11.10.2006 09:13
11.10.2006 09:35
11.10.2006 22:11
11.10.2006 22:20
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Puhelimen nimiluetteloon voi laittaa esim. etunimen eteen kirjaimet ICE (= hätätapauksessa). Puhelimen omistajan jouduttua onnettomuuteen pelastajat löytävät omaisen hakemalla "nimeä" ICE. Tästä voi olla apua lääkityksen, allergian tms. selvittämiseksi nopeasti. Merkintä on kansainvälisesti käytössä.
Ja kannattaa laittaa sinne pari kolme nimeä ja kertoa heille veriryhmä ja mahdolliset allergiat. Minusta tuo on mahtava keksintö, melkein kaikilla on kännykkä nykyään =)
Mistä viranomainen tietää onko puhelin todella apua tarvitsevan vai onko se lainassa/ttu joltain toiselta. Numeroon soittaminen ei aiheuta isoja ongelmia.
Väärän veren antaminen on kohtalokasta. Siksi veriryhmä testataan AINA ennenkuin muutakuin kaikille sopivaa verta annetaan - ainakin Suomessa. Jonkinaikaa voivat antaa myös pelkkää nestettä veriryhmämääritystä odottaessaan.
Ideana allergioiden, lääkitysten jne. tallettaminen puhelimeen ICE-koodin yhteyteen ei ole hassumpi. Useimmissa puhelimissahan numeron ja nimen oheen voi tallettaa muutakin tietoa. Ongelmaksi muodostunee noiden tietojen esittäminen (kansainvälisesti) yhtenevästi.
Juu tuo veriryhmä asia on kyllä ihan totta, sitäpaitsi kuka niitä muistaisi hätätilanteessa.Puhuin siis aiemmin ton osalta löperiä...
Tossa hyvä linkki: https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/ice/
Mulla on kolmeen numeroon ICE edessä siltä varalta ettei joku vastaa.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.