Moi.
Me on käyty Norjassa muutamana vuonna veneilemässä ja yleishuomiona Norjasta tai siis lofooteilta oli,että veneluiskat puuttuivat lähes kokonaan.
Välillä oli tosiaan vaikeuksia saada vene veteen.
Kannattaa ehdottomasti ostaa alueen merikartta joita yleensä saa kirja kaupoista.
Ja vielä vinkki.Kun venetrailereita lotrataan täällä kotimaassa vedessä akseleita myöten,on mahdollista,että ne trailerin laakerit ei kestä äkkinäistä pitkää matkaa.Joten vara laakeri on poikaa.
Meillä meni trailerin pyörä ohi pohjois Ruotsissa keskellä ei mitään.
Oli aivan uskomaton palvelu lähimmässä kylässä,joku forsby se oli,kun huoltoaseman pitäjä haki osia polkupyörällä kotoaan,soitti taksin pitämään huoltsikkaa pystyssä.
Aika yks toikkoisen näköistä maisemaa kartasta katsoen ne vuonot siinä lakselv in tienoilla,tarkoitan ne on niin isoja ne vuonot että merenkäynti on melkoinen jos ei ole saarten suojaa.
Aivan mahtavaa seutua veneilyyn on Senja n saari sekä Kvalöya n saari Tromsö n kupeessa.
Meni vähän sivuun teidän suunnitelmista mut haitanneeko tuo.
Hyvää matkaa ja kireitä siimoja.
Issellä alkaa kädet täriseen jo kun lähtöön enää viikko.
Määränpäänä varangin niemimaa.