17.7.2007 10:45
17.7.2007 20:40
18.7.2007 17:48
18.7.2007 19:04
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Otinpa muutama vuosi sitten karavaanarimessuilta Handelsbankenin SF Caravan MasterCardin, varsinkin kun sitä niin kovasti markkinoitiin " karavaanareiden omana korttina " . Ei ole tullut korttia käytettyä kun vasta nyt tämän kesän reissulla. Jää kyllä myös viimeiseksi kerraksi.....
Kortti on kai ihan ok ! jos sitä käyttää vain maksuvälineenä, mutta jos sillä nostaa seinästä käteistä asia muuttuu - nimittäin Handelsbankenin veloittama tilinostojen palvelumaksut ovat aivan poskettomat !
Nostomaksu on 3,00 eur + 3 % siihen summaan päälle jonka nostaa.
Esimerkiksi Kroatiassa ja Sloveniassa, Tsekeissä, ( Prahassa ) oli camping - alueita joihin kelpasi vain käteinen raha. Aina on tilanteita jossa käteinen on parempi vaihtoehto, kuin antaa viedä luottokortti " höylättäväksi "
Hyvä esimerkki oli käteisnosto tällä Handelsbankenin SF Masterilla, Kroatiassa, nosto pankin seinästä, 200,00 eur jonka nostopalkkio oli 9,00 eur !!! ( on siis 53,50 mennyttä Suomen markkaa !! ) Jos nostaa vaikka 500,00 eur palkkio on 18,00 eur !
Tyhmyydestä saa maksaa, ja oma vika kun en lukenut luottokortin ehtoja tarkemmin, tai älynnyt kortin minulle markkinoineelta myyjältä kysyä tätäkin asiaa. Ketuttaa kun mukana oli myös Nordean MasterCard enkä käyttänyt sitä käteisen rahan nostoon.
terveisin : Arja
Ei se ilmaista ole Nordeankaan luottokorteilla. Tarkkoja palkkiota en muista, mutta taisi olla hieman halvempaa. Siksi meillä on myös Electron, jolla euro-maissa käteisnostoissa ei ole kuluja!
Kiinnostaisi tietää mikä on palkkio Nordean kortilla rahaa seinästä repäisyssä? En usko, että sekään on ilmaista. Tietääkö joku kertoa. Omalla Visa-kortillani (ei Nordea) on palkkio euro-nostoissa 1 € + 2 % nostetun summan määrästä.
Nordean sivuilta katsottuna näyttää vaihtelevan nostomaan ja -tavan mukaan seuraavasti.
MasterCard Gold,
Käteisnostot ulkomailla:
Automaateilla tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa sekä kruunumääräiset nostot Ruotsissa MasterCard-kortilla/kpl
Konttoreissa tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa MasterCard-kortilla/kpl 2,00 € +2,5 %
Konttoreissa ja/tai automaateilla tehdyt valuuttamääräiset käteisnostot Nordea Pankki Suomen kansainvälisillä MasterCard- ja Visa Electron -korteilla Tanskassa, Iso-Britanniassa, uusissa 1.5.2004 liittyneissä EU-maissa sekä EU-maiden ulkopuolella. 2,00 € +2,5 %
Nordean automaateilla tehdyistä käteisnostoista Nordea Pankki Suomen MasterCard-, Visa- ja Visa Electron-korteilla Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa 0,00 €
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.