Venäjän kautta Saksaan

HAIMILAHTI SIMO ANTERO 09.01.2008 17:38

Onko kenellä kokemusta reitistä Pietari - Pskov - Daugavpils - Kaunas. Jospa keväällä ajelis idän kautta Saksaan. Vakuutukset ja viisumit ei ole ongelma, vuosi sellaiset on ollut vuosia.

Tiedoista kiittäen etukäteen Simo

HALONEN MARTTI 13.01.2008 12:37

On kokemusta yhdeltä reissulta, mutta emme ajaneet Daugavpilsiin, vaan Pskovista Viron puolelle ja Latviaan. Meillä tuli sellainen moka, joka taitaapi sinullakin olla edessä, kun on vuosi viisumi. Sillä kun mennään toisen maan kautta kolmanteen maahan, pitää olla Transit viisumi. Meillä meni sen tähden puolitoista tuntia tullissa, vaikka ketään muita siellä ei ollut. Pääsimme kyllä pitkän neuvottelun jälkeen ulos Venäjältä, kun lupasimme mennä Suomeen Tallinnan kautta. Tie oli kohtalainen alkuun, mutta Pskovia ennen oli tosi pitkälti sellaista mukulakivistä rommuutusta. Ootpa tainnnut jo saada vuosiviisumista päätellen tuntuman naapurin tiestöön ja liikenteeseen. Eikun hyviä suunnitelmia ja siviilirohkeutta Venäjän kautta Saksaan.

HAIMILAHTI SIMO ANTERO 14.01.2008 16:01

Muistatko Martti milloin te olitte siellä. Minä olen kulkenut Narvan kautta edestakaisin muutama vuosi sitten ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin, meinasivat uuden vakuutuksen teettää takaisin tullessa. Minulla on sellainen käsitys että, olemme Martti tavanneet toisemme, olisko Tsalnassa, en muista olinko matka-autolla vai ryhmän kanssa sinisellä Transitilla, muistelen että oltais tavattu muuallakin. Mielenkiinnolla luin sinun matkakertomusta oliko se Romania ymm. Jos jotain kiinnostaa. Olen useita kertoja tehnyt Venäjän vakuutuksen netissä, mitään ongelmia käyttämäni yhtiön kanssa ei ole ollut, eikä myöskään rajalla. Tämän hetkinen autoni on retkeilyauto rekisteröity 1 + 5. Siinä yhtiössä se on minibussi alle 20 henkilöä, ja maksu edullisempi kuin muissa yhtiöissö tai rajan pisteessä.

HALONEN MARTTI 14.01.2008 20:21

Jt, tervehdys Simo! Kyllä on tavattu ainakin Venäjällä, siis siellä Tshalnassa. Venäjän vakuutuksen otat varmaan Sortavalan vakuutusyhtiöstä netin kautta, tiedän sen yhteyden. Kuitenkin olen ottanut Tohmajärveltä kalliimmalla taksalla, sillä auto on h-auto/matkailuauto, joka luokitellaan virallisesti kalliimpaan luokkaan kuin pakettiautot. Jos sattuisi kolari, niin silloin se vakuutus mitataan, kumpi on virallisempi. Menimme 20.4.2006 yli Venäjän/Viron rajan, jolloin oli niitä ongelmia. Voihan se olla, että Narvan ylityspaikalta pääsee vuosiviisumilla, mutta virallista sekään ei ole, jos oikein tulkitaan lakia. Venäjä on suuri mysteeriö, kaikki voi yht`äkkiä muuttua ja löydätkin itsesi Siperiasta. Jos tahdot henkilökohtaisesti yhteyttä, tässä e-mail; martti.halonen@saunalahti.fi ps. kokemusta on Siperiasta ja hyviä suhteita sinnekin päin.

HUOVINEN SIRPA 19.01.2008 20:56

Mielenkiintoista keskustelua, itsekin olen miettinyt, miks ei voi mennä venäjän kautta eurooppaan, kun kulkeehan nuo venäläisetkin täällä suomessa, kuin kotonaan? Itselläkin tuttuja "ryssänmatkaajia", ja eikä SUUREMPIA ongelmia heilläkään ole ollut, sloboo tietysti on hyvä vähän puhuu,se on plussaa. Esko

SALO SIMO 19.01.2008 21:05

Venäläiset autontuojat ei ainakaan itse aja suoraan Saksasta Venäjälle vaan Suomen kautta turvallisuussyistä. Olen keskustellut asiasta kuljettajien kanssa samassa hytissä laivalla Suomeen.

HÄLVÄ TEUVO 20.01.2008 08:50

Noin vuosi sitten tultiin Superfastilla Rostockista Hankoon. Alus oli täynnä venäläisiä autokuskeja. Juteltiin yhden työnjohtajaksi tituleeratun, hiukan englantia osaavan kaverin kanssa. Kun kummasteltiin, miksi he eivät aja suoraan Venäjälle vastaus oli yksinkertainen. Kun ajetaan viisi autoa Suomen kautta niin kaikki menevät Pietariin/Moskovaan. Suoraan ajettaessa menee neljä. Yksi jää välille. M.O.T

TeeHoo

HAIMILAHTI SIMO ANTERO 25.01.2008 19:22

Minulla on tullut sellainen käsitys, niin kuin edellisissäkin oli, hävikin takia viedään käytetyt autot Suomen kautta. Ukrainassa ja Valkovenäjällä on paljon pimeätä auton ostajaa, jotka ei kysele kenen auto on, kunhan vaan myyt sen, jos auton viejä on niinkuin kuulema suurin osa palkattu, helppo raha houkuttaa myymään ja sitten ilmoittamaan että varastivat sen. On kuulema valtionkin autokaupoissa myytävänä autoja joita Interpol etsii. Kertovat että, Saksassakin on sellaisia jotka myy auton itäostajalle halvalla ja jonkin ajan päästä ilmoittavat sen varastetuksi, poliisi ilmoittaa rajoille tiedot, auto mennyt yli jo aikoja sitten, vakuutusyhtiöt korvaavat sitten vielä auton, kokonaishinta ihan hyvä. Minulla ei ole pelkoa autosta, ikä ja ulkonäkö suojelee, on vanha retkiauto, tosin teknisesti hyvä, sillä Venäjälle ei kannata huonokuntoisella lähteä. Varovainen siellä kannattaa aina olla, maalaisjärki ja pitkä pinna myös hyvänä apuna. Simo

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.