Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Matkalle Etelä -Norjaan

KLEMETTI SEPPO 7.6.2007 08:42

Parin viikon päästä olisi tarkoitus lähteä kulkeutumaan kohti Osloa ja sieltä rannikkoa pitkin pohjoiseen Moi-Ranaan saakka.

Miten paljon suunnilleen tie- ja tunnelimaksut verottavat matkakassaa? Onko tietulleja mahdollista "väistellä" kulkemalla vähän pinempiä teitä kuin isoja moottoriteitä?Samalla voisi nähdä myös parempia maisemia ja osautua kalapaikoille. Pohjois- Norjassa viime kesänä ei osuttu yhteenkään tie-, silta- eikä tunnelimaksuun vaikka ajettiin Moi-Ranasta Lofoottien kautta Kautokeinoon asti. Lauttamaksuja tietenkin muutama tuli, koska mentiin joihinkin tarkoituksella.

KORHONEN KARI 7.6.2007 09:29

http://Kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafag.html löytyy vastaukset.

KORHONEN KARI 7.6.2007 09:30

pers...se kolumbus sana pienellä koolla,siis koolla on väliä!

RUTANEN VEIJO 8.6.2007 22:00

Nuo Grönroosin Norjasivut antaa hyvät tiedot norjanmatkaajille. Ruotsin rajalta matkalla Osloon on pari tiemaksupaikkaa ja Oslossa "kaupunkitulli" yhteensä muutama kymmenen nok. Ylempänä ei montaa tiemaksupaikkaa ole. Ei matkakassa tiemaksuista paljon vajene, mutta lauttamaksuista kertyy rannikkoa matkatessa jo jonkunlainen summa. Oslosta pohjoiseen matkatessa kannattaa ehdottomasti poiketa länteen, vuonojen rantoja kiertävät tiet ovat sitä oikeaa vuono-norjaa. Sognevuono,Geiranger, kannattaa poiketa. E-6 tie ei kummoisia maisemia tarjoa.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.