Serbian campinalueet

JATTU EERO 05.01.2008 13:33

Löytyykö keltään kokemusta Serbian läpiajosta ja huhtikuussa aukiolevista leirialueista, serbian ja camping belgradin nettisivut kahlattu läpi ja vähän on tarjottavaa.

HAAPANEN TIMO S 05.01.2008 13:46

Löysitkö nämä? http://www.camps-serbia.com/en/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=4&Itemid=26

HAAPANEN TIMO S 05.01.2008 13:56

Tiemaksuista: http://www.dzp.co.yu/index.php?option=com_content&task=view&id=392&lang=en

JATTU EERO 05.01.2008 13:56

Kiitos vain , kyllä olen löytänyt ,nyt ehkä kaipaisi serbiassa kulkeneilta käytännön tietoa ja vinkkejä. Serbia on toistaiseksi tullut kierrettyä Romanian ja Bulgarian kautta sekä laivareittiä Italian kautta. Keväällä on ajatus ajaa Unkarista Belgrabin kautta Makedoniaan ja edelleen Kreikkaan.

IPATTI VEIKKO 06.01.2008 09:53

Käys kattoo sivulla www.koti.mbnet.fi/pes1tol/serbia siellä paljo kaikenlaista ja lisää tulee, esim ranska lääneittäin. Palautetta voip laittaa pes1tol@mbnet.fi

SILMUNEN HANNU 23.01.2008 13:53

Ajettiin viime kesänä itä-länsi-suunnassa pohjois-serbian läpi.Bela Crkvan pikkukylässä nukuttiin pienen järven rannalla,leirint'alueen p-paikalla,kun enemmälle ei ollut tarvis.Se Romanian rajan läheisyydessä oleva kolkka näytti mukavalta ja kiehtovalta. Moottoritie oli hirveän hintainen, koska maksu määräytyy auton korkeuden mukaan...joten alkovimallinen asuntoautomme maksoi kuorma-autojen hinnaston mukaan!

t.Kaarina

SILMUNEN HANNU 23.01.2008 13:57

Niin ja siellä tullissa oli todella ystävälistä henkilökuntaa! Olivat kiinnostuneita reitistämme,autostamme,lapsistamme ja antoivat hyviä neuvoja tiestön ja reitinvalinnan suhteen.Sen leirintäalueen myös neuvoivat.

EHOJOKI-KOSKINEN TUIRE 24.01.2008 15:34

Kirjoitin just tuosa Bulgariasta ja totesin Serbian campingeista, että niitä on,MUTTA ovat hunokuntoisia, ainakin meidän kokemuksiemme mukaan.Päätie vie läpi maan ja niiden varsilla on kylttejä campingeista. Yhdessä yövyimme. Se oli aivan ns. moottoritien vierellä Belgradin jälkeen joku M-Orazje E-75 tien varrella.. Joskus tehty ja unohdettu.Liukumäet, leikkipaikat ja wc:tpoissa käytösta.Motelli vieressä ja sieltä saimme huoneesta suihkumahdollisuuden.Oli kuin homeluola!!!Palvelu pelas ja muutenkin siisti oli ravintola.Sähkötolppa onneksi toimi. Seuraava yö menikin siellä rekkaparkissa.Tuire

TILLI KALLE 25.01.2008 22:58

Vastaushan se on huonokin vastaus...2004 kesällä oltiin pitemmällä matkalla asuntoautolla ja ajettiin myös Serbian läpi matkalla Kreikkaan. Alkumatka meni via Baltican itäistä ränniä Slovenian kautta Unkariin, ihan hyvä väylä.

Unkarissa viivyimme muutaman päivän Budapestin pääpiirteisellä alueella tuttavia tervehtien.

Sitten tuli otettua harkittu riski -tai harkitsematon, riippuu tulkitsijasta- ja ajettiin samoilla silmillä Serbian läpi. Meillä oli tavoitteena päästä Välimerelle nopeasti, joten ruokailimme illalla Unkarissa (Szeged) ja lähdimme iltaa vasten kohti etelää.

Matka oli turvallinen, koska poliiseja oli n. 30 km välein tien varrella; joko autolla tai jalan. Tarkoittaa lähinnä sitä, että ylinopeutta ei kannata kokeilla, koska tutkaus on suosittua ko. alueella.

Tiemaksuja rahastettiin n. 80 euroa matkan varrella ja aamulla klo 05.30 oltiin Makedonian rajalla. Pari tuntia unta ja sitten tuli paikallinen (krapulainen) tullimies häätämään meidät liikeelle, no problem.

Avoimia tai käytössä olevia leirintäalueita ei tullut bongailtua, koska se ei ollut tavoitteenakaan. Matka oli turvallinen mutta loppumatkasta yöllä tie oli (Nis eteenpäin) huonokuntoinen. Toki tietyöt olivat menossa, joten nyt tilanne on varmaankin parempi.

Makedoniassa tuli tunti ajeltua katselemassa ''vanhaa kotikaupunkia'' koska olin siellä töissä 1994-1995 ja paikat olivat tuttuja siltä ajalta. Leirintäalueita ei tullut tällä reitillä Makedoniastakaan bongattua, niitä saattaa toki löytyä, mutta me jatkettiin ''höyry päällä'' Thessaa kohti ja vasta Kreikassa vedettiin henkeä.

Reitti on turvallinen siinä kuin joku muukin reitti Kreikkaan. Jos haluaa säästää ajokilometrejä, kannattaa harkita ''camping on board'' -matkaa vaikkapa Venetsiasta Kreikkaan.

HÄLVÄ TEUVO 26.01.2008 09:30

Kallelle sattui pieni maantieteellinen harha. Puolasta Rzeszow ista alaspäin mennessä tulee vastaan Slovakia. Ja sitten Unkari. Muuten OK. TeeHoo

TILLI KALLE 27.01.2008 20:42

No katos hittoa, putosin hetkeksi kartalta! Onneksi ei sentään mennyt Eurooppa ja Afrikka sekaisin. Liekö saunakalja(t) osaltaan myös auttaneet maantieteellisten rajojen uudelleen linjausta ''lauantai -illan huumassa''...

Pitänee alkaa suunnitella jonniilaista reissua eteläisempään Eurooppaan kun alkaa unohtua ja sekoittua maat keskenään.

Kalle

HÄLVÄ TEUVO 28.01.2008 11:34

Kalle: Mikä syy tahansa on hyvä syy lähteä. Eurooppa alkaa olla jo niin yhtenäinen, että rajoja ei aina oikein huomaakaan. Passista ei enää olla kiinnostuneita ja maasta toiseen mennään kun hollitupaan. Siis rosvotkin. Siinä sivussa Kalle ja allekirjoittanut pääsevät liikkumaan sutjakkaasti sinne tänne. Me lähdetään La Stradan treffeille, kun kutsu kävi. Oli riittävän hyvä syy. Luonnikkaita reissuja

TeeHoo+apukuski ( sekä Manta neiti Garminissa)

MYLLYRINNE KALERVO 28.01.2008 14:00

Serbian tullista minullekin on jäänyt lähtemätön muisto. Tullimies tutki erikoisen tarkkaan automme sisältä, mutta ei etsiäkseen mitään, vaan silkasta uteliaisuudesta. Taputteli ja silitteli auton kalusteiden pintoja ja päästeli kehumasanoja. Hauska mies.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.