Ari Männistö
5.5.2019 19:25
Onko kokemuksia yöpymisestä stellplaz Kowitzbergistä ? Saavutaan Finnlinesin iltalaivalla Travemündeen ,
entä onko muita paikkoja ? ( ei Ivendorf )
Kiitos kaikille viestiin vastanneille !
Hafennäheen mennään , sinne varmaan pääsee laivan satamaan tulon jälkeen ja maksut hoidetaan
automaatilla ?
Ari Männistö
muokattu: 9.5.2019 15:55
Kari Kansanaho
5.5.2019 20:00
Onko tietoa, saako tuolla yöpyä myös yhdistelmällä vai ainoastaan autolla?
-Kari-
Lauri Levola
6.5.2019 06:14
Moro!
Olimme 23.4.2019 Stellplatz Travemünde Hafennähe elikkäs tossa ylemmässä.
Vuorokausimaksu oli 8e + 1.5e lisä henkilö? sähkö 1e / 5kw ja vesi 1e / 100 l .
Siellä oli sillä kertaa myös yksi yhdistelmä ajettuna niin että auto oli ajettu edessä
olevan kanttarin yli jolloin vaunu jäi toiselle puolelle. Elikkä autoa ei tarvinnut iroittaa
vaunusta. Ruokakauppa 600m päässä. Trawen satamaan noin 6km. Junarata ja
siirtolapuutarha vieressä.
Kaj Nyyssönen
6.5.2019 09:12
Kyllä saa vaunun kanssa olla molemmissa. olimme 30.4. - 2.5.2019 tuossa alemman linkin paikalla Kurpark parkkipaikalla. Maksaa matkailukulkimelta 8€ vuorokausi, 3€ per tunti
klo 18 - 10 välisenä aikana se on ilmainen. Eli jos tulet vasta klo 18 jälkeen parkkiin niin maksamaan pitää alkaa seuraavana päivänä alkaen klo 10
Timo Haapanen
6.5.2019 10:35
Kowitzberg taitaa 12 euron lisäksi periä turistiveron ( Kurtaxe 2,70 ) jos henkilöitä on enemmän kuin yksi. Pidän aika tyyriinä yöpymisenä vaikkei turistiveroa olisikaan.
Itse yövyin viimeksi Lübeckissä Plazacenterin takapihalla rauhalliset unet.
Jos matka on alaspäin onko 40 km. liikaa illalla. Tässäkin olen yöpynyt, ei juurikaan pidennä matkaa.
https://www.badoldesloe.de/Homepage_Stadt_OD/HPContent_Kultur_Freizeit/wohnmobilstellplatz.php
Stellplatzien hakuun on tullut erittäin hyvä sovellus, sovelluksen lataamisen jälkeen en ole muita platzioppaita tarvinnut. Kannattaa tutustua.
https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.tramb.park4night&hl=fi
@timppa
Timo Haapanen
6.5.2019 16:58
Viime joulukuussa olin siinä parkissa kun tutustuimme Lübeckin joulutoriin.
Tämäkin on Lübeckissä
http://www.sportpark-huelshorst.com/stellplatz/index.php/predefined-styles/preise-a-oeffnungszeiten
Täysin hiljainen yöpaikka. Hyvä ja edullinen ravintola, respa on ravintolassa ja ravintolan kiinnimenon ( n. 22:00 ) jälkeen voi vain ajaa parkkiin. Portti on aina auki.
Tässä kuvia paikasta, pari yötä siellä olimme viime syksynäkin.
https://get.google.com/albumarchive/113500476871095750357/album/AF1QipP8HURzsRuqa8oAtsO4cTsRBXbeA_-e2j1W25vx?source=pwa
@timppa
Rami Seilistö
6.5.2019 22:36
Tuonne on lyhyt matka satamasta, ollaan oltu pari kertaa yötä, suihku, wc ja tyhjäykset, ollut myös vaunuja asfalttipihalla.
Keilahalli, ravintola ja hieno minigolfrata jossa ilmoittautuminen, ruokakauppaan kävelymatka.
https://www.promobil.de/stellplatz/wohnmobil-treff-luebeck-588f2068721d54a528162459.html
Kari Kansanaho
8.5.2019 17:20
Kiitos, hyviä vinkkejä. Eiköhän noista johonkin sovi yhdistelmän kanssa matkalla Kroatiaan kavereiden kanssa.
Juhani Vehnilä
8.5.2019 20:16
Ehdit hyvin lautalta Lubeckin leirintäalueelle, Moislingin liittymästä opasteet. Näin pääset kunnon suihkuraikkaana nukkumaan ja aamulla voit ostaa tuoreet sämpylät respasta.
Kari Kansanaho
8.5.2019 20:45
Juhani, kerrotko tarkemmin tuon sijainnin. Jos kyseessä on tuo Campingplatz Lübeck-Schönböcken, niin siellä respa menee kiinni 21.00. Lautta Travessa vasta 21.30 eli vähän huonosti ehtii. Vai pääseekö sinne myöhemmin vielä sisälle?
Timo Haapanen
9.5.2019 09:07
Tässä kartassa on useita yöpaikkoja ja vähän muutakin.
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=fi&mid=1eXl3bamZSFRHckQlesBjIChmdiU&ll=53.41197805368271%2C10.192761750000045&z=8
Karttaa ei ole päivitetty kaikkien paikkojen osalta.
Jos kämppäri on pakollinen suosittelen tätä, portti aina auki.
http://www.sportpark-huelshorst.com/stellplatz/index.php/predefined-styles/preise-a-oeffnungszeiten
@timppa
Kari Kansanaho
9.5.2019 15:37
Kiitos Timo, hyviä vinkkejä. Cämppäri ei ole missään nimessä pakollinen vaihtoehto, mutta yhdistelmän sopiminen alueelle on.
Juhani Vehnilä
9.5.2019 15:55
Ollaan vuosien varrella puolenkymmentä kertaa ehditty schönbockeniin kämppärille. Vaunun kanssa noille stellplatzeille ei olla yritetty kun ovat yleensä autot ovat kuin sillit suolassa. Ota yhteys kämppärille ja kerro, että olet tulossa.