Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

muutto ulkomaille

LAHTI TIMO 12.12.2006 12:20

Miten on parasta hoitaa muuttoilmoitus ja postin saaminen uuteen osoitteeseen esim. Viroon? Miten esim. Karavaanarilehdet yms. lehdet saa varmimmin perille? Onko verotus nykyisin sama ulkomailla oleville kuin Suomessa?

JAAKKOLA-ANDERSSON ARI 13.12.2006 16:36

muuttoilmoitus / osoitteen muutos on helpoin tehdä postin nettisivuilla. Yleensä kohta tulee kätevästi postissa tarjous postin edelleenlähettämisestä. Ehkä jollain lehdillä on erikseen hinta ulkomaille lähetystä varten, en ole kysellyt. Verotus riippuu ensinnäkin siitä oletko muuttamassa ns. pysyvästi. Verotus tapahtuu siinä maassa missä asut vähintäin 183 päivää. Ennen muuttoa pitää käydä Kelassa täyttämässä Y39 kaavake kun Kelan kuponkeja ei voi vielä täyttää netissä. Jos muutat EU/ETA maahan niin sitten pitää täyttää lisää Kelan kuponkeja että sos.turva, eläke (kertyminen, maksaminen) seuraa mukana. Verottajalle ja maistraattiin tieto menee automaattisesti muuttoilmoituksen tekemisen jäljiltä.

nimim. juuri muuttanut. Ps kiinnostaisiko ISO as.auto muuttoa helpottamaan, sitä kun ei Aasiaan saanut ajamalla :-(

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.