29.5.2018 20:41
29.5.2018 21:09
30.5.2018 07:57
30.5.2018 09:22
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Kertokaapa joku joka tietää eikä arvaile.
On muutama vuosi aikaa kun viimeksi reissasin Norjassa ja nyt on tullut sen jälkeen joku lupamenettely matkailu autolle, jota ilman ei sinne ole asiaa. Siis mitä se tarkoittaa, onko autolle joku pituus tai painoraja, mistä lupa ostetaan, paljonko maksaa, voiko sen ostaa Suomesta, Norjan tullista rajalta vai rajan takaa joltakin huoltoasemalta. Sinnehän voi olla rajalta jopa joku sata kilometriä ennekuin sen saa. Entäs jos joutuu ennen luvan saantia ratsiaan? Reissu suuntautuu pohjois-Norjaan, onko lupamenettely koko Norjaa koskeva. Siis saako niitä Karigasniemeltä, Nuorgamista jne. Onko tässä samassa luvassa tie ja tunnelimaksut vaiko pelkkä Norjan valtion rahastus siitä, että auto viedään maahan ja muut maksut tulee päälle.
Kaikki Norjan maksulliset paikat ovat automaattisia lukuunottamatta Atlanterhavstunnelia, voit ajaa maksupaikkojen läpi pysähtymättä. Lasku tulee perässä, laskuttaja EPC. Euro Parking collektion.
Voit rekisteröidä autosi jos haluat
https://www.epcplc.com/register
Tässä kysymyksiä ja vastauksia
http://www.autopass.no/en/q-a#driventhroughwithoutpaying
Tässä yleistä tietoa:
http://www.autopass.no/en/visitors-payment
@timppa
Pohjois-Norjassa on todella harvassa noita tie/silta/tunnelimaksuja.
Et tarvitse mitään lupia/sopimuksia eikä muutakaan valmistautumista, ellet halua.
Lasku kyllä löytää aikanaan perille.
Jos autosi on yli 3.5 tn (kuten meillä),
ilman sopimusta ja lukulaitetta maksu on yleensä hieman suurempi.
Kuva viime kesältä Harstadin keskustan liepeiltä.
525.jpg (2.3 Mt)Maksulliset paikat ovat kasautuneet enemmän etelään. Norjalaiset pistivät kerralla homman kuntoon, systeemissä ei ole mitään moitittavaa, näin sen pitäisi olla kaikkialla.
Lasku tulee suomenkielisenä ja siinä on kuva autosta:
http://www.autopass.no/en/visitors-payment/_attachment/569305?_ts=163874f4fc0
Rekisteröinti järjestelmään kannattaa siinä mielessä että laskun perilletulo on varmaa ja sen saa maksetuksi vaikka ei olisi kotona laskun saapuessa.
@timppa
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.