Reaaliaikaista tietoa Via Balttiasta ja siitä etelään.
Tulin vaimoni kanssa viime viikonvaihteessa 6000km matkalta
k.o.tietä.
Ajoimme kahdestaan läpi Balttian Suwalkiin,jossa yövyimme.
Sieltä Augustowin ja Bialastykin ja Lublianin kautta Krako-
vaan,siis Puolan itäpuolta.Ja sieltä Slovakiaan ja Unkarin
kautta Sloveniaan ja pois Unkarin Tsekin ja Puolan kautta
Länsipuolta taas Suwalkiin.
Olimme liikkeellä siis kahdestaan ja matkailuautolla ja yöv-
vyimme pienillä ja suurilla cämppäreillä ja niilläkin 5 ker-
taa olimme ainoat vieraat.Ja kerran yön yli paikassa,jossa
sielläkään ei ollut muita.
Voimme kertoa ettei mitään vaikeuksia.
Tiet,kiitos EU:n,alkavat olla meidän tasoa,ainakin kahden suu
rimman tien osalta,joilla ajelimme.6000 km joista tietyötä
5km ja sekin soralla joka oli jo tiivistetty,eikä niinkuin
meillä TVL teettää,eli laitetaan nyrkinkokoisia kiviä ja yks.
autoilijat tiivistää.
Jos oli pitempi pätkä työn alla,siitä oli aidattu toinen puo-
li ja toinen oli jo asvaltoitu tunti sitten tai viime viikol-
la. Ne tekevät siellä töitä ympäri vuorokauden ja launtait ja
sunnuntait mukaan lukien.! Länsi-Eurooppa makaa ja itä tekee
töitä saavuttaakseen meidät.
Sitten siitä " hirveästä" Puolan ja muidenkin alueiden lii-
kenteestä ja etenkin rekkaliikenteestä. Ei ole minkäänlaisia
ongelmia,jos omaksuu rekkojen vauhdin ja pysyy siinä rytmissä. He ajavat 85-100 riippumatta tiestä ja jos ajat sa-
malla rytmillä,etkä päästä väliä rekan jäljessä niin pitkäl-
le että siihen ehtii toinen rekka.Nimittäin siellä tulee si-
nua vastaan rekka joka 10-15 sekunnin päästä ja ympäri vuoro-
kauden ja lauantait ja sunnuntait mukaan lukien. Ajattele mitä joudut tekemään,jos päästät siihen tyhjiöön,jonka olet
jättänyt ajaessasi hiljempaa kuin rekat,Se tyhjiö täyttyy
alle aikayksikön rekasta ja sinä joudut sitten koko ajan heitä väistämään ja 200-300 kertaa tunnissa!
Jos et pysty rekkojen rytmiin niin pysy kotona.
Minä opin ihailemaan ja kunnioittamaan näitä rekkamiehiä.On ne kovia poikia!
Halusin panna tähän palstalle nämä tuntemukset ja kokemukset
jotka vaimoni kanssa saimme,koska talven aikana on ollut
niin monenlaista "kuulopuhetta" tästä alueesta.
Emme tule vaimoni kanssa ajamaan Eurooppaan tulevaisuudessa
mistään muualta,kuin Via Balttikaa pitkin.Jo ajan ja rahan
säästö on niin mittavaa!
Menkää ihmeessä,jos teissä on vähänkään automiestä!
Huom! Olen ihan tavallinen henkilöauto kortin omaava autoilija. Hyvää Kesää!