20.7.2013 19:28
21.7.2013 14:33
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Jos kuka haluaa Norjassa matkalla saunomaan, niin tässä on yksi vaihtoehto. Aivan Briksdalsbreenin(Jostedalsbreenin) jäätikön kyljessä on Melkevoll Bretun niminen camping paikka, josta löytyy joka päivä 17-19 lämpiävä ilmainen (Tylo)sauna miehille ja naisille omat. Nimestään huolimatta tarjoaa kippakat löylyt ja vieressä virtaa jäätiköltä tuleva sulamispuro, jossa voi kahlata viilentymässä. Jäätikön reunaan matkaa noin 400 metriä. Muutenkin siisti ja Norjalaisittain kohtuu hinnoteltu paikka.
Kävimpä testaamassa tuon viimeviikolla, suosittelen. Myös Briksdaalenin laakso on tutustumisen arvoinen paikka. Jos ei kävelyreissu kiinnosta, on myös mönkijäkyyditystä tarjolla. Jäätikön reuna on vuosien myötä kivunnut yhä ylemmäs, parikymmentä vuotta sitten käytiin eka kerran. Melkkevoll Bretun leirintäalue on sen jälkeen tullut vakio poikkeamispaikaksi usein vuosina. Tuntuu tuo hinnottelu Norjassa muutenkin kohtuulliselta, halvin leirintämaksu oli 15 euron luokkaa ja eihän tuo Melkevoll saunoineen kustantanut pariakymmpiä enempää. Taitaa tämä kallis kotimaa pian ohittaa kalleudessa tuon EU:n ulkopuolisen naapurimaan.
t. Veijo
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.