04 Transit 2,4TD katosi tehot kesken ajon !! Missä vika?

SUORSA PEKKA 05.03.2007 20:03

Onko kellään kokemusta moisesta kun tosiaan yht äkkiä katoaa ns. veto autosta, ihan kuin polttoaineen saannissa olisi ongelmaa.

AHONEN AULIS 05.03.2007 20:14

onko nafta vähissä tai jopa loppu?oletko tankannut kesä- vai talvilaatua? onko suodatin tukossa?tarkista suodattimen päälläolevasta näytöstä onko siinä näkyvissä punainen merkki jos on niin suodatin pitää vaihtaa.tässä nyt ensihätään.Terv:AA.

SUORSA PEKKA 05.03.2007 20:55

Naftaa on ja talvilaatua.Tarkistin suodattimen. Ei elonmerkkiä siinä. Kone ei ota kierroksia kuin 3000 vaikka kaasua pitää pohjassa!?

ALENIUS JARNO 05.03.2007 21:02

Oisko tietokone boxi mennyt huolto/vika tilaan ja antaa polttoainetta vain sen verran että pystyy ajamaan huoltoon.

VARIS VESA 06.03.2007 07:27

Miulla samantapainen ongelma silloin kun turbo tippuu pois pelistä Mese CDI-313. Ei tosin ole tehnyt sitä enää lähes vuoteen. Korjaantui kun otti virta-avaimen pois ja malttoi odottaa minuutin.

SUORSA PEKKA 06.03.2007 08:02

Kokeiltiin sitä vielä tuossa illalla mutta ei se kummentunut. Sain nyt aamuksi ajan korjaamolle joten eiköhän se siellä selviä. Jotenkin se kummittelee tuo suodatin oisko kuitenkin siinä vika?! Toivottavasti.

KOSKINEN SAIJA 06.03.2007 09:03

Jos "viheltää" kun on veto päällä, niin silloin on ehkä turbon letku irti?

SUORSA PEKKA 06.03.2007 09:08

No kuule Saija,nyt jo minäkin kannan korteni kekoon, (Birgitta, hauska tutustua) Kävin muutama päivä sitten oulussa ja havaitsin tämän "vihellyksen" joka kuitenkin aina välillä hävisi. Mainitsin siitä mutta enhän minä yleensä kuule kuin outoja ääniä moottorista yms...

Nyt vasta mielenkiinto heräsi jopa minulla!

Terv. Birgitta

KORPPI SEPPO A J 06.03.2007 09:15

Mitenkä olisi ilmasuodattimen kanssa. Ei kai ole tukossa?&:>)

KOSKINEN SAIJA 06.03.2007 09:44

Eli vihellys häviää aina tasaisella kaasulla ajaessa tai alamäessä, mutta ylämäessä tai kun painaa kerralla enemmän kaasua, niin alkaa viheltää, niin silloin vika viittaa turbon puolelle ja mahdollisesti vain letku irti ja kun letku on irti, niin turbo ei anna kaikkia tehoja tai on kokonaan pois käytöstä. (viime kesänä opittua tietoa kun meidän rellusta letku irtosi).

HAAPANEN TIMO S 06.03.2007 17:28

Ilmamassa-anturi rikki.

SUORSA PEKKA 06.03.2007 18:35

Auto on korjaamolla ja tietokone sanoo että ei pysyvää vikaa! Merkkihuolto epäilee että olisi mennyt joko polttoaineen ohjausboxi tai syöttöpumppu. Autolla ajettu vasta vajaa kymppitonni. Ihme tapaus!

MELLANEN PEKKA 06.03.2007 19:06

Kait ne sentään polttoainesuodattimen siellä korjaamolla vaihtoivat, jos kuitenkin joku moska on sen tukkinut, vedestä ne anturi ilmoittavat, mutta ei välttämättä muusta töhnästä. Kait takuu tuon kattaa, vaikka aika olisikin ummessa ?

MELLANEN PEKKA 06.03.2007 19:30

edelliseen vielä, muita "helppoja" mutta hämäriä vikoa on polttoainesäiliön korvausilman saannin tyrehtyminen tai polttoaineputken vaurioituminen ulkoisesta iskusta.

AHONEN AULIS 06.03.2007 19:42

Kyllä nyt olen sitä mieltä,että se suodatin on saanut vettä elikkäs pantava vaihtoon.Sen jälkeen -napa irti akusta minuutiksi.ja eikun käymään.Ensin tyhjäkäynnillä muutama minuutti, sitten pitäisi ottaa kierroksia.toivottavasti Terv.AA.

HAAPANEN TIMO S 06.03.2007 20:03

Jospa ajottainen vika ei näy testerissä ellei vika ole "päällä",tälläinen oli taannoin eräässä bemarissa.Juuri tänään tuttavan Audiin vaihdettiin ilmamassa-anturi ajoittaisen voimattomuuden vuoksi.Kaveri muuten kertoi että varaosa-anturissa on kahden vuoden takuu,tarvikeanturissa 6kk.ja kesti vajaan vuoden.

SUORSA PEKKA 06.03.2007 20:05

Suodatin on vaihdettu, käytiin koeajolla. Ottaa kierroksia paikallaan mutta ei ajossa. Korkeintaan 3000 kierrosta, terävä nakutus kahen tonnin kieppeillä kuin olis syöttö aikaisella.

AHONEN AULIS 06.03.2007 20:13

oliko akun napa irti? kannattaa kokeilla.

AIRIKKA ISMO 06.03.2007 20:35

2.4 koneen ohjausboksi on "oppivaa" mallia eli ajella pitäis n.40km akunnapojen irroituksen jälkeen että toimii.. Näin kertoi asentajat kun meidän "boksia" päivittivät. Vika tehottomuuteen löytyi lopulta vauhtipyörän luona olevasta tunnistimesta joka oli löystynyt tärinästä ja saanut kipeetä.Huollon testeri EI antanut vikakoodia anturista vaan asentajan ammattitaito pelasti tuonkin tilanteen...

PUTTO TUULA 06.03.2007 21:29

Omakohtaisesta kokemuksesta edellisessä "viiatissa" tehot katosivat tyystin. Kun paikallaan painoi kaasua, niin kierrosten ollessa yli 2000 r/min kuului selvä vihellys; loppudiagnoosi oli; jäähileitä oli päässyt turboon ja siivistö oli vääntynyt (helppo todeta avaamalla ns."luukku" turbossa;ensin sormituntumalla ja sen jälkeen kamerakännykällä). Tämä ei välttämättä näy "testerissä". Edeltäviä tapahtumia ennen vikaa; pakkasta oli yli 20-kylmäkäynnistys ilman lohkolämmitintä-viiden kilometrin ajo-auto seis ja uudelleen käynnistys 10 min.kuluttua ja ajoon; jo alkoi viheltää kuormitettaessa. Ps. Olisi kannattanut jättää tyhjäkäynnille 10 minuutin ajaksi, niin olisi säästynyt 1000 oravaa; turbon keskiosa vaihdettiin. Terv:Timppa

MANNINEN ESA 06.03.2007 22:38

Hyvä tietää, vaikka ei sivusta naurata. Mulla hyytyi 2,0 Transit-alusta. Pakkasta -21. Syy polttoainesuodatin tukossa/jäässä. Reilu 10 000 km tänä talvena.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.