Seawindin varausjärjestelmä ?????

VALONEN TIMO 12.10.2007 17:18

Uskomatonta mutta totta. Jonotin puhelimessa 30 minuuttia ennenkuin vastattiin (veloittavat soitosta 1,60 euroa + ppm/min ) ja yritin tilata lippuja sunnuntain lautalle matkailuautolle ja kahdelle aikuiselle. Eipä löytynyt pitkän hakemisenkaan jälkeen jäsenhintoja ja vaikka koitin omalta koneelta antaa sopimus numeroita ja hintoja ei mennyt perille, ei yksinkertaisesti löytynyt toisesta päästä. Lupasivat antaa hintatiedot ja vahvistuksen tämän päivän aikana puhelimitse. Uskomatonta meininkiä nykypäivänä.......Laivojakin taitaa olla tällä reitillä vain yksi jäljellä.....

JANHONEN MATTI 12.10.2007 18:09

Kuten varmaan huomasit Seawind on osa Tallinkia nykyisin. Eiköhän se palvelutason laskukin johdu tästä muutoksesta. Samoin kävi kun Superfast meni Tallinkille - ainakin aluksi. Saapa nähdä mikä on Seawindin jäljellä olevan laivan kohtalo jatkossa kun samalla reitillä ajaa saman firman Silja, tosin astetta kalliimmin hinnoin. Hintaero Siljan ja Seawindin välillä Turku-STH, yölaiva, m-auto pituus < 7m korkeus yli 2,3 m, B-hytti, 2 aamiaista on n. 80 euron luokkaa/suunta. Voi olla, että Tallinkin markkinoinnin mielestä tuo Seawind-hinta luo vähän ikävää hintakuvaa Turku-Tukholma välillä.

JANHONEN MATTI 12.10.2007 18:19

Juuri uutisisssa mainittiin, että ongelmat johtuu varausjärjestelmän uudistamisesta. Se voi olla totta mutta kyllä tätä jonotusta on esiintyi ihan kohtuullisesti jo ennen sitä. Ja kun tietoyhteiskunnassa ollaan elävinään niin eikä asiasta voi laittaa tiedotetta puhelinvaihteeseen, nettiin jne.

PARVIAINEN JORMA 12.10.2007 19:16

SEAWIND tulee lunta tupaan 10.4.2007 klo 17:26:41 PARVIAINEN JORMA On se Meidän suosima laivayhtiö niin viekas, että osaa ottaa varauspuheluissaan sen erotuksen, minkä se muuten häviäis. Siis PUHELIMELLA taas 10 mk aloitusmaksua plus se "ettei oota".

Kuluttajasuoja-asiaksi menee. Olen jo pyytänyt laivayhtiöltä vastausta 10.04.2007 terv. JP

Yllä oleva viesti on jo HUHUTIKUULTA 2007. Ei ole tullut vielä lunta ... näköjään.

Silloin sain ystävällisen vastauksen s-postiini, että "henkilökuntapula - parannamme palveluamme - tuotapikaa".

...tuo s-postivastaus on jopa tallella. terv. JP

PARVIAINEN JORMA 12.10.2007 19:48

Nyt kannatais ÄÄNESTÄÄ JALOILLAAN ???? tai MEIDÄN PITÄISI SAADA TUOSTA EPÄKOHDASTA ÄÄNEMME KUULUVIIN.

Minä Sain sentään ääneni kuultavaksi, muttei se näköjään auttanut.

Kuullostaa Vaalimaan rekka-jonotukselta.

Vaihtoehtokin on ilman tax-freetä: Naantali-Kapellskär, missä nettivaraus Caravaanareille toimii esimerkillisesti - saat lipun kotiprintterillesi:

Saat jopa paikkatilanteen jne. ja varausvahvistus on VARMA, kun se VARAUSNUMERO ON VAIKKA RUUTUPAPERILLA.

Erittäin kätevää ylikorkeille ja pitkille yhdistelmille.

terv.JP

HALMEENMÄKI JUHANI 12.10.2007 20:06

Eikös Seawind (ja Finnlink) ole tarkoitettu pääsääntöisesti raskaalle kalustolle (rekoille ym). Eli karavaanarit sun muut yksittäiset kulkijat on vain täytettä rekkojen väliin. Halpa hinta taasen muodostuu matalammasta palvelusta, kun autoilevat asiakkaat ei edes ryyppää laivalla = tuota €uroja kassaan. Taisi vaan Silja-aikana lipsahtaa alkuperäisestä ajatuksesta moni asia samalle tasolle kuin luxuspaatit, mutta eihän ko firmalla muutenkaan lopputulos sitten päätä huimannut.

Finnlinkillä moni asia sujuu todella luistavasti, mutta kun tarkemmin ajattelee niin ammattiautoilijan näkökulmahan siellä on huomioitu ykkösenä kuten pitääkin. Jos terminaalissa joutuu asioimaan niin eipähän pääse vähällä tai nopeasti, vaikka itsepalvelu netissä sujuu. Ihan kuin palvelupankit nykyisin?

HALMINEN SANNA M 12.10.2007 20:18

En ole vähään aikaan käyttänyt Seawindiä, joten sen varausjärjestelmästä en sano mitään. Tallinkia sen sijaan täytyy hieman puolustaa.

Viime kesäkuun lopulla olimme tulossa via Balticaa takaisin kotiin ja koitin moneen otteeseen saada lauttapaikan Eckerölinen varauspalvelusta. Puolasta kuunneltu jonotusmusiikki tuli myöhemmin todettuna kivuliaan kalliiksi. Kun lopulta annoin periksi ja soitin Tallinkille, yllätys oli suuri: kolmannella tuuttauksella vastasi ystävällinen, virolaisittain suomea puhuva nainen, ja edullinen lauttapaikka löytyi toivottuun aikaan. Kerran vielä tehty ajankohdan muutos sujui yhtä joustavasti. Täysi kymppi palvelusta Tallinkille.

Eckerölinen hissimusiikin kuuntelu maksoi lopulta liki matkan verran. Ei ikinä enää.

t: Jouko

PARVIAINEN JORMA 12.10.2007 21:17

Tässäpä oli oiva varoitus ... Meille kaikille. Elikkä - jos matkaan tulee muutos ... pitäkää kotipesät lämpimanä. Että Suomesta soitetaan muutokset.

Itse jouduin oottelemaan ylimääräisen 1-vrk:n Tallinnan liepeillä v.2004 paluukyytiä, vaikka Suomen päässä hyvä oli apulainen.

PÄÄSTIIN LOPULTA TALLINKIIN. (ei oltu mitään varattu etukäteen) Ps. Tuosta opimme, että - kantsuu paluumatka varata.... koska koti-ikävä tuolloin on suurenmoinen.

JUVONEN ESKO 12.10.2007 22:22

Oletko varma että jonotusajasta veloitetaan. Toukokuussa kohtasin Seawindillä erittäin hyvää palvelua. Paljon miellyttävämpi matkustaa kuin tavallisissa autolautoissa. Ei seisovaa pöytää, josta ennen meilla aina joku sai vatsataudin. Seawindissä hyvä ruoka, tiskin takana tarjoileville naisille kuuluisi antaa ruusut, mutta en ollut osannut varautua. Eläkeikää aloitteleva osaa arvostaa rauhallisuutta. Pieni jonutusmaksukin tekee Eurooppaan Ruotsin kautta matkan edullisemmaksi. Terveisin Esko

HALMINEN SANNA M 12.10.2007 22:34

Kyllä siitä jonotuksesta laskutettiin. Ei jäänyt epäselväksi. Sähköpostilla annettuihin "kiitoksiin" ei tullut vastausta. t:Jouko

PARVIAINEN JORMA 12.10.2007 22:45

Hyvä Eskoseni ... samaahan täälläkin tarkoitetaan. Faktaahan on se, että onnistuneista tilauksista veloitaan tuo KYBÄ. Itse sain kun sainkin 13.06.2007 (heti valituksen jälkeen) tuon ihanan virolaisäänen, että mulle löytyikin paikka yli 2,2m:n autolle ja 2kpl matkustajille.

Tosiaankin - en kaipaa mitään bailuja jne. Käytän laivan vaan Turku-Tukholma ylitykseen.

Laiva on tosi siisti ja halpa jne. Mutta kun sitä ei voi varata NETISTÄ KORKEILLE AUTOILLE. Se on se pulma verrattuna FinnLinkkiin. terv.JP

PARVIAINEN JORMA 12.10.2007 23:02

tottakai laskutetaa tuosta "hissimusiikistakin", koska GSM-laskuri toimii myös Suomessakin - ja arvaa kun se menee ns. lankaverkkoon - se tietää jollekin RAHAA.

Ja arvata saattaa KEILLE SE MENEE????? ei ainakaan suomalaisille.

JUVONEN ESKO 12.10.2007 23:37

Hyvä tieto. Että veloittavat jonotuksesta. Onko sama , jos soitan vaikka Kelalle tai pankkiin, onko volotus päällä, kun tingentangelin tai muu musiikki pauhaa.

PARVIAINEN JORMA 13.10.2007 00:11

ON. JA ESIM. SONERA ILMOITTAA KUN SE MAKSUTONTA.

Ennen kun olivat Hyvät ajat 0800 - alkuiset olivat ilmaisia. Nyt jopa 020-030 (firmojen) -alkuiset ovat maksullisia.

Perus-sääntö on kun se ilmoitetaan alussa "että on maksutonta" - se vain pätee. Oikeusasiamieskin puuttui veroviraston maksullisiin puh no.hin.

0600-0700 Hinnat jo me tiedämmekin (vitsi).

EEROLA TEEMU J 13.10.2007 00:21

Taisit saada sitä kuuluisaa "koulutusta kantapään kautta"? Suomesta "Eurooppaan" voi mennä montaakin reittiä, mutta nämä puhelinmaksut on kyllä ihan turhia, ellei välttämättä halua niitäkin maksella. Voitaisiin ihan "joukkoirtisanomisella" lopettaa kaikkien p***ayhtiöiden käyttö.

PARVIAINEN JORMA 13.10.2007 00:33

Hyvä sua Teemu aihe on nyt huarukoitu! Kiitos osallistujille!

RAIMESALO RAIMO 13.10.2007 14:41

Vaikka alkuperäinen aihe puuttuukin yhtiön varausjärjestelmän toimivuuteen, en malta olla kertomatta omia kokemuksiani tästä yhtiöstä. Koska vastauksissa sivutaan yhtiön palveluita muiltakin osin, otan nämä asiat siksi esille. Olen käyttänyt Seawindin palveluja kaksi eri kertaa, viimeksi tämän vuoden keväällä ja alkukesästä. Tilaaminen sujui ongelmitta ja kun ilmoitin karavaanarien sopimusnumeron, se otettiin heti huomioon. Menomatkat tilasin kotoa ja tulomatkat Ruotsista. Niidenkin tilaaminen sujui ongelmitta ja vieläpä selvällä suomenkielellä. Tulomatkan maksu hoidettiin suoraan "pankkikortilla" saman puhelun yhteydessä. Hinnat olivat huomattavasti halvemmat, kuin kilpailevien yhtiöiden. Jonotusongelmia ei ollut. Kun puheluni meni ensin väärälle "luukulle", se käännettiin sieltä suoraan oikeaan paikkaan. Koska mukanamme oli koira, olimme tosin pakoitetut käyttämään tätä yhtiötä, koska muut eivät kuljeta lemmikkieläimiä. Siitä huolimatta oli palvelu myös laivalla esimerkillistä. Poistuessamme ensimmäisen matkamme (v.2006) aikana laivasta pelkäsi nuori koiramme laivan jyrkkiä portaita, eikä uskaltanut laskeutua niitä autokannelle. Laivan infopisteessä ollut naishenkilö haki pyynnöstäni keittiöstä kinkkusiivuja ja kuljetti niitä koiramme nenän edessä portaita alas. Siinä tilanteessa se oppi kulkemaan portaat. Meille jäi hyvät muistot tästä yhtiöstä. En ole ko. yhtiön agentti vaan tavallinen matkustaja.

JANHONEN MATTI 14.10.2007 14:56

Se on sinällään sääli tuo Seawindin toiminnan supistaminen. Itsekin olen käyttänyt Seawindin laivoja ties kuinka monta kertaa. Näyttää vain tuo Viking valtaavan Turku-Tukholma reitilläkin tuota markkinaosuutta Tallink-Siljalta siihen mallin, että Seawindin tähän saakka kuljettamat rahdit alkaa mahtumaan kohta Siljan paatteihin. Tällöin joku saattaa kysyä, että mitä me itsemmekin kanssa kilpaillaan, myydään toinenkin paatti pois. Tallinkin nykytilanne huomioiden on olemassa uhka, että nuo Ahvenanmaan perunakeisarit "upottaa" paremmalla palvelulla ja halvemmilla hinnoilla tuon 12 % omavaraisuusasteella seilaavan Tallinkin.

KOIVISTO ELMERI 20.10.2007 08:58

Tilasin syyskuun alussa matkan pääsin heti. En muistanut mainita karavan alennuksesta mitään, soitin myöhemmin siitä niin laittoivat erotuksen käyttörahaksi laivalle kun olin jo maksanut matkan. Sitten viimme viikon alussa tuli matkustaja muutoksia soitin 3 kertaa noin 20 min kerta laitoin sen jälkeen sähköpostia seuraavana päivänä tuli vastaus muutos oli tehty ja pahoiteltiin vaikeuksia.Lähdin viimme viikon perjantaina yö laivalla. Tietokone ongelmien takia hidasta hommaa meillekkin tuli 3 kerralla vasta oikeat liput ja muutaman puhelun jälkeen käyttö raha lappu piti kirjoitta käsin. Torstaina Tukholman päässä sama ongelma 2 kertaa oikeat liput ja syötti käyttö raha lipun mukana vaikka sain jo manomatkalla. En maininnut mitään sain kuitattua puhelin laskua. Kyllä kait siellä todellisia ongelmia on.

HÄLVÄ TEUVO 20.10.2007 09:22

Näpistys mikä näpistys. Nim: Rehellisyys maan perii

JANHONEN MATTI 20.10.2007 11:47

Noinhan se Teuvo ennenvanhaan meni. Nyt sama kuuluu: Rehelliset maa perii.

AHONEN KAI 20.10.2007 22:04

Ja: Lopussa luojan kiitos seisoo

HÄLVÄ TEUVO 21.10.2007 08:24

Mitä. Eikö se ollutkaan niin, että"se joka alussa hosuu se lopussa väsyy". Thee Hooo.

KRONBERG SUNE 25.10.2007 10:54

Matkustajaliikenne kuuleman mukaan loppuu tammikuussa. Eestiläiset (vai kuka on takana?) saivat aikaan tosi huonon päätöksen. Kuvittelevat että me ruvetaan käyttämään Galaxya kun se tulee Turun linjalle. Sitä ei vaan ymmärrä että hakataan lysäävää lehmää päähän.

HAAPANEN TIMO S 25.10.2007 16:36

Täytyy laivakin joskus uusia.Seawind on rakennettu -72 pituuskin vain 154m. Pieni ja helkkarin vanha.

JANHONEN MATTI 25.10.2007 21:59

Eihän Galaxy Seawindiä korvaa vaan kulahtaneen Silja Festivalin. Enkä yhtään ihmettelisi vaikka tuo Sunen tieto Seawindin matkustaliikenteen loppumisesta olisi käytäntö tuon laivavaihdon jälkeen. Meille karavaanareille Seawindin matkustajaliikenteen loppuminen olisi huono asia, koska Galaxyssä tuskin kuljetaan samalla hinnalla kun Seawindissa. Eikä tuo Galaxy-tyyppisten alusten meno ja meininki tällä iällä enää niin suuri ihanuus ole.

WILHELMSSON LEIF 26.10.2007 21:53

Seawind kuljetti paljon junanvaunuja Galaxy ei niitä voi kuljettaa tuleekohan joku toinen tilalle.

KRONBERG SUNE 28.10.2007 23:31

Ei tule. Sea Wind jatkaa tämän hetken tiedon mukaan rekkalauttana ellei pelastusta tule.

JANHONEN MATTI 12.11.2007 12:37

Tallinksiljan sivuilla on 9.11.2007 päivätty tiedote jonka mukaan: "Seawind lopettaa matkustajaliikenteen ja keskittyy vain rahdin kuljetuksiin vuoden 2008 alusta lukien". Sitä se mun uneni tiesi!

Oliskohan nyt jo aika solmia kunnollinen caravan-sopimus Finnlinkin ja Viking Linen kanssa? Tällä menolla me caravaanarit olemme kohta "merisaarrossa" ainakin mitä hintoihin tulee. Muille matkustajaryhmille on kyllä tarjolla jos jonninlaisia ha-pakettia samaan aikaan kun caravaanarit joutuu pääsääntöisesti käyttämään vain reittimatkaa jossa jäsenalennus koskee vain ajoneuvoa. Toinen epäoikeudenmukaisuus on m-auton ja vaunun hinnoittelu. Rekoille ja linja-autoille laivan kantta osataan kyllä myydä metrikaupalla mutta ans olla jos sinulla on m-auto tai a-vaunu niin silloin osataan katsoa vain <7 m, >7m tai >12 m.

Yhteistyön Finnlinkin kanssa voisi aloittaa vaikka sillä, että lisäisi Finnlinkin linkin ao. kohtaan liiton nettisivuille.

SILMUNEN HANNU 12.11.2007 15:46

Tähän asti onkin saatu nauttia helppoudesta saada Finnlinkille liput haluttuun laivaan hyvinkin lyhyellä varausajalla, nyt varmaan ruuhkautuu aika lailla jos edes suurin osa Seawindin käyttäjistä siirtyy sinne.

Noiden henkilöautomatkustajille tarkoitettujen alennusten kanssa viimeksi pari viikkoa siten tapeltiin Vikingillä.Netissä ykskantaan lukee "reittimatkatarjous,sis.hytin ja 1-4hlö" ja halusimme sellaisen asuntoauton hinnan lisäksi.Myyjä ykskantaan ilmoitti ettei sellaista ole lupa myydä asuntoauton kanssa.Me kokemuksesta onneksi tiesimme että jos teemme kaksi varausta saamme sen alennuksen, myyjä vaan ei viitsinyt tällaisesta kertoa. Reissun päältä tehtynä kahden varauksen nurja puoli on kaksi varausmaksua, netistä tehtynä ne varmaan voi välttää.

Finnlinkillä hinnoittelu on henkilöautot,muut autot 8m saakka,8-12metriset ja siitä eteenpäin metrihinnoittelu.

t.Kaarina

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.