häiriön aiheutti.

PENTTINEN ARTO 13.08.2009 11:59

Pitihän akun takana olla vielä rintapellissa musta katkaisin joka menee täräytyksestä päälle ja silloin avainvalo palaa. Laatikon yläosassa on painonappi joka pitää painaa pohjaan niin siltä osin on kunnossa.

MÄKELÄ JORMA 13.08.2009 12:55

Ei auttanut tähän tapaukseen.

Jorma

JOKINEN MIRA 20.08.2009 12:06

Morot No niin tukevasti Pirkkalassa ja avainkoodi valo alkoi palaan yhtenään. Purin johtonipusta yksitellen liitokset ja sitten löytyi EI käytössä oleva liitin jossa oli kyllä asallinen suoja päässä. Ja tietysti vettä täynnä. Putsaus ja liitin nippusiteellä yläviistoon. Näyttäis nyt toistaiseksi, että päästiin ilman isompaa remonttia. Eli varmaan sai siis pelkkä merkkilamppu sieltä sähköä tai maata. Ihme kun mikään muu ei sekoillut. Paljon mukavampi repiä noita liittimiä auki tossa kotopihalla kun kaukana Ruotsissa varsinkin kun auto toimi muuten. Kiitos kaikille vinkeistä.

Jussi

LINNAMÄKI LEA 22.08.2009 13:21

Ja sit seuraavalla kerralla avaimetkaan ei lähteny pois virtalukosta. Ja rattilukkokini jumissa, eli päällä. Merkkivalot vain paloi. Avaimen lukkopesää myöten vaihdettiin, mikään ei auttanut. Loppujen lopuksi syy olikin vaihdekepin sulakkeessa. Hitsi, että otti päähän, miten kauan vian löytymiseen aikaa meni.

KONONEN HANNU 24.08.2009 17:04

On sattunut tällainenkin tapaus: Vierelle ajoi matkailuauto lisälämmitin päällä(webasto). Autoni ei käynnistytnyt,ajonesto "toimi",naapuri lähti,autoni käynnistyi normaalisti. Selitystä kyselin,kukaan ei ole antanut järkevää vastausta. Auto on v.2002 2.8 JTD (Fiat)

ILTANEN KARI 10.10.2009 19:06

joo mulla syttyi myös kojelautaan toi avaimen kuva ja sana code, auto ei käynnistynyt. koska oikein muuta ei voinut tehdä, porasin pois pumpun päästä sen mustan kotelon ja irroitin sen mustan johdon pystyssä olevasta magneettiventtiilistä. pojat korjaamolla sano et yhteen niistä kolmesta johdosta tulee täysi, eli akku jännite ja se vaan kiinni siihen venttiiliin nii ajoa voi jatkaa, siihen asti et omatunto kolkuttaa ja laittaa sen mustan osan uuden.... mulla ei kuitenkaan niihin johtoihin tule oikein minkäänlaista jännitettä,,, ei jaksa edes tavallista relettä käyttää, auto käynnistyy kyllä jos siihen magneetti venttiiliin laittaa suoran akkujännitteen ei ole oikein mukava nyt tällaisella ajella.... mikä teidän mielestä nyt paras, helpoin, ja halvin keino saada auto vähän parempaan kuntoon..... oli tässä se hyöty, et sain punaisen avaimen ensimmäieltä omistajalta jolla se oli ollu tallessa 8v, auto on 2,8jdtd ja 2001 vm

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.