Moi,
suosittelen lämpimästi Parc des Maurettesia. Olemme olleet siellä kolme kertaa, kaksi kertaa Chevy Vanilla ja viime kesänä Adria Winillä. Joka kerta kesäkuussa, jolloin ei vielä ollut ruuhkaa. Heinäkuussa pitää ilman muuta varata, alue on hyvin suosittu.
Rantakaistale ei ole kovin hääppöinen, mutta uimaanhan sinne mennään eikä makoilemaan. Meri on upea, paitsi että viime kesänä sain meduusasta palovamman olkapäähän...
Alueen sijainti on todellakin aivan mahtava, kauppaan parisataa metriä, junaan ja Cannesin ja Nizzan väliä kulkevalle nopealle ilmastoidulle bussille saman verran matkaa. Bussi maksoi viime kesänä uskomattomat euro kuusikymmentä, eli vaimon kanssa meni yhteensä sitsemän kaksikymmentä meno/paluu. Hintaa sponssasi Conseil General, eli lääninhallitus... Ihan portilta kulkee kiva pieni paikallisbussi, joka kiertää vähän kauemmin paikkoja, mutta eihän lomalla ole kiire, ja siinä bussissa on paikallistunnelmaa ja sekin menee Nizzan bussiasemalle...
Viime kesän oleminen jäi hiukan suuniteltua lyhyemmäksi, koska tullessamme yhtenä iltana Nizzasta juuri tällä paikallisbussilla, Antibesin liepeillä oli syttynyt valtava metsäpalo, joka uhkasi levitä metsän toisessa päässä olevalle Parc des Maurettesiin. Liikenneruuhkat olivat mahdottomat, kun moottoritiekin oli katkaistu ja bussin ikkunasta näkyi valtavat savupilvet, jotka nousivat vaimon mielestä "ihan varmasti" meidän leirintäalueelta. Lähdimme siis seuraavana aamuna pois, vaikka palo oli liki tuhannen palomiehen toimesta kyllä saatu sammumaan.
Olemme aikoinaan asuneet Ranskassa, tosin Normandiassa, kuusi vuotta ja sen jälkeen reissanneet enemmänkin etelä-Ranskassa joka kesä, yhteensä 26 kertaa, joten meillä on jonkin verran kokemusta siitä maasta... Jos haluat lisätietoja, niin ota yhteyttä mpgustavson@yahoo.com
Hyvää suunnittelutalvea (suunnitteluhan on vähintäänkin puoli matkaa...):)!