4.11.2007 22:50
4.11.2007 23:42
6.11.2007 20:15
13.12.2007 19:04
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Surfailessani espanja.org. sivustoilla törmäsin käsitteisiin Residencia ja NIE-tunnus. Residencia eli oleskelulupaa nähtävästi tarvitaan, jos aikoo oleskella toisessa EU-massa yhtäjaksoisesti yli 3kk. Koskeeko tämä myös rutuja? Jos minulla on vakituinen asunto Suomessa ja haluaisin kierrellä vaunun kanssa ympäri Espanjaa esim. 6kk, niin tarvitsenko mainittua paperia, kun Espanjassa vakituista asuinpaikkaa ei ole? Pitääkö minun 3kk välein poiketa Portugalissa tai Marokossa? Tarvitseeko rutulainen NIE-tunnusta?
Ihan noin äkkiä tulee mieleen, ketä kiinnostaa kulkemisesi espanjassa? Ethän rajalla tee kuin ehkä hieman hiljennät vauhtiasi, kukaan tiedä koska tulet tai menet.
Portugali ja Marokko ovat muuten loistavia vaihtoehtoja mikäli aikataulut sopivat, Marokossa lämmintä joulu- tammikuussa, Portugalissa keväämmällä viihtyisää joka lähtöön.
Ulkomaalaisia EU-kansalaisia koskevat säädökset muuttuivat 2.4.2007. Residenciakorttia ei enään tarvita. NIE-numero ei ole välttämätön jos et mene työsuhteeseen. Yli 90 päivää oleskelevan kannattaa ulkomaalaisrekisteriin ilmoittautuminen. Tämä on lainaus OLE-lehdestä numero 9/07, jossa on asiaa tarkemmin selvitetty.
mitä minä tiedän ei kukaan rutulainen ole ilmoitellut mihinkään ulkomaalaisrekisteriin olaan oltu 11 talvea espanjassa torre del marin leirintä alueella pitää nykyisin näyttää passit kyllä virkavalta siellä näkee kuka on ollut kuinka kauan siellä ainakaan rutulaiset ole ilmoitellut mihinkään ja ovat 4-6kuukautta samassa paikassa että ei mitään huolta
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.