Adria Coral S 670 SLT 2009 Eristykset

Petri Ruotsalainen 23.01.2019 20:08

Ehkä jossain on täällä tietoa, en vain löytänyt varmuutta..Jotain löysin täältä kun luin viestejä, mutta olisiko jollain faktoja mitä tavaraa on eristeet, seinät, lattia ja niiden rungot? Jos olisi vielä paksuudet tiedossa jollain? En löytänyt netistä sen 2009 tietoja mistään...

Vaihtuiko eristeet ja runkomateriaali paremmaksi missä vaiheessa, siitä styroksi/puu yhdistelmästä?
Olisiko jotain mitä tuosta mallista olisi hyvä tietää mm. jotain vakio vikoja jostain?

Kiitoksia.
-Pete

Gunnar Strömsen 24.01.2019 13:05

Täältäpä tietoa:
https://www.kpcm.co.uk/downloads/adria_mh/Technical_data_Mhomes09.pdf

Kokonaispaksuus: seinät/lattia/katto (mm): 31mm/41mm/31mm
Eristeen paksuus: seinät/lattia/katto (mm): 25mm/35mm/25mm

Elän itse uskossa että on 2009 on puurungolla ja tietojen mukaan styrofoam eristyksellä. Tuohon styrofoamiin törmäsin itse kun aikanaan Izolan ostin ja sen eristetietoja kaivelin. Toinen nimitys on ollut Styropor jonka muistan lukeneeni ns. virallisestakin materiaalista. Ja yhden lähteen mukaan molemmat samoja aineita mutta vain eri markkinanimi.

Silmähavainto omasta autosta on että valkoista styroksin näköistä se on mutta jotenkin kuitenkin tiivimmän oloista kuin ns yleensä nähty styroksi. Vai liekö sitten että maailmalla puhutaan samasta asiasta eri nimillä :-/ Mutta kun pistää googleen hauksi styrofoam tai styropor, tulee saman näköistä tavaraa mitä esim. näki kun käytin jääkaapin ritilää irti.

Vastuulliseksi tiedon oikeellisuudesta en luonnollisesti ala :-)

Mistä uskallan olla vankasti omaa positiivista mieltäni on lasikuitupinnan hyvyys. Ei tule lommoja yms joka oksasta. Ongelmana voi olla auringossa seisoessa kellastuminen mutta sitäkin saa kierrettyä ja hoidettu pintaa hoitamalla.

Kosteutta en tiedä minne nuo keräisi. Omassa korjattiin heti kättelyssä oikean takapyörän takaa kohta mihin rengas heittää kaiken, siihen tuli sellainen muutaman sentin kanttiinsa oleva takuukorjaus. Ja sitten laitoinkin roiskeläpät paikalleen.

Toinen paikka mistä itse korjasin oli vasemman puolen takatallin sisäkynnystä. Siinä oli ruuvi pettänyt ja ruuvin reiästä päässyt seisonnassa valumavetta kynnykseen. Eli meni sellainen 10cm kertaa pari senttia pala.

Muuten on oma ollut kuiva mitatessa jne (Adria Izola 697 SL).

Tyypilliseen tapaan ohjaamon ja asuinosan nurkat kaipasi pienen lisäeristyksen mutta sekin oli helppo homma ja hoitui itse tehden pikkurahalla.

Izolaatiolla on pärjänyt myös pakkasilla. Mukavuuden vuoksi tein ohjaamon väliverhon ja lisäksi ohjaamon ikkunoissa ulkona talvella eristepeite niin ei kerää kosteutta ruutuihin. Myöskin yhden lisäilmasuuttimen laitoin takaosaan makuutilaan. Joo ja välipohjan sivuluukut eristin kanssa kun olivat peltipinnalla ja sehän ei ole hyvä se.

Urpo Virta 26.01.2019 21:42

Takavalojen kiinnitykset ruuvit sisäpuolelta huteja ja vuotaa. Meillä oikea taka sisäpuolelta ja toinen huti vasen takavalo pohja ulkopuolelta useita reikiä ja yks ruuvi. Just kesti takuun yli sit alkoi, mutta ostin itse pro mittarin ja selvitin syyt. Mittaaja väitti ,että tulee alakautta ensin. Kun tein alapellit perään niin seuraavana vuonna oli lisää.Silloin alkoi puhua noista sisä ruuveista mahd.yms. Jätä talveksi tutkinttaan. Päätin ihan itse toimia. Pahoittelen kuvat ei tähän hätään löytynyt. Katsoin alakautta myös tuonne lamppujen sisään endoskoopilla. Hometaskuja yms. Auto oli aina suojassa kun ei reissussa.

Petri Ruotsalainen 27.01.2019 21:25

Kiitos vastaajille!

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.