2.5.2022 19:00
2.5.2022 19:22
3.5.2022 11:18
3.5.2022 20:32
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Moi
Olemme hankkimassa matkailuautoa ja tuo omamassan ja kantavuuden pienuus mietityttää joissain malleissa.
Kiinnostaisi myös onko keski Euroopassa niin sanottuja punnitus"ratsioita".
B kortti auto on hankinassa.
Ylipaino on ylipaino, riippumatta siitä onko ratsioita tai ei. Kannattaa kattoa sellanen että kantavuus riittää omiin tarpeisiin. Totta että joissakin on kamalan pieni kantavuus. Mutta on niitäkin joissa sitä on kivasti.
Yhtään ratsiaa ei ole osunut näkökenttään missään, siis sellaista jossa punnittaisiin muuta kun raskasta kalustoa. Mutta se ei tarkoita etteikö niitä voi kohdalle osua vaikka huomenna.
Mutta mukavampi ajella kun tietää olevansa oikeissa painoissa.
Saksassa ja Ruotsissa olen törmännyt punnituksiin, kyllä niitä toki tehdään, muilla kun on paremmat resurssit liikenteen valvontaan kuin meillä.
Mun autossa on kuormalle varaa 525 kg. Kun on kaksi matkaajaa ja polkupyörät, ruuat, vaatteet yms, ei ole kuormavaraa yhtään liikaa, mutta riitävästi. Eka reissuun lähtiessä oli vesisäiliö täynnä ja painoraja ylittyi. Laskin vettä pois, 110 litraa pieneni johonkin kolmeenkymmeneen litraan, iso työkalupakki jäi kotiin, muutama ruuvimeisseli ja polygriptongit sekä vasara ja pari jakoavainta. niillä pärjää yksinkertaiset hommat. Jos on jokin iaompi ongelma, verstaalta autetaan. Kannattaa harkita mitä mukaan ottaa, aina on jotain ylimääräistä mitä reissun jälkeen kannetaan koskemattomana takaisin kotiin. Mukavia , mieleenjääviä reissuja. Moikataan!!
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.